מקורות פלסטיניים: קטאר איימה לגרש את משעל אם יקבל ההסכם

לפי דיווח בעיתון הלבנוני אל חייאת איימה קטאר על משעל כי הוא יגורש משטחה אם יסכים ליוזמה המצרים במתכונתה הנוכחית • קטאר ביקשה נוכחות מטעמה במשא ומתן אך סורבה על ידי מצרים
אליעזר היון
כ"ד אב התשע"ד / 20.08.2014 11:44

האם נמצאה האשמה לקריסת המשא ומתן? בעיתון אל חייאת צוטט בכיר בפתח כי קטאר איימה לאחרונה על ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי הוא יגורש משטחה במידה ויסכים חמאס ליוזמה המצרית במתכונתה הנוכחית.

חמאס ביקש ממצרים שלקטר יהיה חלק במשוא ומתן, וכי שר החוץ או ראש המודיעין הקטארי יוזמן לשולחן הדיונים. מצרים, כך לפי הדיווח, סירבה לבקשה, מאחר שקטאר עדיין לא התנצלה באופן רשמי על מדיניותה כלפי מצרים בעקבות הדחת הנשיא מורסי.

הפסקת השיחות בקהיר גררה האשמות ההדיות של ישראל, חמאס, ומצרים. ישראל טענה כי משעל הוא הגורם המטרפד שמונע גיבוש הסכם קבע להפסקת אש, ומציב כל פעם דרישות שישראל לא יכולה להיענות להן.

מאידך ראש המשלחת הפלסטינית אזעם אל אחמד אמר כי ישראל היא האשמה בהסלמה: “התהדייה נהרסה לפני כמה שעות בגלל עזיבת המשלחת הישראלית. מה שמעיד על כך שנתניהו הודיע להם לעזוב.שראל הכריזה על קריסת המשא ומתן, אולם אנחנו עדיין מדברים עם המתווך המצרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות