עם שופרות: מעמד סליחות בבית הכנסת העתיק בכפר השילוח • צפו

במעמד השתתפו בני העדה התימנית - שהגיעו עם שופרות תימניים, בהם תקעו בבית הכנסת העתיק במהלך הסליחות - חברי כנסת ואישי ציבור • שופט העליון לשעבר אליקים רובינשטיין: "התרגשות גדולה והוד קדומים"
יוני גרין
כ"ב אלול התשפ"א / 30.08.2021 16:27

מעמד סליחות מיוחד בבית הכנסת העתיק התקיים היום (שני) ביוזמת המועצה הציבורית של מרכז המורשת כפר השילוח.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

במעמד השתתפו רבים מקרב בני העדה התימנית בישראל ואיתם שופרות תימניים, בהם תקעו בבית הכנסת העתיק במהלך אמירת הסליחות.

בין המשתתפים היו גם יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר אליקים רובינשטיין, חברי הכנסת צחי הנגבי, אלי כהן, קרן ברק ואופיר כץ.

תקיעת השופרות משחזרת את תקיעת השופר בכפר השילוח, כפי שמובאת על יד הסופר ישראל זרחי בספרו ‘ רומן כפר השילוח’ שיצא לאור בשנת 1948.

בתו היא המשוררת והסופרת נורית זרחי, כלת פרס ישראל.

במסגרת ההכנות לאירוע ביקר יו”ר המועצה הציבורית וחבר הנהלת הארכיון הציוני עו”ד גדי בשארי בביתה של זרחי ושיתף אותה בכוונה לשחזר את האירוע לאור ספרו של אביה. בפגישה המרגשת אמרה זרחי: “זה מצמרר וזה מדהים שנשאר משהו חי מזכרו של אבי”.

עו”ד גדי בשארי: “תקיעת השופר התימני בבית הכנסת מתקיימת במסגרת הפעילות של המועצה הציבורית שמנציחה את סיפורו של כפר השילוח, שהינו התיישבות ראשונה של העדה התימנית בארץ ישראל”.

מנכ”ל משרד ירושלים ומורשת נתנאל איזק: “האחיזה המדהימה של יהדות תימן להקפיד ולהגיע לטקס תקיעת השופרות ואמירת הסליחות בכפר סילוואן מדי שנה, היא אירוע מרגש מאוד ובעיקר שיעור לחיים על דבקות והתמדה במסורת היהודית כדי שתעבור מדור לדור”.

יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל: “ושבו בנים לגבולם, מרגש לראות משפחות יהודיות שחוזרות להתיישב במקום שממנו גורשו אני אעשה ככל שביכולתי לסייע לכל התיישבות יהודית בארץ ישראל”.

המשנה לנשיאת בית משפט העליון לשעבר השופט אליקים רובינשטיין: “התרגשות גדולה והוד קדומים ותחושה שנבנתה עיר על תילה לראות בחידוש בית הכנסת העתיק ונתינת ביטוי למסורת העתיקה של התימנים, מסירות הנפש הענקית שלהם להגיע לכאן בתקופה העותמנית ולחיות כאן מעוררת השראה”.

חבר הכנסת אופיר כץ: “שמחתי להשתתף היום בסליחות בבית הכנסת העתיק של כפר השילוח. שחזור מנהג תקיעת השופרות המרגש, מחבר אותנו כיהודים לשורשים ולמסורת שהתקיימה פה לפני שנים רבות. אני מברך את יו״ר המועצה הציבורית של הכפר, גדי בשארי, על היוזמה החשובה והמיוחדת הזו”.

חברת הכנסת קרן ברק: “התרגשות אדירה להיות כאן בחודש אלול, בימי הסליחות, ולשמוע את קול השופרים, זהו הסאונד הכי יהודי שיש, לצד סיפורי הגבורה הרבים של יהודים אשר גורשו מאדמתם, ושבו לכאן לאחר אלפיים שנות גלות. זאת זכות גדולה עבורי להיות כאן, בתפילות למען שנה פורה ומשגשגת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות