60% מהחולים החדשים בציבור החרדי – ילדים וצעירים עד גיל 18

לפי הנתונים, 17.7% מהחרדים מאומתים לקורונה - הרבה יותר ממספרם באוכלוסייה • כמעט כל הערים החרדיות הן אדומות לפי 'מודל הרמזור'
חרדים 10
כ"ה אלול התשפ"א / 02.09.2021 00:17

60% מהחולים החדשים במגזר החרדי הם ילדים ונערים עד גיל 18, וסך החולים החרדים עומד על 17.7% מכלל החולים בארץ – יותר ממספרם באוכלוסייה (כ-11%). כך עולה מנתונים שפורסמו הערב (רביעי) ב’ישראל היום’.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

עם פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי בר”ח אלול, לפני כשלושה שבועות, במשרד הבריאות הגדירו את המגזר כפיילוט – שיוכיח אם ניתן לפתוח את שנת הלימודים כסדרה.

אלא שכעת, ביום שלאחר פתיחת שנת הלימודים הכללית, נראה כי מדובר בכישלון.

לפי הנתונים של מודל הרמזור, כמעט כל הערים שבהן מתגוררים חרדים הן אדומות: שיעור המאומתים במודיעין עילית עומד על 16.6% ובבני ברק על 15.3%.

אחוזי מאומתים גבוהים ניתן למצוא גם בבית שמש, באופקים ובנתיבות. קריית יערים, רכסים ואלעד מוגדרות אדומות. ביתר עילית ועמנואל – כתומות.

עם זאת, כתב חרדים 10 מציין, כי בביתר עלית כמעט ולא מתקיימות בדיקות, וישנם ימים שעל ההורים לנסוע עד לירושלים על מנת לבדוק את ילדיהם.  גורם מקומי אומר לחרדים 10, כי התנהלות זו גורמת לכך שחולים נותרים בבתיהם, בלי בדיקות רשמיות – מה שמשאיר את העיר ‘כתומה’.

נכון ל־29 באוגוסט, מקדם ההדבקה במגזר החרדי עמד על 1.32 – נתון גבוה יותר ביחס לציבור הכללי, שעמד על 1.06.

המספרים המטרידים מגיעים דווקא על רקע שיעורי התחסנות גבוהים במגזר החרדי, שם עומד שיעור המחוסנים במנה השלישית על 46.5%. שיעור המתחסנים במנה השלישית בבני ברק עומד על 41%, ובמודיעין עילית, בביתר עילית ובאלעד על 27%.

עם זאת, יש לזכור כי רבים מתושבי ערים אלה הם ילדים מתחת לגיל 12.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות