הח”כ החרדי היחיד ב-‘100 משפיעים של מגזין דה מרקר’: אורי מקלב

הקמת הרשות החרדית ופתרונות תעסוקה לציבור החרדי: אלה הסיבות שח"כ אורי מקלב מוקם במקום ה-47 של '100 המשפיעים של מגזין 'דה מרקר' לשנת 2021'
חרדים 10
כ"ב אלול התשפ"א / 29.08.2021 23:18

חבר הכנסת אורי מקלב נבחר על ידי העיתון הכלכלי ‘דה מרקר’ לרשימת ‘100 המשפיעים לשנת 2021’. זאת על רקע הקמת ‘הרשות החרדית’ בשנה זו ופעילותו לפתרונות תעסוקה לציבור החרדי.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

“שנים רבות לא עשתה הנציגות החרדית דבר כדי לסייע לצעירי המגזר להשתלב בשוק העבודה”, כותב העיתונאי נתי טוקר על הבחירה ב’דה מרקר’. “כמעט כל ניסיון לסייע למגזר החרדי, או לשלב לימודי ליב”ה, נתקל בהתנגדות חריפה. אבל נראה ששינויים שחלו בשנים האחרונות, ובעיקר הגידול באוכלוסייה, מתחילים לתת את אותותיהם.

“מאחורי הקלעים, מי שמוביל את השינוי הוא ח”כ אורי מקלב מיהדות התורה. זה עדיין לא נעשה באופן מוצהר ולא בהיקפים נרחבים, אבל השינוי התפישתי כבר כאן.

“עד להקמת הממשלה הנוכחית עמד מקלב בראש ועדת ההיגוי של הרשות לפיתוח כלכלי־חברתי במגזר החרדי. הפוליטיקאים החרדים אמנם הגו את הקמת הרשות כדי ‘להפסיק את הקיפוח’, אבל מקלב לקח את הרשות צעד קדימה לעבר עידוד תעסוקה. גורמים חרדים שעוסקים בתחום סיפרו ל־TheMarker כיצד מקלב הקשיב, לחץ, הפעיל קשרים והשיג תוצאות. הם לא חוו דבר כזה מעולם עם ח”כים חרדים אחרים”.

טוקר מציין עוד: “עד כה, כשח”כים חרדים עסקו בסוגיות של תעסוקה למגזר, היו אלה בדרך כלל פרויקטים עם פריון נמוך שנועדו לאוכלוסיות מוחלשות או נוער נושר, ובעיקר לנשים.

“מקלב, לעומת זאת, היה מעורב בקידום פרויקטי תעסוקה בהייטק לנשים ולגברים, יחד עם מיזמים במגזר החרדי, כמו קמאטק וביזמקס. הוא סייע לתוכניות לעידוד סטארטאפים חרדים באמצעות רשות החדשנות, והיה מעורב עם משרד המדע בהובלת תוכנית הכשרה בתחום הטכנולוגי. עשרות צעירים חרדים השתלבו בהייטק בשנה האחרונה בזכות הפעילות הזו”.

יצוין, כי שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של ‘חרדים 10′, הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין, וישי כהן – עורך ומגיש ב’ככר השבת’, מוקמו במקום ה-60 ברשימה הנחשקת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות