‘לא לדבר, חובה להניח ‘כיסוי ראש”: ויז’ניץ נכנסת לבית המדרש החדש

חנוכת בית המדרש 'בית ויז'ניץ' החדש: הרבי מויז'ניץ הציב תקנות לגברים ונשים • גם בית הדין של החסידות והנהלת בית המדרש פרסמו תקנות וכללי זהירות, לקראת כניסת אלפי החסידים
יוסף גרינבוים
כ"ט אלול התשפ"א / 06.09.2021 10:55

התרגשות בחצר ויז’ניץ: אלפי חסידי ויז’ניץ נרגשים לקראת הכניסה היום – ערב ראש השנה – לבית המדרש ‘בית ויז’ניץ’, שנבנה בשנים האחרונות, לאחר 101,820 נדיבים, מכל רחבי העולם היהודי, תרמו להקמת בית המדרש הענק.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

לקראת הכניסה לבית המדרש החדש, פורסמו תקנות חדשות של הרבי מויז’ניץ, לצד הודעות וכללי זהירות מטעם הנהלת בית המדרש.

בסעודה שלישית בשבת התייחס הרבי לכניסה החדשה אל בית המדרש, והכריז על מספר תקנות:

“אני רוצה להגיד גם לגברים וגם לנשים – ברוך ה’ כולם נכנסים לבית ויז’ניץ. כבר לא מדברים אצלנו בתפילה ח”ו, וכבר הצבתי לפני כמה שנים משגיחים שישגיחו שלא ידברו בתפילה”.

בפנייה אל תיבור הנשים אמר הרבי: “כעת כשנכנסים ומחדשים את הבית המדרש הגדול – בית ויז’ניץ, אני מאוד מבקש מכלל הנשים שמגיעות להתפלל בבית החדש, אפילו נשים מודרניות, מעתה ואילך אין להיכנס ללא ‘כיסוי ראש’ (-כיסוי מעל הפאה, כנהוג בויז’ניץ).

“ביקשתי מהעסקנים להכין ‘כיסוי ראש’ בשתי הקומות של בית המדרש, בכל כניסה, עבור כל אישה שאין לה, וברור שאין מה להיכנס עם פאה ארוכה. ושכולם ידעו בכל המקומות – שאין להיכנס לבית המדרש החדש, רק עם ‘כיסוי ראש’ על כל הפאה ורק עם פאה קצרה”.

הרבי הוסיף: “הגברים שיחזקו את הנשים, וגם נשים שלא ידברו כלל בבית המדרש, כי זה מפריע לגברים להתפלל, וכל אחד יקבל על עצמו קבלת חדשות, לכבוד שנכנסים לבית המדרש החדש”.

בית הדין של חסידות ויז’ניץ פרסם שורת הוראות ותקנות לפני הכניסה –  ובהם: לא להפיץ שום עלון בתוככי בית המדרש; רחבת ארון הקודש שתהיה פנויה במשך כל השנה; גם המעברים שיהיו פנויים מפני כבוד בית המדרש; ואין לעלות ולעמוד על הספסלים.

לצפיה במכתב המלאה – לחצו על התמונה

גם הנהלת בית המדרש פרסמה הודעות וכללי זהירות:

“ב”ה זכינו להשלמת וחינוך בית המדרש הגדול, ואנו באים בס”ד אל המנוחה ואל הנחלה. לשם ולרווחת כולנו, הבה ונשמור ונזהיר גדולים על הקטנים, לשמירה על כבוד ביהמ”ד ועל רכושו, אשר דם כולנו נטוע וחקוק בו, למען בית ה’ אלוקינו נבקשה”, נאמר בהודעה.

• ספרי ביהמ”ד עוד לא הוכנו על מקומם הראוי, ובעז”ה מיד לאחר החג יבואו על מקומם בשלום. הציבור מתבקש לשמור על כבוד הספרים ולהשיבם למקומם בבית המדרש הגדול או בהיכלות הסמוכים.

• התכנסות ציבור גדול בלע”ה, דורשת התייחסות מחמירה וזהירה שבעתיים לנהלי בטיחות ושמירה על בריאות הציבור. תחינתנו לכל אנ”ש, אנא, התייחסו אל ההוראות ברצינות ראויה ונדרשת, שמרו על המעברים פנויים ועל הכניסות והיציאות פנויות, הדברים גובלים לעתים בפיקוח נפש, אם ביציאת מבוגרים ומוגבלים, אם בהגעה מהירה של עזרה וסיוע לדרושים לכך, אם בתנועת כוחות הצלה לעת הצורך ח”ו, ועוד ועוד. אנא, אל תמתינו לשעת חירום!

• הדברים אמורים אף בחדרי המדרגות בכל רחבי הבנין. למען הבטיחות והזהירות, פתוחות כל דלתות חדרי המדרגות כדי לאפשר תנועה מהירה לעת הצורך. אנא, אל תחסמו את התנועה הנחוצה והחופשית בחדרי המדרגות. ככלל, התקהלות והתעכבות בחדרי המדרגות עלולה להיות מסוכנת.

• לרשות הציבור, חדרי השירותים בקומת הקרקע. כאן המקום להעיר ולהתריע: חדרי השירותים בקומת ביהמ”ד נועדו לנכים, מוגבלים ומבוגרים בלבד! צעירים ואלו שכוחם במתנם ב”ה, אנא ואנא, גם אם חדר השירותים פנוי, השאר אותו כך לטובת המבוגר שיבוא אחריך, אל תשתמשו בחדרים אלה כלל!

• קומת מינוס, נמצאת בבניה, הגישה לשם אסורה ומסוכנת. מדובר בסכנה ממשית ועל ההורים לפקח על ילדיהם לבל יגשו לשם ח”ו.

• אין לעמוד על ספסלים ועל רהיטים שונים בבית המדרש.  שמרו על כבוד בית ה’ ועל רווחת הציבור.

• מערכת מיזוג האויר שהותקנה בביהמ”ד בדמים מרובים, מתוכננת בקפידא ע”מ לתת מענה לכל מרחב ביהמ”ד. אין לגעת בדרכי פיזור האויר כלל. הבחורים והעומדים על הפארענטשעס מתבקשים לשמור על הציוד היקר, כל נגיעה והזזה יכולה לגרום נזק בלתי הפיך!

• למען בטיחות באי בית ה’ ולשמירה על כבודו וקדושתו – כל קומות וכל מרחבי הבנין, מצולמים שעות ביממה.

• בזמן יציאה עמוסה מביהמ”ד – מתבקשים הצעירים להשאיר את היציאה מכיוון צפון ]הרמפה[ לנכים ולמוגבלים. ולפנות ליציאות אחרות.

• בכל כניסה ויציאה, יש ללכת במתינות ובזהירות, להישמר מפני לחץ ומפני דחיפות ח”ו.

• מתקני מים קרים לרווחת הציבור הותקנו בשני צידי ביהמ”ד הגדול.

• בביהמ”ד מותקנת מערכת כריזה לגילוי אש. במקרה של כריזה – אין להבהל ויש לפעול על פי הוראות הממונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות