“הלב נשבר, העיניים דומעות”: דרכו האחרונה של מאיר ישראל בן ה-6

מאיר ישראל עשוש ז"ל, בן החמש ושמונה חודשים, שמצא את מותו ברכב - היה אחד מבין שישה אחים, ונכדו של רב היישוב זמרת • סגן המנהל: "הוא היה תלמיד מוכשר מאוד. היה ממש מיועד לגדולות" • דודו: "מתברר שהרכב גם לא היה נעול. מאיר ישראל היה מלאך קטן, שובה לב"
חיים טוויל
כ"ד אלול התשפ"א / 31.08.2021 23:28

הטרגדיה בנגב: מאיר ישראל עשוש ז”ל, בן ה-6 שנשכח זמן רב בתוך רכב סגור היום (שלישי), היה תלמיד בכיתה א’ בתלמוד תורה ‘אוהל משה’ בקריית החינוך במועצה האזורית שדות נגב.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

הילד הוא נכדו של רב היישוב זמרת. הוא הותיר אחריו את הוריו ו-5 אחים. דודו הוא ח”כ שלמה קרעי מהליכוד.

הערב הוא הובא למנוחות.

דודו שלמה קרעי כתב: “ליווינו עכשיו בדרכו האחרונה את מאיר ישראל בן אחותי והוא רק בן שש שנים. הכאב גדול מנשוא. הוא נפטר היום לאחר שנרדם ברכב והתייבש מתוך שינה. מתברר שהרכב גם לא היה נעול. מאיר ישראל היה מלאך קטן, שובה לב. כשקורה מקרה כזה, המילים נעתקות, הלב נשבר והעיניים דומעות ללא הפסקה.

“בשעות שלפני ההלווייה, אבא שלי, בתעצומות נפש, הסתובב בינינו עם שתייה קרה וחיזק אותנו. ‘ה’ נתן וה’ לקח, יהי שם ה’ מבורך’. ‘מאוד עמקו מחשבותיו’. האמונה ברגעים קשים כאלו היא כמו גשר על פני מים סוערים”.

מחקירה ראשונית עולה, כי אביו של הילד הוא מורה לכיתה ג’ בתלמוד תורה. האב הביא את הילדים לבית הספר בבוקר והלך ללמד, אולם הוא לא שם לב כי בנו בן ה-6 לא ירד מהאוטו. רק כששב למכונית בסביבות השעה 13:00 – גילה את גופת בנו.

אחד העדים בזירה אמר: “הוא נשכח מהבוקר, ילד בכיתה א’. אף אחד לא ידע”.

סגן מנהל תלמוד התורה, יגאל פרץ, סיפר ל’ישראל היום’ על התלמיד ועל הטרגדיה הקשה שפקדה את האב, חברו ועמיתו. “יום ממש קשה וגזירה מאוד קשה. מדובר באחד מהמורים החשובים ביותר, והמוערכים ביותר”. סיפר פרץ בכאב על האב.

סגן המנהל הדגיש כי חשוב “לבדוק את הרכב, לא לשכוח, לא לשכוח. לא האמנתי לעולם שזה יגיע כל כך קרוב אלי, ילד מהתלמוד תורה”.

פרץ תיאר: “הוא היה תלמיד מוכשר מאוד. היה ממש מיועד לגדולות. ועוד אתמול המורה מכיתה א’ אמרה לי – ‘אין לו הרבה מה לעשות בכיתה א’, כי הוא יודע כבר לקרוא ולכתוב ויש לו הבנת הנקרא ברמה מאוד גבוהה’.

“זה יכול לקרות לכל אדם. שימו לב, הלחץ, הירידה מהאוטו, לחזור ולבדוק בנחת, לעשות סיבוב סביב האוטו. אני חושב שזה מה שיכול היה להציל חיים. דווקא לקראת מחר – פתיחת שנת הלימודים – חובה היום כבר לזעוק, תיזהרו על הילדים, תבדקו את הרכב, שימו לכם סימנים ואפליקציות, תורידו נעל אחת ושימו מאחורה. זה חוזר על עצמו, אנחנו חייבים לקחת אחריות ולבדוק”.

בר יוחאי דחבש, מפקד זק”א נתיבות שטיפל בזירה, סיפר על האירוע הטרגי: “ילד נסע הבוקר עם אביו לבית הספר, שבו הוא לומד והאב משמש מורה. לקראת השעה 13:00 האב חיפש את בנו כדי להחזיר אותו הביתה וגילה שהוא כלל לא הגיע ללימודים. כשבדק ברכב, גילה את בנו בפנים ללא רוח חיים.

“אזרחים במקום התחילו בפעולות החייאה, לצערי, פרמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותו במקום. מתנדבי זק״א מצוות נתיבות טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה ומסייעים למשפחה בכל הנדרש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות