לראשונה: 45 מסתערבים יפעלו נגד כנופיות הפשע ופרעות של ערבים

45 לוחמים מסתערבים של יחידת 'סיני' יפעלו נגד מוקדי פשיעה במגזר הערבי ברחבי הארץ • מדובר ביחידת המסתערבים הראשונה במשטרה שלא מוכוונת לפעול לסיכול טרור • ומהיכן גויסו הלוחמים?
חיים טוויל
כ"ד אלול התשפ"א / 31.08.2021 21:54

יחידת מסתערבים חדשה הוקמה היום (שלישי) – כשמטרתה: לחימה בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

היחידה, ששמה ‘סיני’ נחנכה בטקס מיוחד. היא כוללת 45 לוחמים מסתערבים שיפעלו נגד מוקדי ומחוללי פשיעה במגזר הערבי בכל הארץ.

זו יחידת המסתערבים הראשונה אשר ייעודה המרכזי הוא פעילות מסוות נגד כנופיות הפשע ברחבי הארץ, טיפול בהפרות סדר עם יכולות מתקדמות ולחימה בטרור.

בחודש מרץ 2021 החליטו מפכ”ל המשטרה, רנ”צ יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן על הקמת יחידת מסתערבים נוספת, שתפעל בתוך תחומי המדינה. המטלה הוטלה על היחידה הארצית המיוחדת של משמר הגבול, החטיבה הטקטית בפיקוד של נצ”מ צביקה טאוב בשל ייחודה של היחידה.

החטיבה הטקטית כוללת מספר פלגות – ובהן יכולות מיוחדות כמו תצפיות טקטיות מתקדמות, אופנועים וכלים מוטוריים, כלבנים, יכולות לחימה מתקדמות ועוד.

את לוחמי יחידת המסתערבים החדשה גייסו במשמר הגבול משלושה מקורות עיקריים: המקור הראשון הוא לוחמים, מפקדים וקצינים ששירתו ביחידות הימ”ס הקיימות של מג”ב באיו”ש, בירושלים ובדרום; המקור השני הינו מיון לוחמים שנעשה בתוך החטיבה הטקטית, כשבסופו של דבר אותרו עשרות לוחמים שמתאימים לביצוע המשימה המיוחדת; והמקור השלישי הינו גיוס של יוצאי יחידות מיוחדות בצבא לשורות משמר הגבול של המשטרה.

הכשרת לוחמי ימ”ס ‘סיני’ החלה כבר מספר שבועות לאחר החלטתם של המפכ”ל ומפקד החיל בחודש אפריל האחרון.

ההכשרה התחלקה לשני חלקים מרכזיים: החלק הראשון היה קורס מסתערבים בסיסי של משמר הגבול, והחלק השני הוא ההכשרה הייעודית של הימ”ס ‘סיני’ – הכשרה מורכבת שמתאימה את הלוחמים ונותנת להם כלים ייחודיים להתמודדות עם האתגרים הגדולים שאיתם הם יתמודדו בשטח.

בין הנושאים שניתן לרשום על ההכשרה הם יכולות הסוואה והטמעה בשטח, יכולות לחימה מתקדמות, לחימה באמצעות אמצעים מתקדמים שונים ועוד.

מפקד החטיבה הטקטית במג”ב, נצ”מ צביקה טאוב: “שנים רבות של ניסיון מלמדות אותנו כי הניצחון מתחיל עוד לפני שדה הקרב, הוא מתחיל במקצועיות וברעות. עוד תלחמו כתף אל כתף עם חבריכם ליחידה, תדרשו לפעול במקומות בהם המילים הופכות למעשים, התכנון הופך לביצוע והתכלית הופכת להצלת חיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות