מאיימים על הברסלבים: ‘אם יימצאו זיופים בבדיקות – הטיסות יעוכבו’

בהתאם למתווה שסוכם, על חסידי ברסלב שטסים לאומן להיבדק לקורונה קודם ליציאה מהארץ • ברשויות האכיפה ייבחנו אישורים בצורה קפדנית • במקרה של זיוף, ייתכן שטיסות יעוכבו במשך שעות ארוכות לאחר זמן המראתן המקורית
חרדים 10
כ"א אלול התשפ"א / 29.08.2021 11:37

שבוע לפני ראש השנה: בישראל נערכים לרכבת אווירית שצפויה לצאת בימים הקרובים מנמל התעופה בן-גוריון לאומן שבאוקראינה.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

בהתאם למתווה שסוכם, על החסידים להיבדק לקורונה קודם ליציאה מהארץ.

לפי דיווח של חנן גרינווד ב’ישראל היום’, ברשויות האכיפה חוששים מפני גל של זיופים מצד מאומתים לנגיף  – שיסרבו להישאר בישראל.

גורם בכיר אמר: “בשנים קודמות נרשמה תעשיית זיופים של דרכונים מצד חסידים שהיו מוכנים לעשות הכל כדי להגיע לקבר של רבי נחמן מאומן, ולכן יהיו כאלו שלא יהססו לזייף בדיקת קורונה כדי להגיע למקום –  בוודאי לאחר שנה של היעדרות”.

כדי להיאבק בתופעה, ברשויות האכיפה יקיימו שורה של צעדים למניעת זיופים: בין היתר, ייבחנו אישורי הקורונה בצורה קפדנית ביותר. נוסף על כך, הם מזהירים את החסידים כי אם אכן יימצאו זיופים, הדבר עלול לעכב באופן דרמטי את הטיסה – דבר שיפגע במאות הנוסעים.

לפי הגורם הבכיר, במקרה של זיוף, ייתכן שטיסות יעוכבו במשך שעות ארוכות לאחר זמן המראתן המקורית.

עם זאת, לפי הדיווח, ברשויות האכיפה מודעים לכך שמדובר בצעד שעלול לעורר את זעמן של חברות התעופה, שיסבלו מהעיכוב הארוך, ולכן בוחנים אפשרות לדרוש מהחסידים לספק את בדיקת הקורונה שעות ארוכות לפני הגעתם אל השדה.

התקווה היא כי עצם האיום בעיכוב הטיסות לאוקראינה יספיק כדי לגרום לזייפנים לחשוב פעמיים ולהימנע מטיסה, אך אם אכן יימצאו אישורי קורונה מזויפים – לא מן הנמנע שטיסות יעוכבו.

יצוין, כי לא מעט חסידים – ובהם תלמידי ישיבות ברסלב – כבר הגיעו לאומן לפני כמה שבועות, מאחר שהיה חשש שהגבולות ייסגרו.

לפי ‘ישראל היום’ החשש העיקרי כעת מצד מקבלי ההחלטות בישראל הוא מהתעלמות מהנחיות הקורונה, כאשר חסידים יתעלמו לאחר שישובו לישראל מחובת הבידוד, ולחלופין יזייפו בדיקות קורונה שליליות..

בשנה שעברה לא התאפשר לחסידי ברסלב להגיע לקברו של רבי נחמן, בשל הגבלות הקורונה, ולא מעט מהם נתקעו בגבול בלארוס בניסיון נואש להגיע לעיר קודם לראש השנה, ולכן השנה נרשם רצון עז מהצפוי להגיע לאומן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות