‘אמשיך להוביל אתכם’: נציבת שב”ס לא מתכוונת להתפטר בשל הבריחה

נציבת שב"ס לסוהרים: "זוהי שעה קשה לכולנו" • השר בר-לב: "אם נמצא רשלנות מקצועית נטפל בה" • עד כה פוזרו כ-300 אסירי ג'יהאד בין בתי הכלא
חיים טוויל
ג' תשרי התשפ"ב / 09.09.2021 10:34

נציבת שב”ס עדכנה אמש את אנשי השירות כי אין בכוונתה להתפטר בעקבות המחדל של בריחת 6 המחבלים מכלא גלבוע.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

עם צאת החג פרסמה נציבת בתי הסוהר אגרת לסוהרות והסוהרים, המתייחסת לאירוע הבריחה בגלבוע ולהשלכותיו.

במכתב שכתבה גונדר קטי פרי למשרתים בארגון נאמר: “אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם”. היא הוסיפה: “זוהי שעה קשה לכולנו, בה אנו נדרשים להסתכל באופן אמיץ על שנעשה, לחקור לעומק את הפערים בכלל ההיבטים ולנהל תהליכי הפקת לקחים נרחבים, אשר יקדמו את פועלנו”.

פרי ציינה עוד, כי “מדובר באירוע מבצעי לאומי מתגלגל, אשר טרם בא על סיומו, ואנו פועלים ללא לאות על מנת לסייע למציאת האסירים מחוץ, ולמגר את אירועי הפרות הסדר בפנים הארגון”.

מיד לאחר היוודע דבר בריחתם של האסירים, הנחתה נציבת בתי הסוהר על ניוד כלל האסירים באגף ופיזורם בין בתי הסוהר הביטחוניים במחוזות מרכז ודרום. על פי החלטת הנציבה האסירים לא ישובו למחוז הצפוני בשב”ס.

כמו כן, החליטה הנציבה על עיבוי מעגלי האבטחה, מבצע חיפושים ברמת פינוי תאים ואגפים, תגבור אגפים בסוהרים, שבירת שגרה ונעילת תאי האסירים הביטחוניים במהלך היום כולו, ומבצע הניודים שמטרתו פיזור מוקדי הכח והפרדת כלל אסירי הג’יהאד האסלאמי המוחזקים בשב”ס.

עד כה פוזרו כ-300 אסירי גיהאד.

עוד הנחתה הנציבה על מתן קשב ומענה לצרכים בכלל מתקני הכליאה שמנהל השב”ס.

במהלך יישום התכנית נתקלו סוהרי שב”ס במספר הפרות סדר והצתות אשר טופלו מיידית, תוך השגת שליטה מיידית על האירועים.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר הבוקר (חמישי) כי כוחות הביטחון ישימו את ידיהם על המחבלים הנמלטים, והוסיף כי הכשלים שהובילו להימלטות יתוקנו ובמידה שתימצא רשלנות מקצועית, היא תטופל.

״מיום שני לפנות בוקר, עם היוודע דבר הימלטותם של האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, משטרת ישראל, צה״ל ושרות הביטחון הכללי עוסקים במרדף שלא יפּסק עד שנשים את ידינו על המחבלים הנמלטים. במקביל מתנהלת חקירה במטרה לברר האם הבריחה לווותה בפלילים”, אמר השר בר-לב.

מפקד כלא אשל, גונדר משנה מנחם ביבס, אמר הבוקר לרשת ב כי בריחת האסירים מכלא גלבוע היא אירוע קשה מאוד שנחקר בכל הדרגים – הן בתוך שירות בתי הסוהר, הן מחוצה לו.

בריאיון לעקיבא נוביק ולחיים לוינסון הכחיש גונדר משנה ביבס את הטענה כי הסוהרים בבתי הכלא קונים שקט תעשייתי בתמורה לתנאים שהאסירים מקבלים, והדגיש כי שב”ס מנייד אלפי אסירים בין בתי הכלא כל העת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות