פירון ניצח: 23 ספרדיות התקבלו ל’זלזניק’ • ללום: פרוש מגבה אפליה

לאחר שביטל את הרישום לסמינר זלזניק באלעד, על רקע טענות לאפליה עדתית - משרד החינוך מכריז על הישג • 23 תלמידות ספרדיות התקבלו לסמינר במסגרת הרישום החדש
כ"ד אב התשע"ד / 20.08.2014 15:11

סוף לאפליה? פרשת סמינר זלזניק באלעד זוכה לתפנית משמעותית, לאחר שמשרד החינוך חייב את הסמינר לקבל 23 תלמידות ספרדיות, ולאחר שהנהלת הסמינר הודיעה ל-23 תלמידות ספרדיות כי הן התקבלו ללימודים.

כל זאת לאחר שההנהלה אולצה בידי משרד החינוך לקיים רישום מחודש, בשל אפליה.

הסיפור החל כאשר הסמינר דחה כמעט את כל הבנות הספרדיות שביקשו ללמוד בו, ולעומת זאת קיבל את רוב התלמידות האשכנזיות שנרשמו.

בעקבות זאת, החליט מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני, בצעד נדיר, לבטל לחלוטין את  הרישום לסמינר שנעשה עד אז, וחייב את הנהלת הסמינר לקיים רישום מחודש, תוך שהוא מאיים כי אי עמידה בהנחיות החדשות תביא לסגירת המוסד.

הסמינר, שלא נותרו לו ברירות, פתח בשבועיים האחרונים את הרישום מחדש, תחת מעקב צמוד של מפקחי משרד החינוך, שהיו נוכחים בכל שלבי תהליך הקבלה, מהרישום, הבחינות ועד להחלטה.

הרישום החדש אכן שינה את זהות התלמידות, והסמינר הודיע ל-23 בנות ספרדיות שנרשמו ועברו את המבחנים, כי הן התקבלו לסמינר.

גורמים במשרד החינוך אמר,ו כי זו “רק דוגמה אחת למאות מקרים שטופלו על ידנו בשנה האחרונה על רקע אפלייה עדתית או אחרת”.

במשרד הוסיפו: “נגלה אפס סובלנות כלפי אפלייה. בכל מקום בו היא תתקיים, אנחנו נהיה שם להיאבק בה, תוך קיום דיאלוג עם נציגי הקהילות המקומיות״.

מי שאינו שבע-נחת הוא  עו”ד יואב ללום מעמותת ‘נוער כהלכה’. לדבריו, ברישום החדש לסמינר נרשמו רק 41 בנות, לאחר שבנות ספרדיות רבות איבדו את האמון “לאור התמשכותם ועקב דיס אינפורמציה שנמסרה להם על ידי אנשי פרוש ועסקנים מקומיים”.

באשר ל-26 הבנות האשכנזיות שנרשמו לסמינר ברישום שכביכול בוטל, טוען עו”ד ללום כי הרישום הזה שומר, ונאמר להורים כי “בכל מקרה הכיתה תיפתח בדירה”.

ללום מביא את הרשימה המלאה וטוען כי עיון קל בה מגלה, כי מדובר “כמעט בדיוק באותה קבוצה שהתקבלה ברישום הגזעני הראשון שנפסל”.

לדבריו, “קיים לחץ של רבנים ליטאיים על ראש העיר ישראל פרוש לפתוח בית ספר נפרד לספרדיות (הקיים) ונפרד לאשכנזיות (חדש)”. ללום מבקש ממשרד החינוך כי אם אכן כך יקרה, יפעל לשלילת רישיון ההוראה של הסמינר.

“לטענת ההורים נאמר להם על ידי פרוש כי במידה והמשרד לא יאשר רישיון לסמינר זלזניק החדש לאשכנזיות, הוא מתכוון לפתוח תיכון עירוני לקבוצות האשכנזיות, כשלטענתו פתיחת תיכון עירוני נמצאת בסמכותו הבלעדית”.

עו”ד ללום מבקש ממשרד החינוך ליידע אותו אם וכאשר יתבצע מהלך שכזה, וזאת בכדי שיוכל לפנות לערכאות המתאימות.

לדבריו, יש בידו עדויות לכך שכבר מחפשים דירה שבתוכה יפעל בית הספר, בשלב הראשון כבית ספר פיראטי (“עיין ערך מנדלסון ביתר”), ולאחר שנה בה יפעל כבית ספר פיראטי וללא רישיון “יהיו בו כבר כפול בנות ומשרד החינוך ייאלץ לאשר זאת וליתן רשיון”.

עו”ד ללום סבור כי “די היה אם פרוש היה מפעיל את סמכותו כראש העיר לבצע שיבוץ של כל הבנות האשכנזיות בתיכונים בעיר יחד עם הבנות הספרדיות ומגנה בפומבי את האפליה. ראש העיר לא זו בלבד שלא משבץ את הבנות האשכנזיות יחד עם כולם, ולא זו בלבד שלא מגנה אותה, אלא גם מגבה אותה בעידוד הרבנים”.

מלשכתו של פרוש נמסר בתגובה: “משרד החינוך עדכן את העירייה באשר לפעולותיו בנושא, והעירייה תפעל על פי הנחיות המשרד, תוך שמירה על החינוך הערכי והתורני המקובל מדור דור”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פירון תמשיך כך אולי תציל את המורים החרדים מהקלגסים שמנהלים אותם
    20/08/2014 18:14
    ניני
  1. הגיע הזמן לעשות סדר בחינוך החרדי…שבזמן האחרון מתנהל כמו מאפיה….
    יש אפליית תלמידים ספרדים……….. יש הלנת שכר לעובדים…. יש גזל של כספים שלא ניתנים לעובדים……יש רמיסת זכויות המורים …..ואף אחד בממשלה לא עוצר את זה …

  2. בזה כל הכבוד ויש כבוד לשר פירון
    21/08/2014 08:46
    טום
  3. בס”ד. זה הדבר שאני מצדיע לשר פירון מה שלא עשתה אגודת ישראל שהיה לה שם סגן שר , וגם לא שס שגם היה לה שם סגן שר, הצליח ומצליח כבוד השר פירון. ודווקא שהחרדים בחוץ מהממשלה,אני קורא לשר פירון המשך להילחם נגד אפליות בתי הספר והסמנרים החרדים האשכנזים ה עמך לך בכוחך זה והושעת את ישראל

  4. שלא תחשבו שהסיפור הסתיים!!!!
    04/09/2014 22:19
    הילה
  5. ההנהלה חילקה את השכבה המדוברת לשתי כיתות, כיתת ספרדיות וכיתת אשכנזיות והכיתה האשכנזית בכלל לא לומדת האותו מבנה אלא השכירו להם דירה כדי שה״טהורות״ לא יתערבבו עם הספרדיות…. בושה וחרפה!!! חילול ה׳!!!!