החולים קשה עלה ל-689 • 34 מתו אתמול • דוח המומחים: ‘הגל נבלם’

6,943 נפטרו מקורונה מאז פרוץ המגיפה: 34 נפטרו ביממה האחרונה • 6.71% מהבדיקות חיוביות • מומחי האוניברסיטה העברית צופים: דעיכה של הנגיף בחודש ספטמבר, לא צפויה עלייה נוספת במספר החולים המאושפזים במצב קשה
תמי גיל
י"ט אלול התשפ"א / 27.08.2021 11:16

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי) עולה, כי 8,078 בני אדם אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה – מתוך 133,423 בדיקות, כך ש-6.71% מהבדיקות היו חיוביות.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

מקדם ההדבקה ירד ועומד על 1.11.

סך הכול יש בישראל 76,323 חולים פעילים.

מניין החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-689, בתוכם 191 במצב קריטי ו-149 מונשמים. 20 מהחולים מחוברים למכונת האקמו.

מפרוץ המגיפה מתו כ-6,943 בני אדם. 34 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה.

עד כה חוסנו במנה השלישית 1,860,227 בני אדם, בעוד 5,464,043 הת.חסנו במנה השנייה.

קבוצת המומחים של האוניברסיטה העברית פרסמה הבוקר דו”ח לפיו, “בקצב ההתחסנות הנוכחי סביר כי לא תתחדש ההתפרצות. צפויה בלימה בקצב העלייה של אשפוזים חדשים במצב קשה מעל גיל 50.

“גל התחלואה הנוכחי נבלם בזכות השילוב בין מבצע הבוסטר ויישום מגבלות רכות. מבצע הבוסטר הוביל לעצירה של העליה בתחלואה הקשה. ירידה במספרי המאומתים צפויה בימים הקרובים”.

בדו”ח נאמר עוד: “פתיחת שנת הלימודים צפויה להשתבש עקב תפוצת ההדבקה, אך בקצב ההתחסנות הנוכחי סביר כי לא תתחדש ההתפרצות.

“הסיכון לתחלואה קשה בקרב בני 60 פלוס שינם מחוסנים עלה באופן משמעותי בימים האחרונים וכעת הוא פי חמישה מזה של המחוסנים. רובם המכריע של החולים קשה באשפוז צפויים להיות מקרב קבוצה זו”.

בשל הירידה בתחלואה קשה חדשה, צפו החוקרים כי “לא צפויה עלייה נוספת במספר החולים המאושפזים במצב קשה. עיקר התמותה צפויה בקרב החולים שאינם מחוסנים”.

הם  הדגישו: “שמירה על המגבלות הקיימות והמשך חיסון במנת דחף צפוי להוביל לירידה של מקדם הדבקה מתחת ל-0.85 בשבוע השני של ספטמבר. לכן, גם אם פתיחת שנת הלימודים תגרום לעליה של 10 אחוז במקדם ההדבקה, הירידה לא צפויה להיעצר”.

בכיר במשרד הבריאות אמר ל’כאן חדשות’,  כי אם לא יהיה שינוי במגמות התחלואה ביומיים הקרובים, נצטרך לבחון מחדש את פתיחת שנת הלימודים. הוא הסביר כי אם הלימודים ייפתחו במצב התחלואה הנוכחי הדבר יוביל לעלייה נוספת בתחלואה.

הבכיר גם קרא להחמיר יותר את הגבלת ההתקהלויות.

לדבריו, התקהלויות הן גורם סיכון להדבקה ולכן במצב הנוכחי של תחלואה גבוהה חייבים לצמצם אירועים רבי משתתפים. כיום יכולים להתקהל 5,000 איש ואפילו יותר באירועי תרבות וספורט. כעת יש חובה לבחון צמצום למספרים סביב ה400-200 ולא יותר מכך ללא יוצא מן הכלל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות