לראשונה בישראל: הופרדו תאומות סיאמיות שנולדו עם ראש מחובר

הניתוח המורכב ארך 12 שעות והשתתפו בו 50 אנשי צוות מבית החולים סורוקה • ראש צוות המנתחים: "אני מאוד מתרגש. רק עכשיו יכול לנשום" • מנהל נוירוכירורגיה ילדים בסורוקה: "מדובר בניתוח נדיר ומורכב, שבוצע עד כה בעולם כ–20 פעמים בלבד ולראשונה בארץ"
חרדים 10
כ"ח אלול התשפ"א / 05.09.2021 15:32

לראשונה בישראל: ניתוח נדיר להפרדת תאומות בנות שנה המחוברות בראשן התבצע בבית החולים סורוקה בבאר שבע ביום חמישי האחרון.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

הניתוח ארך יותר מ-12 שעות והשתתפו בו כ-50 אנשי צוות מכל בית החולים.

הוא בוצע באמצעות צוותים רפואיים של בית החולים בשילוב עם מומחים בינלאומיים, לאחר היערכות והכנה של חודשים ארוכים.

בחודשים האחרונים עברו התאומות בדיקות מקיפות, והיו תחת מעקב רציף לקראת הניתוח. צוות ייעודי נערך במשך חודשים לקראת יום הניתוח.

בשלב הראשון הכניס הצוות המטפל לפני מספר חודשים מרחבי עור ורקמה במטרה לייצר עור עודף, שישמש לסגירת הקרקפת של שתי הבנות לאחר ההפרדה. בשלושת החודשים האחרונים הגיעו התאומות לטיפול תכוף יותר, כדי להמשיך בפעולת הרחבת העור ולהכינן לשלב הסופי.

בניתוח עצמו, לאחר שהתבצעה ההפרדה של כלי הדם בהצלחה, הפרידו המנתחים את העצמות. בשלב זה התפצלו אנשי הצוות ועבדו במקביל בשני חדרי ניתוח נפרדים. הם ביצעו שחזור של הגולגולת של כל אחת מהבנות וסגירת העור.

 צילום: בית החולים סורוקה

מנהל נוירוכירורגיה ילדים בסורוקה, ד”ר מיקי גידון: “מדובר בניתוח נדיר ומורכב, שבוצע עד כה בעולם כ–20 פעמים בלבד ולראשונה בארץ. ובמקרה זה גם בתינוקות צעירות מאוד. הניתוח וההיערכות אליו בוצעו על ידי הצוותים המיומנים והטובים ביותר שיש בבית החולים, והוא מחזק את תחושת השליחות שבזכותה הפכנו להיות רופאים. הימים הקרובים יהיו קריטיים בתהליך ההתאוששות וההחלמה של התאומות”.

ראש צוות המנתחים אמר: “אני מאוד מתרגש. רק עכשיו יכול לנשום. זה הסוג הנדיר ביותר של תאומים מחוברים. הדבר המורכב ביותר היה להפריד את כלי הדם בראש ובמוח. אני קורא לזה – מבצע ראשי השנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות