האוניברסיטה השעתה מרצה שאמר ‘הליצמנים גונבים את קופת המדינה’

פרופ' אליהו גרשון מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב, השתלח במהלך קורס בח"כים החרדים ובח''כ מירי רגב • "הליצמנים המתועבים והחבר'ה שלו... אם אתה משווה את ליצמן וחבר רעתו לחיה, הם לא מגיעים לתמנון'' • הוא זומן לבירור והושעה מעבודתו • "הלחץ הציבורי נשא פרי"
חרדים 10
כ"ג אלול התשפ"א / 31.08.2021 10:40

אוניברסיטת תל אביב השעתה מעבודתו את פרופ’ אליהו גרשון, מרצה להנדסת חשמל, ששילב בשיעור אמירות קשות כלפי הציבור החרדי, כלפי הח”כים ליצמן וגפני,  וכלפי חברת הכנסת מירי רגב.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

בצילום וידאו נחשף, כי המרצה אמר לסטודנטים על הח”כים החרדים: ”אם אתה מוריד PLL מאלקטרוניקה, זה כמו לקחת את החרדים ולהוציא מהם את הכסף. אתה בעצם פוגע באלוהיהם. זה כמו חבר הכנסת גפני. כשהוא רואה את הכסף, מה הוא עושה? הוא לוקח אותו, נכון? לחבר’ה שלו. אתה יכול להעלות באיפכא מסתברא, כמו שאומרים חברי הכנסת החרדים, בעודם גונבים את קופת המדינה”.

פרופ’ גרשון המשיך – ואף השווה את חבר הכנסת יעקב ליצמן ואת חבריו לחיות: “אתם יודעים, במדינת ישראל שלנו, שלמרות הליצמנים המתועבים והחבר’ה שלו… אם אתה משווה את ליצמן וחבר רעתו הם לא מגיעים לרמה של תמנון, אתם יודעים”.

על חברת הכנסת והשרה לשעבר מירי רגב, אמר בפני הסטודנטים: “ותגיד לי, איפה יושבת רגב הבהמה הזאת? אתה משווה את האנשים שפונים לחוכמה, לתבונה… יותר דבילית ממירי רגב אי אפשר, אז ברמה שלה”.

באוניברסיטת תל אביב זימנו את המרצה לברור והחליטו להשעות אותו מהעבודה. ”מדובר באמירות מצערות של מרצה מן החוץ. ההתבטאויות החמורות עומדות בסתירה מוחלטת לעמדתה ולערכיה של אוניברסיטת תל אביב והן גרמו לפגיעה בציבור הסטודנטים והקהל הרחב ועל כך אנו מצרים מאוד”, ציינו באוניברסיטה.

”המרצה הוזמן לבירור ובמהלכו הביע התנצלות כנה ואמיתית על דבריו. בתום הליך הבירור הוסכם על השהייתו מעבודה באוניברסיטת תל אביב”.

יו”ר תנועת אם תרצו – שחשפה את התבטאויותיו – מתן פלג מסר:

“שמחים שהחשיפה שלנו והלחץ הציבורי נשאו פרי. במקום לקלל ולהשמיץ חרדים בזמן שהוא מלמד, המרצה צריך לשבת בבית ולחנך את עצמו מחדש. זהו המסר לכל מרצה: ימי הנדסת התודעה לא ישובו. אנו באם תרצו נמשיך לוודא שמרצים לא ינצלו את הבמה כדי להסית”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצד אחד צודק, מצד שני אין לזה מקום בקורס
    31/08/2021 18:32
    .
  1. שימצא מקום יותר הולם לבטא את דעותיו
    אבל אכן יש גניבת כסף רצינית במדינה הזו שלא מושקעת בדיוק במקומות שהכי יחזקו את המדינה כמו האקדמיה.
    חבל, אבל גם חבל שהוא דופק לעצמו את הקריירה בגלל משהו שגם ככה להתלונן עליו בשיעור לא יביא לשום שינוי.

  2. האם מישהו יכול להכחיש את דבריו?
    31/08/2021 21:22
    גיא
  3. ואם מתייחסים לתוכן דבריו עובדתית (עם או בלי להיעלב), האם מישהו יכול להכחיש שהכסף של משלם המיסים מאוד מעניין את ליצמן וגפני…?

  4. כך היה מחזיק אותנו עירניים
    01/09/2021 07:33
    סטודנט לשעבר
  5. ברור שהאמירות אינן במקום ומרגיזות את הצופה מן החוץ. בתור סטודנט לשעבר של פרופסור גרשון אומר רק שהיה ברור לכולנו שאלי מתלוצץ, זו היתה הדרך שלו להחזיק אותנו בהקשבה, כי בקרה קלאסית היא נושא משעמם השייך לדפי ההיסטוריה כפי שהוא בעצמו נהג לומר. 50% מההרצאות מתעסקות בבקרה, ו 50% בסאטירה, והיה ברור לנו שמדובר בסאטירה. אני מאמין לאלי שהוא מאוד מתבייש בדברים שאמר ושלא היתה לו כוונה לפגוע באדם. מעבר לכל הדברים שאמר, מדובר באדם רגיש, חביב ומאוד אנושי.