שינוי דרמטי: חיסון 3 לכולם, פטור מבידוד לשבים מחו”ל שחוסנו 3

ראשי מערכת הבריאות הציגו שינויים דרמטיים במדיניות: החל מהיום, כלל האוכלוסייה, מגיל 12 ומעלה, תוכל לקבל את מנת החיסון השלישית - בתנאי שחלפו 5 חודשים ממתן המנה השנייה • קבלת 'תו ירוק' - תותנה בחיסון שלישי • מחוסנים במנה השלישית יהיו פטורים מבידוד בשובם מחו"ל
תמי גיל
כ"א אלול התשפ"א / 29.08.2021 16:48

ראשי מערכת הבריאות הודיעו היום (ראשון), במסיבת עיתונאים, על הרחבת מבצע החיסונים במנה שלישית לכלל האוכלוסייה מעל גיל 12 – בתנאי שעברו חמישה חודשים לפחות מקבלת החיסון השני.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

בנוסף:  הקלה משמעותית לבעלי חיסון בתוקף בחזרה מחו״ל, במקום שבוע בידוד, 24 שעות או עד קבלת תוצאות הבדיקה – החל מה-3 לספטמבר.

התו הירוק יוענק מעתה רק למי שקיבל את השלישית – או לכאלו שטרם חלפו 5 חודשים מאז שקיבלו את המנה השנייה, החל מה-1 לאוקטובר.

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ נחמן אש אמר: “אנחנו מרחיבים את האפשרות לחיסון דף לכלל האוכלוסיה ובתנאי שחלפו 5 חודשים מהמנה השניה. החל מהיום החיסון השלישי פתוח לכולם”.

פרופ’ אש אמר קודם לכן: “מקדם ההדבקה עדיין מעל 1, התחלואה ממשיכה להתפשט. אנו בפתחה של תקופה מורכבת – פתיחת שנת הלימודים והחגים. חודש ספטמבר יהיה אתגר בהתמודדות עם התחלואה. המפתח היה ונשאר החיסונים. מזה כחודש אנו במבצע חיסוני הדחף. הירידה בהגנה מסתברת כמשמעותית. חיסנו שני מיליון איש במנה השלישית נכון להיום בצהריים. מבצע החיסונים מוצלח מאד בקצב שלו ובתוצאותיו. גם בחיסון בני 12-15 אנחנו מתקדמים יפה. למעלה ממחצית האוכלוסייה הזו התחסנו”.

אלה הזכאים לבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית:

1. מי שהתחסן חיסון שלישי
2. מי שהתחסן שני חיסונים – ולא עברה חצי שנה מהזריקה השניה
3. מחלימים – שטרם חלפה חצי שנה ממועד אישור ההחלמה
4. מחלימים – שקיבלו מנת חיסון אחת לפחות.

פרויקטור הקורונה פרופ’ סלמאן זרקא: “מי אלה שמביאים מחו”ל מחלה? 91% אלו אנשים שהם מחוסנים ותיקים, שעברו 5 חודשים מאז קיבלו את שתי המנות. הגענו להבנה שהם לא מספיק מחסונים.

“מי שחוזר מחו”ל וקיבל מנה שלישית פטור מבידוד בארץ. זהו עדכון של המדיניות לאור הנתונים. אנחנו מעדכנים את המושג ‘מחוסן’ – מחוסן הוא מי שקיבל שתי מנות ועוד לא עברו חמישה חודשים.  מי שכן קיבל את מנת הבוסטר – מקבל תו ירוק לחצי שנה נוספת. זה ייכנס לתוקף בראשון לאוקטובר

“מי שעברו חמישה חודשים ולא קיבל מנת דחף הוא לא מחוסן, יש לו חודש להתארגן ולהתחסן. מחלים בתקופה של חצי שנה לאחר ההחלמה. מחלים שקיבל לפחות מנת חיסון אחת”.

המהלך יקל מיד על כל הנוסעים לאומן שכבר חוסנו במנה שלישית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות