“רוצים להראות שהרבה ברסלבים חיוביים”: מחדל הבדיקות באומן

אלפים צבאו על מתחמי הבדיקות באומן ורבים נאלצו להמתין שעות: "מדוע לא נערכו מראש? אנחנו עיזים?" • חסידים מתלוננים: כמות בלתי סבירה של בדיקות חיוביות • "אנשים יושבים ובוכים. יש שהלכו למעבדה אחרת ויצאו שלילים. איך מחלימים או מחוסנים יוצאים חיוביים? זה ממש לא הגיוני"
ישראל יוספי
ג' תשרי התשפ"ב / 09.09.2021 16:01

למרות ההיערכות המוקדמת באומן, חסידים רבים מספרים על כאוס שהתחולל החל מצאת החג במתחמי הבדיקות לקורונה, מה שהוביל לכך שרבים נאלצו להמתין שעה וחצי לפחות במתחם הבדיקות, בשל העומס הרב.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

על פי כמה עדויות, בדיקות שבוצעו בערב החג טרם הושבו לבעליהן עם תוצאות. אחרים העידו כי בהיעדר מענה רשמי, התפתחה גם תעשיית זיופים.

במקביל, השוטרים האוקראינים שניסו להשליט סדר במקום, נהגו לעיתים באלימות כלפי החסידים.

חסידי ברסלב גם מתלוננים כי כמות בלתי סבירה של בדיקות יצאו חיוביות, וכי רבים שנבדקו שוב במתחמי בדיקות מקומיות, יצאו אחר כל עם תשובה שלילית.

א’ י’, שביצע בדיקת קורונה במתחם מד”א באומן, קיבל תשובה שהוא חיובי לקורונה. לאחר שקיבל תשובה חיובית, נדבק במתחם אחר בו עורכים בדיקות קורונה ונמצא שלילי. כעת הוא כבר בדרכו לישראל.

ראובן ג’, תושב נתיבות, נעמד בתור במתחם הבדיקות בשעה 20:15. הוא נכנס לבדיקה בשעה 23:15 – והמתין עד 12:30 בלילה לתוצאות הבדיקה.

בשיחה עם חרדים 10 אמר: “הגענו מיד לאחר צאת החג למתחם הבדיקות. פתחו אותו בשעה 20:30. המתנו שעות בקור, ונכנסו כמעט שלוש שעות אחרי. השוטרים מתנהגים באלימות. ההתנהגות איומה.

“מדוע לא נערכו מראש? מישהו לא ידע כמה חסידים ישנם באומן ולא ידע כמה עמדות בידוק להציב לקראת החזרה ארצה?”

חסיד נוסף אומר: “המתנו הרבה זמן, כמה שעות. לא יכולתי להמתין עוד והלכתי. חזרתי אחר כך, כשהמקום התרוקן וההמתנה קצרה יותר. הבעיה שאומרים שהרבה יוצאים פה חיובים. טוב שעדיין לא עשיתי את הבדיקה, אעשה במקום אחר”.

יעקב כהן, תושב ירושלים, אומר לחרדים 10: “הרבה יצאו חיוביים בבדיקות. אני חושב שזה אבסורד הבדיקות פה. יש פה עשרות אלפי אנשים, ומערכת בדיקות כושלת, במקום שהמדינה תסדיר את העניין ושיעשו הסדר טיסות לנדבקים – שיועברו ישר לבידוד בישראל.  מה אנשים יעשו פה עוד 10 ימים? זה גם לא הגיוני. באיחוד הצלה לא יצאו כמויות כאלה של נדבקים. אנשים יושבים ובוכים”

יוסף בן זיקרי, תושב ירושלים: “מה זה הדבר הזה בכניסה? אנחנו עיזים? שוטרים אוקראינים יצאו עם אלות הכו אנשים. חיכיתי שעה וחצי. כל ההתנהלות פה על הפנים. אני מחלים, עשיתי חיסון, הייתי עם מסכה כל הזמן. אין שום סיבה שאני צריך לעשות בדיקה. אם לא הייתה ממשלה ששונאת את החרדים, הכל היה נראה אחרת”.

אדם שבנו נכה המתין עם בנו שעה וחצי בעמידה בקור, כדי לבצע את הבדיקה, “אבל את אף אחד זה לא עניין”.

בהמתנה לקבלת תוצאות. צילום: ישראל יוספי

ישראל מאלעד: “הם רוצים להראות שהרבה חסידי ברסלב חיוביים, הם רוצים שהמספר יהיה גבוה. איך מחלימים יוצאים חיוביים? זה לא הגיוני. אף אחד לא חולה פה, אנשים היו בכל בעולם, אבל על אומן עושים בלגן”.

חסיד נוסף אומר: “מטורף שכל כך הרב אנשים יצאו חיוביים. יש אנשים שעשו בדיקה במד”א. לאחר שקיבלו תשובה חיובית, הלכו למעבדה אחרת ויצאו שלילים – ויוצאים חזרה לארץ. נראה מוזר מאוד שאנשים יוצאים חיובים אחרי שלוש חיסונים”.

בעקבות התלונות הרבות, החל מהיום – חמישי – רבים צבאו על מתחמי בדיקות מקומיות, ומתחם מד”א נותר ריק.

תגובת מד”א טרם התקבלה. לכשתתקבל – נפרסמה.

מתחמי הבדיקות אמש – והיום: מתחם מד”א ריק, על האחרים צובאים אנשים
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות