“הממשלה פוגעת בחגים” • סליחות בכותל: רק 8000 איש ובקפסולות

הממשלה החליטה להטיל הגבלות: עד 8,000 מתפללים באירועי הסליחות בכותל • ח"כ אבי מעוז: "פותחים את השמים וסוגרים את הכותל" • עיתונאי חרדי: "שמישהו יסביר למה יש מתווה להגבלת מתפללים בכותל המערבי אבל 12,000 איש בהופעה של עומר אדם בת"א זה בסדר? מה ההבדל?"
תמי גיל ואריה ריבקינד
כ"ב אלול התשפ"א / 30.08.2021 12:55

נפתלי בנט קיים הבוקר (שני), לקראת דיון קבינט הקורונה שיתכנס הערב, הערכת מצב מקיפה על ההתמודדות עם הנגיף.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

על פי המתווה:

• תוחל מגבלת משתתפים – עד 8,000 מתפללים.
• המתפללים יחולקו לקפסולות ברחבת הכותל המערבי.
• חובת עטיית מסכה.
• יינקטו פעולות אכיפה ושמירה על הסדר וההנחיות.

בנוסף, אישר בנט את הרחבת מתווה ‘התו ירוק’, כך שיחול גם על עובדים במוסדות בריאות וחינוך, וכן על עובדי כלל המקומות בהם הלקוחות נדרשים בהצגת התו. כמו כן, הנחה לבחון את החלת מתווה ‘התו ירוק’ גם על ענפים נוספים של המשק.

שני הנושאים יובאו היום לאישור שרי קבינט הקורונה.

בדיון הבוקר השתתפו מנכ”ל משרד רה”מ, מנכ”ל משרד הבריאות, מנכ”ל משרד האוצר, מנכ”ל משרד החינוך, מנכ”ל משרד הפנים, מנכ”לית משרד התחבורה, מנכ”ל המשרד לביטחון הפנים, ממונה הקורונה, ממונה המעברים היבשתיים, ראש אגף התקציבים באוצר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל”ל וגורמי מקצוע נוספים.

ההחלטה על ההגבלה בכותל עוררה זעם.

חבר הכנסת אורי מקלב: “את ההחמרות הגדולות ביותר, מה שלא מטילים על אף מקום – מטילים בכותל המערבי, שהוא מקום פתוח. הציבור החרדי ימשיך לשמור את ההנחיות, אך האבסורד והניכור זועק לשמים אלו. לא החלטות מקצועיות אלא החלטות מנותקות, מנוכרות ומחמירות ללא כל סיבה”.

יו”ר נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, ח”כ אבי מעוז הגיב להחלטה על הגבלת מספר המתפללים בכותל המערבי “לממשלת בנט, כהנא, אורבך ועבאס חשוב יותר חילול השבת באצטדיוני הכדורגל, מאשר תפילות הימים הנוראים בכותל המערבי.

“הנה ההגבלות הגיעו. התרענו כבר שבועות ארוכים, שבכוונת הממשלה לפגוע בחגי ישראל, בתפילות ובאווירת החג, הנה זה הגיע – פותחים את השמים וסוגרים את הכותל. בנט חלש בקורונה, חלש בזהות היהודית, חלש בביטחון. אני מקווה שההצעה לא תאושר בקבינט”.

העיתונאי יקי אדמקר מ’וואלה’: “שמישהו יסביר למה יש מתווה להגבלת מתפללים בכותל המערבי אבל 12,000 איש בהופעה של עומר אדם זה בסדר? מה ההבדל? עלק שיקולים בריאותיים”.

העיתונאי ישראל כהן מ’קול ברמה’: “12,000 איש חוגגים באיצטדיון סגור אצל עומר אדם ללא ריחוק חברתי, הממשלה שותקת (חוץ מגינוי רפוי של הורביץ), אבל על מתווה סליחות בכותל המערבי באוויר הפתוח מקיימים אין ספור ישיבות ודיונים ובסוף מחליטים על קפסולות, הגבלות על מספר אנשים ואכיפה קפדנית. כך נראית ממשלה מנותקת מיהדות ומסורת”.

העיתונאי אבי רבינא מ’קול חי’: “ברחבת הכותל הפתוחה נכנסים שלא בצפיפות 40,000 מתפללים. פי חמישה מהכמות שאישר בנט. ההשוואה לאירועים בשטח סגור שם מתכנסים 12,000 איש ללא אף הגבלה, זועקת ומתבקשת. ההסתערות על הכותל נועדה נטו לרצות את חברי הקבינט המנותקים שמצביעיהם חוגגים במסיבות סגורות בת”א”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות