ילד כבן 6 ממשפחה חרדית נשכח שעות ברכב ליד נתיבות – ונפטר

מאיר ישראל עשוש ז"ל, בן למשפחה חרדית, אותר ללא רוח חיים ברכב הוריו בחניון של קריית חינוך שדות נגב שליד נתיבות • האב, המלמד בקריה, שכח את בנו במכונית כמה שעות • קב"ט שדות נגב: "מכיר טוב את המשפחה. זה מראה שאף הורה לא רוצה לראות" • המשטרה פתחה בחקירה
חיים טוויל
כ"ג אלול התשפ"א / 31.08.2021 14:09

מאיר ישראל עשוש ז”ל, ילד כבן 6, בן למשפחה חרדית, אותר בצהרים (שלישי) ללא רוח חיים ברכב של הוריו בחניון של קרית חינוך שדות נגב הממוקם בסמוך לעיר נתיבות.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

הילד הגיע למקום בשעות הבוקר עם אביו, תושב מושב זמרת, שמלמד בבית ספר סמוך בקריית החינוך. מסיבה שעדיין אינה ברורה הושאר במכונית במשך כמה שעות.

חובש רפואת חירום במד”א מעוז ליברמן סיפר: “כשהגענו למקום הובילו אותנו לחניה. ראינו שבסמוך לאחד הרכבים מבצעים פעולות החייאה בילד כבן 6 שחולץ מרכב סגור, לאחר ששהה בו זמן ממושך. הוא היה חם מאוד למגע, ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו”.

בריאיון לאסתי פרז בתוכנית בחצי היום ברשת ב סיפר ליברמן: “התקבלה קריאה במוקד 101 והוזנקנו. הילד היה בחוץ ליד הרכב. עוברי אורח שקיבלו הדרכה ממד”א ביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות, אבל לנו לא נשאר אלא לקבוע את מותו.

“הוא היה באוטו כנראה כמה שעות, משעות הבוקר. להישאר באוטו ביום כזה, זה כמו תנור. אנחנו בטרדות של הקורונה ולימודים ועבודה אבל לפני שאתם יוצאים סידורים רק מבט לאחור, לא לשכוח ילדים באוטו. רגע לפני שאתה יוצא”.

פניאל בוסקילה, חובש איחוד הצלה, שהגיע ראשון לזירה: “בסיוע חובשים נוספים של איחוד הצלה ביצענו בו פעולות החייאה בזירה. למרבה הצער בתום מאמצי ההחייאה נקבע מותו”.

רפי בביאן, קב”ט שדות נגב סיפר בתוכנית: “אני מכיר טוב את המשפחה. זה מראה שאף הורה לא היה רוצה לראות. אנחנו מתמקדים כרגע עם צוותי הרווחה של המועצה באבא שנמצא כאן ובאמא. בילדים, בכיתה שלו. זה אסון גדול. האבא הגיע איתו בבוקר. הוא נכנס ללמד ולא ברור איך הוא לא זכר שבנו באוטו”.

בר יוחאי דחבש, מפקד זק״א נתיבות שטיפל בזירה: “מדובר באירוע טראגי, ילד כבן 6 נסע הבוקר עם אביו לבית הספר בו הוא לומד והאב משמש כמורה.

“לקראת השעה 13:00 האב חיפש את בנו כדי להחזיר אותו הביתה וגילה שהוא כלל לא הגיע ללימודים. כשבדק ברכב גילה את בנו בפנים ללא רוח חיים. אזרחים במקום התחילו פעולות החייאה. לצערי פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותו במקום.

“מתנדבי זק״א צוות נתיבות טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה ומסייעים למשפחה בכל הנדרש.״

מהמשטרה נמסר, כי  “פתחה בחקירת נסיבות מותו של ילד כבן 5 וחצי, שאותר כשהוא ללא רוח חיים ברכב באזור קרית החינוך שדות נגב. אביו של הילד נמצא במקום עם חוקרי המשטרה, שפתחו בחקירת נסיבות מותו”.

ח”כ מירי רגב: “עוד ילד שנשכח באוטו ומצא את מותו הטראגי ברכב לוהט. עוד אסון שיכול היה להימנע אילולא השרה מיכאלי הייתה דוחה את התקנה למניעת שכחת ילדים ברכב. נקרע הלב, תנחומיי הכנים למשפחה”.

לפי נתוני ארגון ‘בטרם’ לבטיחות ילדים, זהו המקרה החמישי מתחילת שנת 2021 של תמותה כתוצאה משכחה או הילכדות ילדים ברכב.

מאז שנת 2010 נהרגו 39 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב (כולל המקרה היום).

אורלי סילבינגר, מנכ”לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: “החופש הגדול מסתיים עם אסון גדול למשפחה נוספת שאיבדה את הילד שלה. מחקרים מראים ששכחת ילדים ברכב מתרחשת בעיקר בשל שינוי שגרה, עייפות וסטרס.

“לפנינו עוד חודש שלם של חגים וחופשות, שבהם הסכנה לשכחה ברכב עולה. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה – מאמצים הרגל מציל חיים: בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית ברכב, מתקשרים לבן או בת הזוג או משאירים חפץ חיוני בספסל האחורי.

“החל מ-1 במרץ 2022 ייכנס לתוקפו החוק המחייב להתקין ברכב מערכת חכמה למניעת שכחת ילדים. אנו ממליצים להורים להקדים ולרכוש מערכת חכמה המותאמת לצרכי המשפחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו באמת
    31/08/2021 21:45
    נו באמת
  1. להאשים את מרב מיכאלי במקום את הגברים האשמים שמשאירים את הילדים באוטו…

    איזה כייף לכולם שתמיד יש את מי להאשים.