פורעים מתפרעים ביהודה ושומרון ובבירה, בוצע ירי לעבר חיילים

פורעים פלסטינים התעמתו עם כוחות צה"ל ב-8 מוקדים ביו"ש • הבעירו צמיגים ויידו אבנים • בכיכר איו"ש ירו המתפרעים אש חיה לעבר החיילים • גובר החשש מפני הסלמה בשלוש זירות עיקריות: בתי הכלא, יו"ש ורצועת עזה • תחושת הניצחון ביו"ש עלולה להוביל לאירועים חמורים יותר מבעבר
חיים טוויל
ג' תשרי התשפ"ב / 09.09.2021 01:33

בריחת 6 המחבלים מכלא גלבוע: מאות פורעים פלסטינים התעמתו הערב (רביעי) עם כוחות צה”ל ב-8 מוקדים ביו”ש ובירושלים – כמה שעות לאחר הקריאות של ארגוני הטרור למחות על העברת האסירים הביטחוניים בין בתי הכלא.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

חמאס והג’יהאד האיסלאמי מנסים להוביל להסלמה ביטחונית, ובכיכר איו”ש שבגזרת רמאללה בוצע ירי באש חיה לעבר חיילים.

לא היו נפגעים והכוח השיב באמצעות לפיזור הפגנות.

העימותים החלו בחווארה שבאזור שכם ובכיכר מנארה ברמאללה – ומשם המשיכו למוקדים נוספים ברחבי יו”ש: בית לחם, שכם, ג’נין ועוד. גם בשער שכם בירושלים ובעיסאוויה שבמזרח ירושלים פרצו עימותים עם כוחות הביטחון.

לצד הקריאה של ארגוני הטרור לפלסטינים להתעמת עם כוחות הביטחון, הם הורו למחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל לייצר פרובוקציות. בעקבות כך בשני בתי כלא – קציעות ורמון – הציתו אסירים ביטחוניים תאים.

בחדשות 12 צוין, כי ככל שהמצוד נמשך, גובר החשש מפני הסלמה בשלוש זירות עיקריות: בתי הכלא, יו”ש ורצועת עזה. למחבלים הכלואים בבתי הסוהר יש השפעה גדולה על הרחוב הפלסטיני ותחושת הניצחון ביו”ש עלולה להוביל לאירועים חמורים יותר מבעבר.

בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולמאמצים לאיתור המחבלים הנמלטים, הוחלט על הארכת הסגר הכללי באזור יהודה ושומרון עד למוצאי שבת, בכפוף להערכת המצב.

מעברי הסחורות ברצועת עזה ובאזור יהודה ושומרון יפתחו כמתוכנן נחל מהלילה בחצות.

כמו כן, יתאפשר מעבר פועלים אשר עובדים באזור יהודה ושומרון, ומקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בסיומן של הערכות מצב שבוצעו בראשות הרמטכ”ל אביב כוכבי, במהלך החג הוחלט על תגבור כוחות צה”ל ביהודה ושומרון בגדודי לוחמים, כוחות איסוף, חוזי וכלי טיס כחלק מהמאמץ ללכידת האסירים וסיכול אירועי טרור במרחב.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי למשטרה יש מידע שמחזק את החשד שסוהרים סייעו לששת המחבלים להימלט מכלא גלבוע. המשטרה צפויה לחקור באזהרה מחר שני אנשי שב”ס שהיו מעורבים בקבלת ההחלטות בפרשה. המשטרה עוברת לשלב החקירות באזהרה לאחר סיום גביית העדויות הפתוחות של 14 סוהרים ואנשי סגל בשירות בתי הסוהר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות