בנט הבטיח לביידן: לא אנהל קמפיין פומבי נגד הסכם גרעין עם איראן

בנט הבהיר לנשיא כי הוא מתנגד לחזרה של ארה"ב להסכם הגרעין, אך בניגוד לקודמו הוא מעוניין לפתור מחלוקות בהידברות ולא בעימותים תקשורתיים • אחת היועצות של ביידן: הנשיא מסכים שמערכת היחסים צריכה להיות "נטולת דרמות"
חרדים 10
כ"א אלול התשפ"א / 28.08.2021 21:56

נפתלי בנט אמר לנשיא ארצות הברית ג’ו ביידן בפגישתם אתמול (שישי) בבית הלבן, כי למרות שהוא מתנגד לחזרה אמריקנית להסכם הגרעין – הוא אינו מתכוון לנהל קמפיין פומבי בנושא.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

כך דווח העיתונאי ברק רביד ב’וואלה’, מפי שני גורמים אמריקנים שעודכנו בפרטי הפגישה.

הגורמים ציינו, כי בנט העביר את המסר הזה גם בפגישותיו עם שר החוץ אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג’ייק סאליבן ביום רביעי.

לדבריהם, בנט אמר שהוא מאמין שהידברות בין ישראל לארצות הברית תביא לתוצאות טובות יותר.

לפי הדיווח ב’וואלה’, בבית הלבן העריכו מאוד את ההבטחה של בנט בנושא ואת נכונותו לנהל את הדיונים בנושא האיראני בשיח אינטימי.

ביידן ובכירי ממשלו הם בוגרי העימותים החריפים בין ראש הממשלה לשעבר נתניהו לבין נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה בנושא הפלסטיני ובנושא האיראני. הדברים הגיעו לשיא במהלך הקמפיין שניהל נתניהו נגד הסכם הגרעין בשנת 2015 והנאום שנשא בקונגרס האמריקני.

בפגישה עם בלינקן סיפר בנט על האווירה בממשלתו וביקש גם כן ללבן מחלוקות בשיח ישיר ולא בתקשורת. “לא חשבתי שאמצא את עצמי בממשלה עם מרצ ועם מפלגה מוסלמית”, אמר בנט לשר החוץ האמריקני. “זה קשה לתפעול אבל זה עובד. הפילוסופיה שלי היא שכאשר משהו מרגיז או מעצבן לא הולכים לתקשורת אלא מרימים טלפון ומדברים. ככה אני ארצה שאנחנו נעבוד. אם יש משהו שמרגיז אתכם או מפריע לכם – אל תלכו לתקשורת, אלא תרימו אלינו טלפון”.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

אחת היועצות הבכירות של הנשיא ביידן, ברברה ליף, שהשתתפה בכל הפגישות של בנט בוושינגטון, סיפרה בשיחה עם נציגי ארגונים יהודים, כי הנשיא מסכים עם בנט על כך שמערכת היחסים צריכה להיות “נטולת דרמות”, וכי אפשר לא להסכים בשיחות פרטיות בלי לפוצץ את הנושא בתקשורת בכל פעם.

לדבריה, ביידן מתכוון לנהוג באותה דרך גם עם בנט. “ביידן יאמר דברים בכנות ויהיה קשוח אם צריך, אבל רק בשיחות פרטיות, ולא בתקשורת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות