בנט ילווה 500 מיליון ש”ח לרשות • הליכוד: הוא מפקיר את ביטחון ישראל

ביקורת חריפה בימין בעקבות הלוואת 500 מיליון השקלים לרשות הפלסטינית: "בנט לא הגיב על רצח לוחם מג״ב ועכשיו יעביר 500 מיליון שקל לרשות הטרור" • ארגון שורת הדין שוקל להגיש עתירה לבג״ץ • אם תרצו: "מדובר בממשלת השפלה לאומית"
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשפ"א / 30.08.2021 21:24

בפגישה החריגה שהתקיימה אמש (ראשון) במפגש לילי בין שר הביטחון בני גנץ ליו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, החליט גנץ להניע מספר צעדים לחיזוק הכלכלה הפלסטינית.

גנץ סיכם עם יו”ר הרשות על מספר צעדים בוני אמון, מתוך הבנה, לדבריו,  ש”ככל שהרשות הפלסטינית תהיה חזקה יותר, החמאס תהיה חלשה יותר, וככל שתהיה לה יותר משילות, יהיה יותר ביטחון ואנחנו נצטרך לפעול פחות”.

את הדברים אמר גנץ בתדרוך לכתבים, בו הביע גם דאגה מהחזיתות בצפון ובדרום, לצד החימוש הגרעיני של איראן.

גנץ פירט את הצעדים בוני האמון עליהם סיכם עם אבו מאזן:

• הסדרת מעמד הומניטרי של אלפי אנשים, כאלו שהגיעו מעזה ומבקרים מאחרים (למשל, פלסטינים מחו”ל שהתחתנו לפני שנים), לפי קריטריונים ברורים ושל אנשים מבוגרים בלבד.

• מעבר להתחשבנות דיגיטלית במע”מ – כל עסק פלסטיני שרוכש ממדינת ישראל יעשה את זה באופן דיגיטלי וכך חשבוניות מחוקות\שחוקות\לא תקינות יביאו לגבייה נכונה. הצעד אושר על ידי משרד האוצר וייכנס לתוקפו ב-1 בנובמבר, להערכתו, יכניס כ-10 מיליון שקלים לרשות הפלסטינית.

• הלוואה של חצי מיליארד שקל שתוחזר מכספי הסילוקין מיוני 2022, בתיאום גם כן עם האוצר.

• כל אלו בנוסף לצעדים שכבר ננקטו כמו הגדלת היתרי תעסוקה ב-15,000, תוספת אלף עובדי תיירות ואישורי בנייה שניתנו בשטחי C.

הפגישה של גנץ עם אבו מאזן הביכה מאוד את נפתלי בנט ומפלגתו, שכן פגישתו הרשמית של גנץ עם יו”ר הרשות היא מהלך שלא נעשה מאז שנת 2010.

במפלגת הליכוד תקפו הערב בחריפות את  בנט, בעקבות כוונתו להעמיד הלוואה בגובה חצי מיליארד שקלים לרשות הפלסטינית.

”מדינת ישראל ממשיכה לשלם את מחיר התמונה של בנט בבית הלבן. בנט לא הגיב על רצח לוחם מג״ב ועכשיו יעביר 500 מיליון שקל לרשות הטרור של אבו מאזן, זאת לאחר שבשבוע שעבר התחייב שלא לפעול פומבית נגד איראן”, אמרו בליכוד.

בליכוד הוסיפו: ”על ידי גניבת קולות הימין והמלכתו כראש ממשלה רק עם 6 מנדטים, בנט החזיר את השמאל לשלטון והפקיר את ביטחון ישראל”.

ארגון שורת הדין שוקל להגיש עתירה לבג״ץ נגד כוונת בנט להעניק הלוואה של חצי מיליארד שקלים לרשות הפלסטינית.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו”ד ניצנה דרשן-לייטנר, אמרה: “לא ייתכן כי שעתיים בלבד לאחר שהתבשרנו על מותו המר של הלוחם בראל חדריה שמואלי ז״ל, ממשלת ישראל מחליטה להעניק פרס לטרור. זוהי החלטה הזויה ותלושת כל מציאות.

”את מחיר חיזוק הרשות הפלשתינית משלמת מדינת ישראל בדם הקורבנות. הרי ללא ההסתה של הרשות הפלשתינית לא היו פיגועי סכינאות, ולא היו פיגועי דריסה. אנשים לא היו נדקרים למוות בצומת תפוח, או נדרסים על ידי מחבל משולהב ומוסת. שורת הדין תשקול עתירה לבג”צ במידה והמדינה לא תתנה את חבילת הסיוע האדיר הזה בהסרת ההסתה לרצח יהודים”.

יו”ר תנועת ‘אם תרצו’, מתן פלג: “בזמן שעם ישראל קובר את חלליו, גנץ ובנט מעבירים כספים לרשות הטרור הפלסטינית. הרגע שבו התבשרנו על פטירתו של הלוחם בראל חדריה שמואלי הי”ד ולאחר מכן על העברת כספים לרשות הפלסטינית, ייזכר לדיראון עולם.

“מדובר בממשלת השפלה לאומית. ממשלה חסרת אחריות וחסרת עמוד שדרה.

“אנו קוראים לחברים בה שאולי נותר בהם קורטוב של מצפון ודאגה לעם ישראל להתפטר ממנה עכשיו. די לחרפה, די לבושה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות