בסמינרים דורשים ‘ירוק’ או שלילי: עשרות תלמידות נכנעו והתחסנו

הנהלות סמינרים חרדיים קבעו: כל תלמידה מחויבת להציג 'תו ירוק' או בדיקת קורונה שלילית כל 24 שעות • אם לתלמידה: "בדיקה כל יום תעלה מאות שקלים בחודש. לא הייתה ברירה והבת התחסנה" • מנהלת: "בגלל שב"ב 'אדומה',  אם יש הרבה לא מחוסנות, יכולים לשלוח את כולנו הביתה"
ישראל יוספי
י"ח אלול התשפ"א / 26.08.2021 20:36

לקראת פתיחת שנת הלימודים: הנהלות סמינרים חרדיים – בהם סמינר תהילה, שרנסקי, ואלקיים – החליטו כי כל תלמידה מחויבת להציג ‘תו ירוק’ או בדיקת קורונה שלילית כל 24 שעות.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

בעקבות כך, עשרות תלמידות שטרם קיבלו חיסון נגד נגיף הקורונה עד כה – התחסנו.

ב’שרנסקי’ ו’אלקיים’ טוענים כי אלה הן ההוראות שקיבלו ממשרד החינוך.

אם, שבתה לומדת בסמינר ‘תהילה’, אומרת בשיחה עם חרדים 10: “הסמינר מחייב את התלמידות להציג ‘תו ירוק’ או בדיקת קורונה שלילית כל יום – דבר שיעלה מאות שקלים בחודש. לא הייתה ברירה והבת התחסנה – דבר שלא היה בו צורך. לא מובן מאיפה מגיעה כזו דרישה…״

בשיחה עם מזכירה בסמינר תהילה בבני ברק, היא אומרת: “תלמידה שלא מתחסנת לא יכולה להגיע לסמינר. מי שאין לה תו ירוק – צריכה לעשות בדיקה כל 24 שעות. מי שעשתה בדיקה סרולגית או מחלימה יכולה להוציא ‘תו ירוק'”.

של מי ההחלטה?

״ככה הסמינר החליט, וזאת ההחלטה של ההנהלה”.

בשיחה עם חבצלת, סגנית מנהלת סמינר ‘אלקיים’ בבני ברק, היא אומרת: “חייבים שרוב הכיתה תהיה עם ‘תו ירוק’, זה מדד, כי אם לא יסגרו את הכיתה. עכשיו עשינו שאלון בכיתות כמה יש סרולגיות, מחלימות, מחוסנות.

“בגלל שבני ברק ‘אדומה’,  אם יש הרבה בנות לא מחוסנות – יכולים לשלוח את כולנו הביתה. זו לא החלטה של המנהלת, זה מתווה של משרד החינוך.

“למה לא להתחסן, יש סיבה לא להתחסן? אנשים נפטרו מכך. נשים בהריון עשו חיסון… המחלה הזו מחלה ארורה. יש הדבקה אצל ילדים, אם יש אפשרות להתחסן. למה לא?”

מיה, מזכירה בסמינר ‘שרנסקי’ תל אביב:  “חייבים להביא תו ירוק בכניסה למורה. אם תלמידה לא התחסנה, היא צריכה להביא כל פעם תוצאה שלילית. או בדיקה בקופת חולים יום כן יום לא, ואם במד”א אז כל 72 שעות.

“הם היו חייבות להתחסן. למה לא עשו את זה עד היום? משרד החינוך קיבל את ההחלטה. אין לנו אפשרות להכניס תלמידות שאין להן ‘תו ירוק’ או תעודת החלמה או תוצאה שלילית”.

במשרד החינוך אומרים לחרדים 10: לפי משרד החינוך בכניסה למוסדות להשכלה גבוהה – חובה להציג תו ירוק. תו ירוק ניתן למתחסנים, מחלימים ומי שקיבלו תשובה שלילית בבדיקת PCR בתשלום שתהיה בתוקף עד ל-72 שעות ממועד הדגימה; או תוצאה שלילית בבדיקה מהירה שנעשתה עד 24 שעות לפני הכניסה למקום. המוסד יאפשר לימודים מרחוק למי שאינו בעל תו ירוק.

מתווה זה תקף גם בסמינרים החרדים.

במקביל, בעקבות פרסומים סותרים, והנחיות שאינן ברורות, פנה ח”כ אבי מעוז למשנה ליועמ”ש עו”ד רז ניזרי, בבקשה לקבלת הבהרות בנושא מתווה הכיתות הירוקות – וחובת הצגת בדיקת קורונה שלילית על ידי התלמידים ביום הראשון לתחילת שנת הלימודים.

מהתשובה שהגיעה אתמול ממשרדו של המשנה ליועמ”ש לח”כ נחשף, כי חרף החלטת קבינט הקורונה כי התלמידים יחוייבו להציג בדיקת קורונה שלילית ביום הראשון ללימודים – “החליט הדרג המיניסטראלי הרלוונטי”, כשהכוונה לגורם ממשלתי במשרד החינוך, שלא לחייב את התלמידים להצגת בדיקה שלילית.

משמעות הדבר היא: החלטת הקבינט לא תקוים בידי משרד החינוך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות