פושטים על דירות באומן וגובים ‘מס תייר’ • הרב ג’אן: אסור לשלם להם

עיריית אומן הטילה 'מס תייר' על הבאים לציון של רבי נחמן: כ-35 דולר לכל מי שמלאו לו 18 • רבה של אומן: ״אסור לשלם לפקחים שנכנסים לדירות ודורשים תשלום. הם עוברים על החוק - ולקחים כספים לעצמם" • אז איך לשלם?
ישראל יוספי
כ"ו אלול התשפ"א / 03.09.2021 18:06

מועצת עיריית אומן קיבלה בשבועות האחרונים החלטה, כי כל חסיד שיגיע לעיר כדי להשתטח על ציונו של רבי נחמן,  יחוייב לשלם ‘מס תייר’.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

עלות ‘מס תייר’ לכל חסיד מעלך גיל 18 הוא 300 גריבניה ליום, כך שעבור ימי ראש השנה יש לשלם 900 גריבניה – כ-35 דולר.

בימים האחרונים פושטים פקחים של העירייה, מלווים בשוטרים מקומיים, על בתים ומלונות ברחובות הסמוכים לציון ובודקים האם שולם ‘מס תייר’. במידה ולתיירים אין קבלה על תשלום, הפקחים מבצעים גבייה.

בעקבות כך פרסם רבה של אומן, הרב יעקב ג’אן, מכתב מיוחד, שאף הוצב בצידי הדרכים, הקורא לתיירים שלא להתחכם ולשלם את המס.

בשיחה מיוחדת עם חרדים 10, אומר הרב ג’אן: “צריך לשלם את המס תייר. היה ראוי שעסקני ברסלב יסגרו את זה מראש עם השלטונות באוקראינה והעירייה. בגלל שהעסקנים לא סגרו על סכום גלובלי לכולו עם השלטונות, כעת כל אחד נאלץ לשלם 35 דולר.

״אני ישבתי איתם, עם השלטונות. בתחילה היו אמורים לגבות מבעלי הדירות, אבל בסוף החליטו לגבות מהתיירים, תמיד דיברו על ‘מס תייר’. ככל שהתקרבו לראש השנה ולא סגרו דבר עם השלטונות – הם החליטו לגבות  35 דולר מכל תייר, שזה הרבה כסף, אבל צריך לשלם ולא לעורר בלגן”.

הרב מדגיש: ״אסור לשלם לפקחים שנכנסים לדירות ודורשים תשלום. זו פשוט חוצפה שהם נכנסים, הם עוברים על החוק – ולקחים כספים לעצמם.

״צריך לעמוד ולהיות חזקים ולא לשלם להם. הדרכים הם או דרך הדואר או שוטר שמביא קבלה על הסכום –  שכתוב בה מספר דרכון. לכן הוצאתי את המכתב, להסביר לציבור”.

אפרים כ’, השוהה כעת באומן, אומר לחרדים 10: “נכנסו שוטרים לדירה שלנו, וגבו תשלום מכולם. ממני לא ביקש. חשב ששילמתי. הסתכל עליי ואמר ‘לך’.

אדם נוסף מספר: “פשטו על מתחם הדירות שלנו ודרשו תשלום. הם החלו לספור את המיטות, ולפי מספר המיטות משלמים. הפקח שאל כמה יש בחדר. אמרתי: 10. ביקש 35 דולר כפול 10. אמרתי: על ילדים מתחת לגיל 18 משלמים? אמר שלא. אמרתי ש-5 מתחת לגיל 18 ושילמנו רק על חמישה אנשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות