“בכל פעם המציאו סיפור”: ‘הדסה’ קבר את העובר מבלי ליידע את הוריו

יוסף וערין עוודאלה ביקשו לקבור את העובר שלהם עצמאית על פי ההלכה המוסלמית, אבל בית החולים הדסה עין כרם קבר אותו בשוגג לא לפי ההנחיות • הזוג ביקש להוציא את הגופה מהקבר, אך לא קיבל מענה • תגובת ביה"ח: "בשגגה בוצעה קבורה בקבר אחים"
חרדים 10
י"ח אלול התשפ"א / 26.08.2021 01:39

במשך חמישה חודשים היה ההיריון של ערין עוודאללה מעין נקובא תקין, אבל אז היא ובעלה יוסף התבשרו בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ שהעובר מת.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

בני הזוג השבורים ביקשו לקבור את בנם עצמאית, על פי ההלכה המוסלמית, אבל אז הגיעה בשורה נוראה נוספת, מבחינתם: בית החולים כבר קבר אותו במקום אחר.

בשיחה עם פוראת נאסר מחדשות 12, סיפר האב יוסף בכאב: “העובר צריך לעבור טהרה, תפילה, ורק אז אפשר לקבור אותו. ביקשנו לקבור את העובר לפי ההלכה השרעית המוסלמית. אני לא יודע איך קברו אותו. אשתי במצב נפשי שאי אפשר לתאר. היא רק צורחת ובוכה בבית החולים”.

קרוב משפחה של הזוג דיבר עם אחות בבית החולים, שמסרה לו ש”קרתה טעות”.

הקרוב המזועזע הטיח בחזרה: “לא מספיק מה שקרה להם, עכשיו גם זה!?”

האב טען כי בית החולים שיקר לו על הליכי הקבורה של בנו: “אתמול הם שיקרו לנו, אמרו שהם מחפשים בבית הקברות, ושהוא נסגר, ואז אמרו שיכול להיות שהוא נקבר לבד ויכול להית שהוא נקבר בקבר מסומן. בכל פעם המציאו סיפור אחר”.

הזוג ביקש שוב ושוב להוציא את הגופה מהקבר, אך נכון להיום, עדיין לא קיבל תשובה מתי ואם זה יקרה.

לפי הדיווח, בשלב הזה, האב מתכוון לפנות לבית המשפט ולהוציא צו מיוחד. “אני מבקש לבצע את הרצון שלי, ולקבור לפי ההלכה”, אמר.

תגובת בית החולים הדסה עין כרם לחדשות 12: “בבית החולים פועלים על פי נהלי משרד הבריאות, הקובעים כי במקרה של כישלון הריון צעיר, הקבורה מתבצעת לרוב בקבר אחים. עם זאת, מתוך הכרה ברגשותיה של המשפחה ואמונתם הדתית, הוצע להם על ידי הצוות בבית החולים לבצע קבורה על פי רצונה. בפועל, בשגגה, אכן בוצעה קבורה בקבר אחים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות