פקח עירוני התעלם מצעירה וקנס דווקא חרדית • אפליה? הנה הסיפור

אישה מביתר שנסעה לירושלים ספגה קנס בגלל מסכה: "אחר כך אני רואה שחילונית שישבה מאחורי, ללא מסכה. הוא פנה רק אליי. הייתי בהלם..." • עיריית ירושלים: "הגברת שתועדה שכביכול לא קיבלה דו"ח, קיבלה קודם" • הנוסע שתיעד בוידאו, לחרדים 10: "לא נכון" • אז מה באמת קרה?
ישראל יוספי
כ"א אלול התשפ"א / 29.08.2021 19:41

היום (ראשון) בבוקר, נסעה בתיה מלכה, תושבת ביתר עילית, בקו אוטובוס 226 מהעיר החרדית לירושלים.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

יניב הללי, פקח של עיריית ירושלים, עלה בתחנה הראשונה של האוטובוס עם הגעתו לעיר הקודש, וקנס את האישה בשעה 10:19 בגין אי עטיית מסכה.

למרות שהסבירה לפקח כי בנה הפעוט קרע לה את המסכה ולא הייתה לה מסכה נוספת – ההסבר לא שכנע את הפקח.

בצילום וידאו שהופץ ברשתות החברתיות, מתועדת צעירה הנראית כחילונית היושבת במושב שמאחורי החרדית, כשהיא ללא מסכה.

בתיה מלכה מספרת בשיחה עם חרדים 10: “עליתי לאוטובוס עם הילד הקטן שלי. הילד קרע לי את המסכה. הוא תינוק, מציק לו המסכה על הפנים שלי… בתחנה ראשונה בירושלים עלה הפקח. הסברתי לו מה קרה בצורה הכי ברורה.

״לא שאני לא הולכת עם מסכה. אני בעבודה עם מסכה, שומרת כל מה שצריך. אבל זה לא עניין אותו. הוא ביקש תעודת זהות. אני לא מאלה שיתחילו להתחנן, לא נעים לי מסיטואציות כאלה – כל האנשים מסתכלים. פשוט אחר כך אני רואה שהאישה החילונית שישבה מאחורי ללא מסכה. הוא פנה רק אליי. הייתי בהלם…

״ניסיתי להסביר, אבל לא עזר. הוא רשם דווח וזהו. מילא היה עובר לאישה מאחורי או לאנשים באוטובוס – בסדר. אבל רק אליי כאישה חרדית? היה לא נעים. אנשים מסתכלים. עוד רגע וירדתי מהאוטובוס. אותה אישה חילונית אמרה לי: תעררי, אל תשלמי. זה לא סוד שלא אוהבים את החרדים, בעיקר בגלל הקורונה.

״אני צריכה לפנות לעיריית ירושלים, עדיין לא עשיתי זאת”.

ישראל פריזנד, תושב ביתר עלית ישב גם הוא באוטובוס. הוא זה שצילם את הפקח, ואף שאל אותו –  מדוע הוא מפלה את האישה החרדית.

בשיחה עם חרדים 10  מספר פריזנד: “ישבתי באוטובוס ליד הדלת האחורית. עלה פקח, ישבה מולו אישה חרדית עם תינוק, התינוק קרע לה את המסכה, נתן לה דו”ח. מאחוריה ישבה בחורה חילונית ללא מסכה, הפקח לא מתייחס לכך שהיא בלי מסכה ולא שואל אותה למה. פשוט לא התייחס שהיא ללא מסכה.

״האישה החילונית, שהייתה ללא מסכה, צעקה שהיא לא צריכה לשלם את זה, וסתם נותנים דו”חות.

״שאלתי את הפקח – מדוע? מה הסיבה שהוא נותן רק לחרדית? הוא פשוט לא התייחס, לא הגיב”.

ישראל מוסיף ומספר: “האישה בכתה. 500 שקל לא מגיע בפסיעה, זה כואב לראות שמאחוריך יושבת אישה חילונית ולא מקבלת דוח –  ובגלל שהיא חרדית כן סופגת.

“זה מקרה מזעזע. חבל שהפקחים לא יודעים למה הם עובדים, שתפקידם לדאוג לאזרחים. הם לא אמורים לבדוק אם יש לי כיפה על הראש או אין לי כיפה. הם לא אמורים לאפלות אותנו…”

צילום: ישראל פריזנד

חרדים 10 פנה לעיריית ירושלים – שם הגיבו: “החל מהבוקר מסתובב ברשת סרטון שבו נראה פקח עירוני נותן דו”ח לאישה חרדית על אי עטיית מסכה, וכביכול מתעלם מאישה שאינה חרדית שגם היא ללא מסכה.

“מיד כשהובא המקרה לידיעתנו, ערכנו בדיקה מול הפיקוח העירוני, ומצאנו שהסרטון שצולם מעוות את הסיפור. דווקא הגברת שתועדה שכביכול לא קיבלה דו”ח, קיבלה אותו עוד קודם לכן! מה שכמובן לא תועד במצלמה.

“פקחי העירייה אוכפים את תקנת עטיית המסכות ובריאות התושבים באופן שוויוני. מצער מאוד שיש גורמים שמנסים ללבות שנאת אחים בימים אלו”.

ישראל פריזנד: “התגובה של העירייה לא נכונה בעליל. אני ראיתי את השוטר עולה מהדלת האחורית ומיד ניגש לאישה החרדית שישבה מול הדלת האחורית. מיד אחרי שסיים לתת את הדוח לחרדית, הוא ירד מהאוטובוס.

“בפעם הבאה שעובד עירייה עושה כזו טעות, כשהוא חושב שזה לא מתועד – אז בבקשה שהעירייה הממונה על פעילות העובד שלה, תואיל בטובה לפרסם התנצלות, במקום לנסות לעוות את הסיפור ולהוציא את הדברים מאמתיותם”.

אז מי צודק?

מבירור מעמיק של חרדים 10 אצל הפקחים התברר מה שהתרחש:

הצעירה שנראית כחילונית נסעה באוטובוס אחר שעצר בתחנה. הפקח עלה, וביקש לתת לה דו”ח. היא לא הסכימה להזדהות. התנהל ויכוח, והיא ירדה מהאוטובוס. בסופו של דבר הזדהתה בפני הפקח – והוא נתן לה דו”ח.

אחר כך היא עלתה לאוטובוס הבא, זה שהגיע מביתר עלית, יחד עם הפקח – ושם התרחש המקרה המצולם.

הנוכחים אישרו לחרדים 10, כי הצעירה אכן עלתה לאוטובוס יחד עם הפקח.

נותרה רק שאלה אחת: מדוע הפקח לא הטיל על הצעירה, שגם באוטובוס החדש ישבה ללא מסכה, קנס נוסף?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות