גנץ נשאל: “הכסף לאבו מאזן יבוא מהגדלת הפנסיה של הרמטכ”ל?”

ח"כ אבי מעוז, חבר סיעת הציונות הדתית, פנה בשאילתא לשר הביטחון, על הלוואת חצי מיליארד ש"ח לרשות הפלסטינית: "מה המנגנון למניעת העברת הכסף למחבלים? והאם הרש"פ נדרשת לבטל את התביעה בבית הדין הבינלאומי בהאג כנגד חיילי צהל ומפקדיו?"
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשפ"א / 31.08.2021 20:21

יו”ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, ח”כ אבי מעוז, פנה היום (שלישי) בשאילתא בכנסת לשר הביטחון בני גנץ, ולשר המקשר בין הממשלה לכנסת – על  כספי ההלוואה שהובטחו ליו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

מעוז ציין כי המהלך תמוה מאוד, במיוחד  בימים בהם בתי החולים ובתי העסק בישראל נמצאים בסכנת קריסה מיידית.

פניית מעוז מגיעה לאחר הפרסומים השונים לגבי ההלוואה שהובטחה ליו”ר הרשות בפגישתו עם שר הביטחון. על פי הפרסומים, ישראל תעביר הלוואת ענק על סך חצי מיליארד ש”ח לרשות הפלסטינית, תיתן הטבות הומניטריות, ותשחרר גופות מחבלים שנמצאים בידי המדינה.

לדברי ח”כ מעוז, ההטבות תמוהות ומדאיגות ביחס לתמורה שהרשות הפלסטינית נדרשת.

בשאילתא ציין הח”כ את הבעיות בצעדים שהוגדרו כבוני אמון: “ביממה האחרונה פורסמו הסיכומים שערכת בשליחות ראש הממשלה עם יו”ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס במה שהוגדר כצעדים בוני אמון. בין הסיכומים שדובר עליהם הסדרת מעמד והטבות הומניטריות לאלפי פלסטינים, מתן הלוואה בסך חצי מיליארד ש”ח , החזרת גופות מחבלים שנמצאים בידי ישראל ועוד.

“מעבר לבעיה המוסרית שיש למדינת ישראל ביצירת צעדים ‘בוני אמון’ מעין אלה עם רשות הטרור ולסכנה הביטחונית שטמונה בהם, הפליאה גדלה לאור העובדה כי בימים אלה אין כסף עבור בתי חולים ציבוריים השובתים מזה כמה ימים ואין כסף למענקים עבור העסקים הקורסים בשל נגיף הקורונה.

“לא זו אף זו – שאין כל התנייה או התחייבות מצד הרש”פ שהכסף לא יחולק לאסירים ביטחוניים או משפחות מחבלים, כמתחייב לפי חוק קיזוז משכורות מחבלים. ובנוסף לזה חטא על פשע שאין כל התנייה ודרישה מהרש”פ לבטל את התביעה בהאג כנגד חיילי צה”ל לאחר פתיחת מבצע שומר חומות”, ציין ח”כ מעוז.

ח”כ מעוז ביקש הבהרות משר הביטחון: “האם כסף ההלוואה לרש”פ יבוא מהגדלת הפנסיה של הרמטכ”ל? מה המנגנון למניעת העברת הכסף למחבלים? והאם הרש”פ נדרשת לבטל את התביעה בבית הדין הבינלאומי בהאג כנגד חיילי צהל ומפקדיו?”

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שאלה לגנץ
    29/09/2021 16:41
    בני
  1. חרדים לא מאפשרים להגיב דיקטטורה במיטבה

  2. מכירת חיסול של המדינה
    19/10/2021 07:55
    מייקי
  3. גנץ , גנץ , גנץ
    מה יהיה איתך ?
    קודם הגדלת הפנסיות לך ולחברים
    ועכשיו חצי מילארד שקל לבני דודים?
    מתי תתחיל לדאוג לנו פשוטי העם? האזרחים הנורמטיבים הרגילים שעובדים קשה בשביל לממן לכם את כל התענוגות שלכם ובקושי מסיימים את החודש ?
    כמה חוצפה יש לך ?

  4. תגובה לגנץ מאיפוה יקח את הכסף יש לי ראיון אולי מהמימד החמישי יש שמה כספים בלי ביקורת חופשי
    19/10/2021 08:53
    אליריס
  5. מאיפוה יקח כסף לישמאלים מהמיד החמישי שמה לא צריך לתת דין וחשבון

  6. מעוז
    09/11/2021 10:26
    בן
  7. לעשות פרובוקציה. זה מה שמעין את מעוז

  8. הגדלת הפנסיה בצהל
    16/11/2021 12:32
    מירי
  9. אני חושבת שמי שיושב, בכנסת דואג רק לעצמו, העל מוסמך חינוך בריאות רווחה בעצם כל צורך לעזרה לאזרחים, הכל הולך לחשבונות של כל מי שחושב בכנסת ישראל, משכורות טיסות הכל הם עושים למענם, בזבוז כספים למען עצמם, ולא לאזרחים,