ההשפלה: גנץ התחנן לנאום בכנסת על אירן – בנט לא נתן

בני גנץ ביקש לנאום מחר בכנסת על איראן, כמי שהמופקד על הנושא - אך בקואליציה הודיעו: מתן כהנא ינאם • בכיר מאוד בממשלה: "גנץ דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו. אם הפגישה עם אבו מאזן נועדה לצרכים ביטחוניים למה הוציא הודעה לעיתונות? מתנהל כממשלה בתוך ממשלה"
חרדים 10
כ"ב אלול התשפ"א / 30.08.2021 20:11

שר הביטחון בני גנץ ביקש לנאום מחר בכנסת על איראן – אך בקואליציה הודיעו לו ששר אחר ינאם. כך דווח הערב (שני) הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל בחדשות 12.

לפי הדיווח, גורמים בלשכת גנץ פנו אל מזכירות הממשלה בבקשה שאת הממשלה ייצג בדיון שר הביטחון, המופקד על הנושא האיראני. אבל למרות בקשותיהם החוזרות ונשנות, בקואליציה החליטו כי מי שינאם יהיה השר לשירותי דת מתן כהנא.

“האם זה תג מחיר?”, תהה סגל.

בחדשות 13 דווח כי נפתלי בנט הוא שפעל הערב למנוע משר הביטחון בני גנץ לשאת מחר את הנאום על הסוגיה האיראנית.

המפגש של בני גנץ עם אבו מאזן אמש ברמאללה העמיד במבוכה את נפתלי בנט וחבריו, לאחר שהבטיח לו שורת הקלות מצד ישראל בשטחי יהודה ושומרון.

סגל מזכיר, כי נתניהו לא אפשר לגנץ להיפגש עם אבו מאזן, “אבל בנט נאלץ לאשר מפגש עם האיש שפעם התקומם על ‘נהירת הישראלים ללחוץ את ידו, למרות שמממן מחבלים'”.

לפי חדשות 12, בכיר מאוד בממשלה תקף הערב בחריפות את שר הביטחון בני גנץ בעקבות פגישתו הלילית עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

“גנץ דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו ולא החליף דיסקט שהתחלפה ממשלה”, אמר אותו בכיר לחדשות 12. “הוא מתנהל כממשלה בתוך ממשלה. אם הפגישה נועדה לצרכים ביטחוניים מדוע הוא הוציא על כך הודעה לעיתונות?”.

הבכיר הוסיף: “זה חרג מהסיכומים המוקדמים שלא יהיה סביב זה פסטיבל תקשורתי – כדי לקדם את האינטרס הפוליטי שלו גנץ השתמש בתפקיד שר הביטחון”.

הבכיר גם הזהיר: “אם הממשלה תיפול זה יהיה בגלל ההתנהלות של גנץ”.

מסביבתו של גנץ נמסר כי לפגישה היו יעדים ביטחוניים ברורים, ראש הממשלה עודכן ואישר אותם. עוד טוענים שם כי לא היה פסטיבל תקשורתי סביב הביקור, אלא דווקא הפוך – גנץ לא פרסם תמונה או וידאו מהפגישה, כפי שמקובל בפגישות מהסוג הזה.

עמית סגל כתב היום: “שר הביטחון בני גנץ ניצח במירוץ הסמוי בקרב שרי הממשלה החדשה: מי יזכה לפגוש את אבו מאזן. מילא שמדובר במנהיג חסר לגיטימציה, וכמעט מצורע בינלאומית אחרי שממשלו רצח, ממש כך, מתנגד משטר אך לאחרונה”.

הוא הזכיר: “בהוראת אבו מאזן עצמו הותנע ההליך בהאג שמטרתו להפוך את בני גנץ ושאר בכירי מערכת הביטחון לפושעי מלחמה. לפגוש את האיש שמבקש להפוך אותך לקרימינל בינלאומי, ולרוץ לספר לחבר׳ה כאילו הבאת שלום – יש התרפסות גדולה מזו?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות