סיפור שמיימי: הרבי מליובאוויטש בכה ולימד זכות על מרים בת בילגה

בו' תשרי תשל"ה ערך הרבי מליובאוויטש זצ"ל התוועדות מיוחדת, במהלכה עשה סיום על מסכת סוכה ונשא דברים על מרים בת בילגה, יהודייה ובת למשפחת כוהנים, שבגדה בעמה וערקה למחנה היווני שפלש לבית-המקדש - מעשה שזעזע את העולם היהודי • ומה עשה הרבי? לימד זכות על המעשה החמור של הנערה היהודייה • צפו בקטע המאלף לרגל סיום מסכת סוכה במסגרת ה'דף היומי'
יוסף גרינבוים
כ"ה אלול התשפ"א / 01.09.2021 21:55

בו’ תשרי תשל”ה, לפני 47 שנים, ערך הרבי מליובאוויטש סיום מסכת סוכה ודיבר על מרים בת בילגה, יהודייה ובת למשפחת כוהנים, שבגדה בעמה וערקה למחנה היווני שפלש לבית-המקדש.

מרים המירה את דתה ונישאה לגוי. היא נכנסה עם הצבא היווני לבית-המקדש, ושם, בעזרה, עלתה על המזבח כשהיא נועלת סנדל – בזמן שמשפחתה כמו יתר הכוהנים הילכו במקדש יחפים בלבד, וקראה “לוקוס לוקוס (זאב זאב)!, עד מתי אתה מכלה את ממונם של ישראל ואי אתה עומד עליהם בשעת הדחק?”.

המעשה שלה המיט חרפה על המשפחה כולה, והיא נענשה במסגרת עבודתה בבית המקדש. מהענישה הקולקטיבית למד התלמוד ש”אוי לרשע ואוי לשכנו”, ומנגד ש”טוב לצדיק וטוב לשכנו”.

אך מדוע נענשה על המעשה בבית-המקדש, ולא על המרת הדת והנישואין לגוי?

צפו בשיחה המצמררת של הרבי.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דיבוק
    01/09/2021 22:39
    חיים
  1. שמעתי (כדאי לברר אצל יודע דבר) שבאותה התוועדות ישב יהודי שהיה לו דיבוק, והאדמו”ר ביקש ממנו כמובן לפני ההתועדות שהשתתף בהתוועדות. ואומרים שאולי הדיבוק היה נשמה של מרים בת בילגה כי מאחרי ההתועדות הוא הפסיק להרגיש את הדיבוק שהיה לו.
    כדאי אולי שמערכת חרדים10 יבדוק אצל חסידים שיודעים דבר או שתים מחב”ד.
    תודה.

  2. יישר כח
    02/09/2021 11:51
    סענדר
  3. מדהים! תודה רבה

  4. עמוס
    11/11/2021 12:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. מה נאמר , מה נגיד , שכינה יוצאת מגרונו של השרף הקדוש הרב’ה מילובביץ שליט”א
    כן שליט”א למרות שכבר לא יתנו המון שנים. כי תורותיו והוראותיו הם חיינו .