סוכנות משטרתיות התחזו לבנות אולפנה ו’צדו’ עבריינים ברשת

שתי סוכנות משטרתיות הובילו למעצר של 33 גברים שניסו לצוד ילדות ברשתות החברתיות - ביניהן טיקטוק, אינסטגרם ועוד • החשודים נעצרו בערים אלעד, ירושלים, נצרת, דיר אל אסד, באר שבע, חיפה, גבעתיים, פתח תקווה ועוד • הובאו לבית משפט השלום בנצרת להארכת מעצרם
חיים טוויל
כ"א אלול התשפ"א / 29.08.2021 13:52

המאבק של המשטרה בתופעת הפגיעה בילדים על ידי גברים דרך האינטרנט: במשך ארבע חודשים הופעלו שתי סוכנות משטרתיות, אשר התחזו לילדות בנות 13, תלמידות אולפנה – ופעלו ברשתות החברתיות המועדפות על בני הנוער כמו טיקטוק, אינסטגרם ועוד.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

מרגע כניסתן לרשתות החברתיות בכינוי “לי” ו”קים”, הן נחשפו למאות הצעות מצד גברים שכללו תכנים פסולים, תמונות וסרטוני תועבה, הצעות תשלום, והצעות למפגשים במטרה לספק את תאוותם החולנית.

הבוקר (ראשון), לאחר פעילות סמויה שנמשכה כאמור ארבעה חודשים, ניתן האות – ומאות שוטרים, בליווי חוקרי סייבר וטכנאי זיהוי, פשטו על בתיהם של 33 חשודים, מהצפון ועד לדרום –  בישובים: אלעד, ירושלים, טובא, רהט, נצרת, דיר אל אסד, אילת, באר שבע, חיפה, גבעתיים, טורעאן, שפרעם ופתח תקווה, שאותרו על ידי הסוכנות המשטרתיות כעבריינים.

במהלך המבצע נתפסו מחשבים ניידים וסמארטפונים, שעל פי החשד שימשו לניהול שיחות והפצת חומרים. עוד נתפס חומר החשוד כסם מסוג קנאביס שלא לצריכה עצמית.

בין החשודים נעצרו תושב פתח תקווה בן 51, שריצה בעברו 8 שנות מאסר בגין עבירות של מעשים חמורים; תושב חיפה בן 20 שהיה תחת פיקוח; תושב גבעתיים בן 75 ועוד.

לעצורים מיוחסות 27 עבירות ביניהן מעשה חמור בקטין, הטרדה ועוד.

כולם יובאו לבית המשפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

היא נדבך נוסף בפעילות משטרת מחוז צפון ומטרתה הרתעת עבריינים הפועלים ברשת בתחום הפשיעה בכלל ובתחום הפדופיליה בפרט.

החקירה בוצעה על ידי היחידה המרכזית של מחוז צפון, במטרה לשמור על הקטינים שבמסגרת החופש הגדול והתפשטות נגיף הקורונה מבלים זמן רב ברשתות החברתיות.  החקירה לוותה על ידי פרקליטות מחוז צפון.

“משטרת ישראל קוראת להורים / אפוטרופוסים לשוחח עם הילדים מגיל צעיר על הסכנות הרבות הקיימות ברשתות ולהסביר להם כי בכל מקרה שבו זר פונה אליהם, בדגש על הרשתות החברתיות, אסור לענות ויש להפנות את השיחה למבוגר האחראי”, נאמר בהודעת המשטרה.

“כמו כן יש להנחות את הילדים שלא לעלות תמונות ברשתות החברתיות הפתוחות לכלל הציבור, להשתמש אך ורק בחשבון פרטי ולא לאפשר חברויות לאנשים שאינם מכירים בפועל.

“בנוסף מומלץ לגלות ערנות ולעקוב אחר הרשתות החברתיות בהם ילדיהם גולשים.

“מהניסיון המצטבר של משטרת ישראל עולה, כי הקטינים חוששים לשתף את המידע עם הוריהם, מחשש שיגבילו את השימוש שלהם באותן רשתות חברתיות. כן במקרים בהם הקטינים מאוימים עי אותו מטריד הם אף פוחדים לשתף את המקרה ומסתירים אותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות