משפחת הקשישה שנקברה בשם שגוי: מי אשם במה שקרה בב”ב?

נכדתה של חיה פריימן ע"ה שנקברה תחת שמה של קשישה אחרת: "בלתי נתפס שקורה דבר כזה בשנת 2021" • בית האבות ממנו הגיעו הקשישות: "פונו כשהן מתויגים כהלכה" • בית האבות בב"ב: "המוסד השולח החליף את אמצעי הזיהוי בין שתי הקשישות והן נקלטו אצלנו תחת שמות מוטעים"
חרדים 10
כ"ח אלול התשפ"א / 05.09.2021 19:05

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על הקמת ועדה לבדיקת “מקרה חמור ומצער”,  בו אישה שנפטרה מקורונה נקברה בשם אחר.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

על פי הודעת המשרד, האירוע התרחש במחלקת קורונה בבית החולים הגריאטרי ‘ותיקים’ בבני ברק, אליו הועברה האישה, חיה פריימן ע”ה, בת 86 מאשקלון – מבית האבות ‘נאות אבי’ בעירה, יחד עם דיירת נוספת שחלתה בנגיף.

לאחר שנקבע מותה, נרשמו ברשימת המתים בשוגג פרטיה של הדיירת השנייה ולא של פריימן.

פריימן הובאה למנוחות מלווה בקרוביה של הדיירת שפרטיה נמסרו.

במשרד הבריאות אומרים כי צוות מטעם המשרד ילווה את המשפחה האבלה ויגיש את מסקנותיו בקרוב.

בית האבות ‘ותיקים’ בבני ברק, שם התרחש המקרה, טוענים כי המקור לטעות בזיהוי הוא של בית האבות שממנו הגיעו שתי הקשישות, ‘נאות אבי’ באשקלון, שם הצמידו לכל אחת מהשתיים את השם של האחרת – כאשר השמות של כל אחת מהן הופיע בצמיד של השנייה, וללא צילום של תעודת זהות או אמצעי זיהוי אחר, בניגוד לנהלי משרד הבריאות.

עוד טענו, כי בשל מצבן של השתיים, לא ניתן היה לתקשר עימן ולגלות את הטעות, ולכן הן נרשמו תחת שמות שגויים.

בפוסט שפרסמה זהבית פיטוסי, נכדתה של הקשישה, בעמוד הפייסבוק שלה, היא תיארה  את השתלשלות האירועים מצד משפחתה – ותקפה:

“הכל התחיל לפני שבוע בתאריך 28/08 כאשר סבתי בת ה-86 שחולה בדימנציה במצב מתקדם אובחנה כחולה לקורונה. כאשר גילו שהיא חיובית החליטו לשלוח אותה לבית אבות בבני ברק שבו יש מחלקה לחולי קורונה. עד פה בסדר (או שלא). הודיעו לנו על המעבר, הסבירו לנו לאן היא הולכת ואימי אישרה את הכל ושאלה איך היא מרגישה. נאמר לה שהיא מרגישה טוב ואין לה כרגע שום תסמינים…

לאחר מכן אימי התקשרה שוב לבדוק את שלומה ואמרו לה שהיא אוכלת ושהיא בסדר גמור, מה שהרגיע את אמא שלי מאוד כמובן.

לאחר יומיים מאותה שיחה מתקשרת לאימי עובדת סוציאלית ואומרת שהיא צריכה להגיע אלינו לבית, מכיוון שקרה משהו מוזר ושסבתא נפטרה לפני 3 ימים! וזאת רק ההתחלה של הסיפור ההזוי הזה.

מגיעות אלינו לבית עובדת סוציאלית, מנהלת בית האבות ורופאה של הבית אבות ואם אינני טועה רופאה מחוזית כך אמרה לנו… והן מספרות לנו שסבתא שלנו נפטרה בכלל לפני 3 ימים מקורונה בזמן שנאמר לנו שהיא בחיים והכל מעולה איתה! שהיה בלבול עם שם של מישהי אחרת שמטופלת במקום ושקברו את סבתא שלנו כבר בבית קברות בבאר שבע! אנחנו כמובן לא הבנו מה אנחנו שומעים בכלל?! חשכו עיניינו ולא הבנו, באמת שלא…

הן ממשיכות ומספרות שמשפחה אחרת עשתה לה לוויה (מכיוון שחשבו שזאת אמא/סבתא שלהם). כששאלנו איך דבר כזה קורה ואיך הגיוני שאף אחד לא בא לזהות את הגופה או איך בית האבות הקבוע שלה לא קיבל הודעה על פטירתה, כמובן שלא קבלנו תשובות הגיוניות. כל מה ששמענו זה: ‘אנחנו לא יודעים עדיין בודקים’…

יום אחרי שהתקשרנו חקרנו וחיפשנו תשובות וגילינו שקשה מאוד למצוא אותם וגם שהסיפור פתאום השתנה.

עכשיו נאמר לנו שהדיירת שאיתה קרה ‘הבלבול’ בכלל ערירית! ללא משפחה וילדים. כששאלנו מי זיהה את הגופה, כמובן שלא קיבלנו תשובה. אנחנו בקשר עם משרד הבריאות שלא מספק תשובות וגם כאשר אמרנו שמשהו פה לא נראה לנו ואנחנו רוצים לבצע נתיחה של אחרי מוות, כי אנחנו כבר לא מאמינים פה לשום מילה, נאמר לנו שזה אפשרי אך רוב הסיכויים שלא נוכל לקבל מידע נכון מכיוון שעבר הרבה זמן מאז שהגופה נקברה.

“אנחנו מרגישים שפשוט משקרים אותנו בלי סוף, אין לנו שום תשובה לגבי מה קרה לסבתי וזה שורף לנו את הנשמה לדעת מה היא אולי עברה ושאפילו לא יכלנו ללוות אותה בצורה נורמלית לפי ההלכה בדרכה האחרונה ולשבת עליה ‘שבעה’ בצורה נורמלית.

“זה פשוט בלתי נתפס שקורה דבר כזה במדינת ישראל ב-2021. זה שובר את הלב לדעת שסבתא שלי קבורה בבאר שבע ושאנחנו צריכים להוציא את הגופה לנתיחה אחרי המוות ולהפריע למנוחתה.  אנחנו ממש מרגישים שחרב עלינו עולמינו”.

מבית החולים הגריאטרי ‘ותיקים’ בבני ברק, שאליו פונו הנשים נמסר ל’כאן חדשות’: “לבקשת משרד הבריאות, נפתחה אצלנו מחלקה לקשישים סיעודיים חולי קורונה, אליה מפנה משרד הבריאות בדחיפות קשישים שהתגלו כמאומתים במוסדות גריאטריים אחרים. קשישים אלה אינם מוכרים במחלקה הקולטת ומגיעים עם אמצעי זיהוי הנשלחים על-ידי המוסד השולח.

“בשל טעות של המוסד השולח, שהחליף את אמצעי הזיהוי בין שתי הקשישות שנשלחו, הן נקלטו אצלנו תחת שמות מוטעים. משנפטרה למרבה הצער אחת מהן, היא זוהתה בטעות כאחרת. יודגש כי מוסד ‘ותיקים’ פעל על פי נהלי והנחיות משרד הבריאות. בעקבות המקרה המצער, שינה משרד הבריאות את הנוהל”.

מבית האבות ‘נאות אבי’ באשקלון, שממנו פונו הנשים נמסר: “בית האבות העביר על פי הוראת משרד הבריאות את הדיירים המבודדים ומאומתי קורונה אל ‘מרכז ותיקים’, כשכל הדיירים עונדים צמידי תיוג מודפסים עם שמם ופרטים רפואיים נוספים. ביום שני האחרון עדכן המרכז כי אחת הדיירות נפטרה. הודעה נמסרה למשפחתה לפי דיווח מרכז ‘ותיקים’ על פטירתה.

“לקראת החג ‘נאות אבי’ שלחו שי לחג לכל הדיירים וביקשו לצלם אותם מקבלים את השי, כדי לשמח את המשפחות. בתמונות שנשלחו גילו ‘נאות אבי’ בתדהמה מוחלטת כי הדיירת ש’נפטרה’ על פי הדיווח של ‘מרכז ותיקים’ מצולמת עם המתנה. עם היוודע מחדל הדיווח השגוי של ‘מרכז ותיקים’ פנו מ’נאות אבי’ למשרד הבריאות ולמנהל ‘מרכז ותיקים’ בדרישה מיידית לפתוח בבדיקת האירוע. הדיירת שדווח בטעות כי נפטרה תויגה בטעות על ידי ‘מרכז ותיקים’ בתיוג לא נכון עם שם של דיירת אחרת.

“ב’נאות אבי’ רואים בחומרה את ההתנהלות הרשלנית של ‘מרכז ותיקים’ באירוע, שגרמה לזלזול בחיי אדם וברגשות המשפחות. ‘נאות אבי’ פנו מספר פעמים למשרד הבריאות וביקשו שוב ושוב להשאיר את הדיירים המבודדים במחלקה ייעודית אצלם במקום להעביר אותם ל’מרכז ותיקים’, אולם משרד הבריאות סירב לבקשותיהם והורה להעביר את הדיירים החולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות