שקד: “לא יהיה סגר בראש השנה ולא צפויות הגבלות חדשות”

שרת הפנים הצהירה כי לא יוטל סגר בחגי תשרי ולא מתוכננות הגבלות חדשות על בתי הכנסת • במשרד הבריאות רוצים הגבלות על בתי הכנסת, אבל לא יכולים בגלל עולם התרבות • פרויקטור הקורונה: "בחגי תשרי נבקש לחגוג תחת הגבלת ההתקהלות - 50 בשטח סגור ו-100 בחוץ"
חרדים 10
כ"א אלול התשפ"א / 28.08.2021 21:35

שרת הפנים איילת שקד התייחסה הערב (מוצאי שבת), בראיון שהעניקה לחדשות 13, לאפשרות כי יוטלו הגבלות נוספות על אזרחי ישראל – והצהירה כי לא יהיה סגר.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

“לא יהיה סגר בראש השנה ונחגוג אותו עם המשפחה”, אמרה שרת הפנים. “ככל הנראה לא צפויות הגבלות חדשות, גם בבתי הכנסת”.

היא הוסיפה: “אנחנו כל הזמן מנסים לשמור על הפרנסה ועל הבריאות, המתווה של בדיקות מהירות ותו ירוק משלב את שני הדברים. אני פועלת לשנות את התו הירוק כך שרק מי שהתחסן בחצי השנה האחרונה יהיה זכאי לו.

“החלטנו להימנע מסגר ככל שאפשר ולצאת ראשונים בעולם עם חיסון הבוסטר, לא יהיה סגר אבל חשוב ללכת להתחסן”.

כמו כן, שקד ציינה כי “אנחנו יודעים שהתחלואה תעלה בפתיחת שנת הלימודים”.  לכן, אמרה, “מומלץ לילדים שלא מחוסנים לבצע בדיקה לפני ארוחת החג”.

עם זאת, פרויקטור הקורונה סלמן זרקא, אמר הערב בחדשות 13: “נראה שבחגי תשרי אנחנו נבקש לחגוג תחת הגבלת ההתקהלות – 50 בני אדם בשטח סגור ו-100 בחוץ”.

לפי הדיווח, במשרד הבריאות מודאגים בעיקר מתפילות המוניות בבתי כנסת והיו מעוניינים לעודד תפילות בחוץ.

לקראת החגים, ובמטרה לבלום את העלייה בתחלואה,  רוצים במשרד להגביל את מספר הנכנסים לתוך חללי התפילה, גם אם כולם מחוסנים או בעלי תו ירוק. הבעיה היא שכל עוד לא אושרו הגבלות התקהלות כלליות, של 400 איש בחלל סגור ו-500 באוויר הפתוח, לא ניתן להחיל אותם רק על בתי הכנסת מפני שאז תיווצר אפליה נגד שירותי הדת.

בשל התנגדות עולם התרבות להגבלות האלה, הן ככל הנראה לא יאושרו השבוע בקבינט הקורונה. כפועל יוצא מכך, ספק אם ניתן יהיה להגביל גם את בתי הכנסת.

הפתרון יהיה כנראה תפילות בחוץ. לגבי ארוחות החג – לא מתוכננות כרגע הגבלות נוספות והמגבלות הקיימות, לפיהן מותרת התקהלות של 50 איש בחלל סגור בבית, ו-100 איש באוויר הפתוח יישארו כפי שהן.

בבתי החולים מאושפזים במצב קשה 703  בני אדם, מהם 153 מונשמים.

8,482 מאומתים חדשים התגלו אתמול מתוך 131,067 הבדיקות שנערכו, ושיעור הבדיקות החיוביות עומד כעת על 6.6%..

מקדם ההדבקה ירד ל-1.1.

6,950 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות