85 נהרגו בפיגוע בקאבול, 13 חיילים אמריקנים: פגישת ביידן-בנט היום

נפתלי בנט היהכבר אמור לצאת לעבר הבית הלבן לקראת הפגישה עם הנשיא ג'ו ביידן, אלא שאז האמריקנים הודיעו על דחייה משמעותית • מאוחר יותר הודיע הבית הלבן: הפגישה תתקיים בשישי אחר הצהרים • בנט והפמלייה יאלצו להישאר בוושינגטון לשבת, וישיבת הממשלה בוטלה
חרדים 10
י"ח אלול התשפ"א / 26.08.2021 18:54

פגישתם של נפתלי בנט והנשיא ג’ו ביידן נדחתה בגלל הפיגוע הקשה בקאבול בירת אפגניסטן – בו נפגעו גם חיילים אמריקניים. מהבית הלבן נמסר כי הפגישה תיערך היום – שישי, בשעה 17:25 אחר הצהרים.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

הדחייה מאלצת את בנט, פמלייתו והתקשורת הנלווית אליו להישאר בשבת בוושינגטון ולא לשוב לישראל לפני כניסת השבת, כפי שתוכנן.

עקב כך הודיעה הערב מזכירות הממשלה לשרים כי ישיבת הממשלה שתוכננה ליום ראשון – בוטלה.

בנט היה צפוי להיפגש הערב עם נשיא ארה”ב בבית הלבן, אולם בגלל הדיווחים על נפגעים רבים בפיגועים בקאבול שבאפגניסטן, ביניהם אמריקנים – המפגש עוכב בתחילה – ובהמשך נדחה.

למרבה המבוכה, בנט התבקש להמתין במלון עד שביידן, השוהה בחדר המצב ומתעדכן במתרחש בקאבול, יתפנה אליו. הכתבים הישראלים ואנשי צוותו של בנט,  שכבר התמקמו בבית הלבן, הוצאו מחדר העיתונאים של הבית הלבן, עקב דחיית הפגישה.

בסביבת בנט מודאגים מחוסר הקשב של ביידן ואנשי הממשל בעקבות הפיגוע. בנט קיווה לחזור לישראל עם הישגים בנושא איראן, אבל כעת לא בטוח שלממשל יש קשב לעסוק בכך.

לפי דיווח ברשת החדשות האמריקנית CNN, לפחות 85 בני אדם, בהם ילדים, נהרגו, ו-150 בני אדם נפצעו, בשני פיגועי התאבדות שהתרחשו היום בשדה התעופה הבינלאומי ‘חמיד קרזאי’ בקאבול. בין ההרוגים לפחות 13 חיילים אמריקנים ו-15 נוספים נפצעו בפיגוע המשולב.

בהודעה שפרסם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נכתב, כי ארצות הברית תמשיך בנסיגה מאפגניסטאן.

אוסטין מסר את תנחומיו לקרובי ההרוגים והוסיף כי יתמוך בהם בשעתם הקשה.

ארגון המדינה האסלאמית במחוז חורסאן, שלוחה של דאעש באפגניסטן הודיעה ב’עמאק’, סוכנות הידיעות המקוונת של הארגון, על לקיחת אחריות על המתקפה המשולבת.

סוכנות הידיעות של הארגון פרסמה את תמונתו של אחד המחבלים – עבדול רחים אל לוגרי.

על פי הדיווחים, הפיצוץ הראשון התרחש מחוץ למתחם שדה התעופה, או ממש בכניסה אליו. הפיצוץ השני התרחש בסמוך למלון ברון, בו מתאכסנים אזרחים זרים.

גורם אמריקני בכיר צוטט בסוכנות הידיעות AP כי המתקפה בוצעה על ידי ארגון המדינה האסלאמית במחוז חורסאן.

רשת החדשות CNN דיווחה על קרב יריות בין מחבלים חמושים לכוחות באזור שדה התעופה. צילומים שהועלו לרשתות החברתיות נראו אזרחים פצועים מפונים במריצות וכן פיצוצים בסמוך לשדה.

מזכירות המדינה האמריקנית דיווחה כי יש הרוגים ופצועים בקרב הסגל האמריקני המשרת באפגניסטן, אך לא פירטו לגבי תפקידם או מספרים של הנפגעים.

בעקבות מצב החירום באפגניסטן, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביטלה את ביקורה בישראל – שתוכנן לשבוע הבא ואת השתתפותה בישיבת הממשלה ביום ראשון.

בשיחת טלפון עם בנט הודיעה מרקל, כי לצערה לא תוכל לקיים את ביקורה בשל מצב החירום באפגניסטן והצורך להשלים את פינוי כוחות הצבא הגרמנים מהמדינה.

בנט מסר לקנצלרית את הבנתו למצב והביע את תקוותו כי הפינוי יסתיים בשלום וללא נפגעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות