בכיר בשב”ס: “לא נחפרה מנהרה, הרימו מכסה וניצלו חלל בתא” I צפו

מפקד גדודי חללי אל אקצא לשעבר זכריה זביידי וחמישה מחבלים של הג'יהאד האיסלמי ברחו במנהרה מכלא גלבוע • נציבת שב"ס: "ניכר שלא הייתה חפירה, אלא הורמה פלטה" • השר בר-לב: "אני לא מהנדס, בוודאי לא מהנדס לבתי כלא, אבל מתברר שבית הכלא הזה בנוי על כלונסאות"
חיים טוויל
כ"ט אלול התשפ"א / 06.09.2021 11:48

שישה מחבלים, בהם מפקד גדודי חללי אל אקצא לשעבר זכריה זביידי, שהיה מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת”ח בג’נין, ברחו הלילה (שני) מכלא גלבוע שבצפון.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

חמשת האסירים הנוספים שנמלטו הם חברים בתנועת הג’יהאד האיסלמי. שלושה מהאסירים שברחו הוגדרו בסיכון גבוה לבריחה.

כוחות הביטחון מנהלים אחריהם מצוד מאז השעה 3:00 בלילה. החשש הוא שהם כבר עברו לשטחי הרשות הפלסטינית.

מסוקים ורחפנים מבצעים סיורים באזור וגם כוחות גדולים של משטרה, שב”כ ושב”ס עורכים חיפושים בזירה.

בין היתר, כוחות הביטחון מבצעים סריקות אחר רכב חשוד באזור הצפון, שייתכן כי המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע נמצאים בתוכו.

נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, התייחסה הבוקר לבריחת מחבלים, וסיפרה כי עדיין לא ברור האם ששת המחבלים קיבלו סיוע מחוץ לכותלי בית הסוהר.

“ניכר שהם לא עשו זאת באמצעות חפירה, אלא הרימו מכסה וניצלו את החלל בתא”, אמרה פרי,

מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב אריק יעקב, אמר כי הפיר שדרכו יצאו המחבלים הוא ככל הנראה חלל במבנה בית הסוהר, כחלק מהיסודות שעליו נבנה. “האירוע עדיין מתוחקר ועדיין נלמד. לא מדובר בדיוק במנהרה שנחפרה, אלא משהו שנוצל בשל המבנים של התאים. יש פה כשל של המבנה שנמצא על בסיס כלונסאות. יש חלל מלמטה – וכנראה שהאסירים ניצלו זאת”.

כשנשאל לגבי הסיוע החיצוני לאסירים שנמלטו, הבהיר מפקד המחוז: “הנושא יתוחקר ויילמד על ידי המשטרה ושב”כ. אני מעריך שהם יעלו על גורמי הסיוע, וגם אנחנו נתחקר זאת על בסיס האסירים שנמצאים אצלנו”.

הוא הוסיף:  “התרחיש של בריחה מבית הסוהר הוא אפשרי. זה תרחיש שאנחנו עובדים עליו ומתרגלים אותו. כמובן שיש לנו מה לתחקר וללמוד כדי שאירוע כזה לא יקרה שוב. ממה שאנחנו מזהים במבט ראשוני, יש פה כשל של המבנים שנמצאים על כלונסאות שכנראה האסירים ניצלו”.

השר לביטחון פנים עמר בר לב אמר: “אני לא מהנדס, בוודאי לא מהנדס לבתי כלא, אבל מתברר שבית הכלא הזה בנוי על כלונסאות. הוא נבנה ב-2004 אחרי האינתיפאדה בצורה מהירה, ומתברר שהוא בנוי כולו על כלונסאות ויש חללי אוויר בין המשטחים לכל אורך בית הכלא”.

השר הוסיף: “אין ספק שזו טעות. אירוע קשה שאסור שיקרה. את כל הלקחים האלה אנחנו נבדוק ונשקף לציבור בצורה ברורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבריחה מהכלא
    08/09/2021 09:05
    קרדאי
  1. שימשיכו לתת להם מזגנים מיטה אורטופדית אינטרנט ספרייה שקם לימודים ולבשל לבד תתעוררו הם רצחו יהודים תלכן לראות בתי הלא בתורכיה ותלמדו מהם הם צריכים לשהות בצינוק ולא בבית מלון תפסיקו לפחד שהם יעדו שביתות רעב ובלאגן בגלל זה הסוהרים מרויחים טוב וימי העבודה שלהם זה 24 שעות עבודה 48 שעות חופש ישנים בעמידה בושה