פרויקטור קורונה: ממליצים להתפלל בחגי תשרי בחוץ ולא בבתי כנסת

אחרי פתיחת שנת הלימודים וימים לפני החגים: פרופ' סלמן זרקא: "עלינו להיות ערים לסכנה, לצד הרצון שיהיו חגים משפחתיים" • "הפתרון הוא לא הסתגרות בבית עד שהנגיף יעבור, אלא המשך החיים. מנסים לאזן" • על הלימודים: "אין לנו הבטחה שלא נסגור בתי ספר אם התחלואה תעלה"
תמי גיל
כ"ה אלול התשפ"א / 02.09.2021 18:14

יממה לאחר פתיחת שנת הלימודים, ורגע לפני חגי תשרי: פרויקטור הקורונה פרופ’ סלמאן זרקא ערך הערב (חמישי) תדרוך לעיתונאים.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

“עלינו להיות זהירים וערים לסכנת ההדבקה לצד הרצון שלנו שיהיו חגים שמחים ומשפחתיים”, אמר זרקא.

הוא ביקש מהציבור לבצע בדיקות ביתיות ומהירות לקראת כניסת החג כדי להימנע מהדבקות, וקרא להתפלל בחגים במרחבים פתוחים ולא בבתי הכנסת.

“עשינו הרבה פעולות בשביל לאפשר את זה. ברור שאנשים ילכו לבתי הכנסת להתפלל בראש השנה וביום כיפור, ואנחנו ממליצים לציבור להתפלל בחוץ. עשינו מאמץ גדול עם שרת הפנים וראשי הרשויות בשביל להקים אוהלים ומרחבים ציבוריים לתפילה בחוץ”.

על שנת הלימודים שנפתחה השבוע אמר: “זה מסר ברור שהפתרון הוא לא הסתגרות בבית אלא המשך החיים תוך ביצוע הפעולות הנדרשות. היא אינה מובנת מאליה. אין לנו שום הבטחה שבשנת הלימודים לא יהיו הדבקות בבתי הספר, וגם לא נוכל להבטיח שלא נסגור כיתות או בתי ספר. זה לגמרי מונח על השולחן. אנחנו ממשיכים לעשות פעולות, מנגישים חיסונים לכל מקום שיש רצון בכך”.

על נתוני התחלואה אמר הפרויקטור: “אנחנו עוקבים בדריכות אחריהם ויש לנו קצת אופטימיות לנוכח ההתמתנות של הימים האחרונים, אבל עוד מוקדם להיות במקום של סיום העיסוק חלילה באירוע הזה, בגל הזה. אנחנו עושים הרבה פעולות בימים האחרונים עם הקבינט והממשלה כדי לבלום את ההתפרצות. התחלואה עשוייה להופיע שוב כי ככל שאתה נפגש עם יותר אנשים בבית ספר ובחגים, התחלואה יכולה להיות יותר גבוהה”.

הוא הדגיש כי “הנשק הטוב ביותר – הוא החיסון”.

על האירועים ההמויים בציבור החילוני אמר: “אנו סבורים שאירועים הומי אדם עם שתיה ואוכל יש בהם סכנה להדבקת אחרים. חובתינו הציבורית לומר את הדברים לקבינט ולציבור. יש לנו מסר לציבור שלא נכון להשתתף באירוע כזה”.

ביממה החולפת אובחנו 11,187 נדבקים חדשים, אך מספרם של החולים קשה ירד ל-666. מאז פרוץ המגפה נפטרו 7,090 ישראלים שחלו בקורונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות