הורים שכולים מחו בשערי הכלא: ‘להפסיק מיד עם פינוקים למחבלים’

הורים שכולים התייצבו הבוקר בכלא 'עופר' וקיימו משמרת מחאה נגד התנאים להם זוכים מחבלים: "שנים הגענו הנה כדי להתריע על המצב שקורה בפנים. איפה הייתם כל השנים שזעקנו ושאף אחד לא הקשיב?" • "מעתה והלאה שיורידו למחבלים את התנאים לאפס, אוכל מים ותו לא"
חיים טוויל
ג' תשרי התשפ"ב / 09.09.2021 12:24

בני משפחות שכולות מפורום ‘בוחרים בחיים’ הפגינו היום (חמישי)  מול בית הכלא במחנה עופר,  נגד התנאים המפנקים להם זוכים האסירים הביטחוניים.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

הרצל חג’אג, אביה של סגן שיר חג’אג’ הי”ד: “באנו לפה פורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות, לכלא עופר, למחות נגד מדיניות הממשלה, שב”כ, שב”ס וכוחות הביטחון, שכל מה שהם עושים זה לתת פינוקים למחבלים.

“במקום שהכלא יהיה חלק מהרתעת המחבל הבא, הוא חלק מעידוד המחבל הבא. אנחנו דורשים שבהזדמנות זאת שהמחבלים ברחו, לנצל את ההזדמנות ולא לתפוס אותם חיים ולהגיע למצב שמעתה והלאה יורידו למחבלים את התנאים לאפס, אוכל מים ותו לא”.

בועז קוקיא, אביו של החייל רון קוקיא הי”ד: “פורום ‘בוחרים בחיים’ מתריע שנים ארוכות, כולל בוועדת ארדן, נגד התנאים המפנקים של המחבלים בכלא. התנאים המפנקים הם גם סכנה ביטחונית וגם כמובן זלזול בצדק והמוסר של ענישה. גם לא מרתיע מחבלים להישלח לכלא וגם יש הכוונה של מחבלים מתוך הכלא וגם בריחה כמובן שיוצרת מצב ביטחוני מסובך מאד.

“הגיע הזמן שממשלת ישראל, כוחות הביטחון, צהל שב”ס, שב”כ יחד יפעילו יד קשה בבתי הכלא כדי שהכלא יהיה עונש, כדי שמחבלים לא יעודדו את החברים שלהם להצטרף אליהם ובסוף גם לא יברחו. המצב הוא שערורייתי ואחראים עליו כל ממשלות ישראל, ולצערנו עם רע”מ בממשלה החדשה המצב יוחמר”.

מירב חג’אג, אימה של סגן שיר חג’אג’ הי”ד: “במשך שנים הגענו הנה כדי להתריע על המצב שקורה בפנים ואף אחד לא מקשיב ואף אחד לא שמע. לצערנו זה התפוצץ לנו בפנים עם בריחתם של שישה מחבלים בכירים. איפה הייתם כל השנים שזעקו ושאף אחד לא הקשיב? כולם העדיפו להתעלם וזו התוצאה”.

דבורה גונן, אמו של דני גונן הי”ד: “במשך שנים אנחנו דורשים ממשלות ישראל להקשיח את תנאי המחבלים בכלא אך לצערנו בקשה זו לא נענתה. כך הגענו למחדל הנורא הזה. יש תחושה שכל המערכות מחפשות רק שקט. הגיע הזמן להפסיק את כל התנאים הטובים שמהם נהנים המחבלים. בלי טלוויזיה עם כמה ערוצים, בלי חברים מאותו תא טרור ביחד בחדרים, בלי אוטונומיה למנהיגי המחבלים, בלי בישול עצמאי בתוך התאים.

“חייבים לייצר תנאים בעלי מסר אחד ברור. לא משתלם להגיע לכלא! לא משתלם לעסוק בטרור!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות