לפני כחמש שנים אירעה בטבריה תאונת דרכים, בה היו מעורבים אמבולנס, שנסע במהירות מאחר שפינה באותה העת חולים לבית החולים – ומיניבוס.
חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל
מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?
איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה
בתאונה נפצעו 25 בני אדם בדרגות פציעה שונות: חמישה באמבולנס ו-20 במיניבוס. לטענת נהג האמבולנס, נהג המיניבוס לא ציית לתמרור עצור.
נהג האמבולנס, נפגע בצווארו, בגבו, בכתפיו וברגלו, ואובחנו אצלו בקעי דיסק, הגורמים ללחץ על העצבים בעמוד השדרה. הוא נותח מאז התאונה פעמיים, אולם, לטענתו, מצבו לא השתפר.
הוא הפך לשבר כלי, ועד היום הוא סובל מכאבים עזים וממגבלות תפקודיות רבות.
חרף העובדה שהנהג הוכר כנפגע בתאונת עבודה, ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי (המל”ל) סירבה להכיר בנכותו ודחתה את תביעתו לאחוזי נכות.
פרקליטו, עו”ד אדיר שויגמן, הגיש בשמו ערר על החלטת המל”ל, והתלווה אליו לישיבתה, שבה נבדק הנהג בשנית.
בוועדה פירט עו”ד שויגמן את המגבלות הרבות מהן סובל הנהג, וטען כי מאז התאונה לא הצליח הנהג לחזור למעגל העבודה, ואף נזקק לעזרת הזולת בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות.
ועדת הערר קיבלה את הטענות, וקבעה כי נכותו הזמנית של הנהג, תועמד על שיעור של 100% לשנתיים, ולאחר מכן תיקבע לו נכות צמיתה בשיעור של 35 אחוזים.
במקביל להליכים מול המל”ל, הגיש הנהג, באמצעות עו”ד שויגמן, תביעה לפיצויים נגד חברת הביטוח שביטחה את האמבולנס שבו נהג בעת התאונה.
בהסכם פשרה שהושג בין הצדדים, נקבע כי חברת הביטוח תשלם לנהג פיצויים נוספים, זאת בנוסף לתגמולים מהמל”ל בסכום של כ-1.4 מיליון שקלים, שאת חלקם הגדול יקבל מעתה הנהג כגמלה חודשית עד לצאתו לפנסיה.