לא התחסנתם? אתם נמצאים בסיכון גבוה פי 4 לחלות בדלקת שריר הלב

קבוצת חוקרים של קופת חולים ישראלית בשיתוף אוניברסיטת הרווארד היוקרתית, בדקה את בטיחות החיסון נגד קורונה - והמסקנות ברורות • עוד עולה מהממצאים: תופעות הלוואי של הנגיף חמורות יותר באופן כללי מאלו של החיסון
חרדים 10
י"ח אלול התשפ"א / 26.08.2021 00:56

מחקר על בטיחות חיסון הקורונה שערך מכון מחקר של ‘כללית’ בשיתוף אוניברסיטת הרווארד מתפרסם היום (חמישי) בכתב העת New England Journal of Medicine.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

המחקר נערך על בסיס ניתוח נתונים אנונימיים של שני מיליון מטופלי כללית.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, חלקו הראשון בדק תופעות לוואי לאחר החיסון והשווה שכיחות של 25 תופעות לוואי פוטנציאליות בין מחוסנים ולא מחוסנים.

חלקו השני של המחקר בדק תופעות לוואי לאחר הידבקות בנגיף הקורונה, והשווה את השכיחות של אותן 25 תופעות לוואי בין אלו שנדבקו בקורונה ובין אלו שלא נדבקו בקורונה (כולם לא מחוסנים).

על פי המחקר, נצפו מעט תופעות לוואי לאחר החיסון, לעומת שיעור גבוה של תופעות לוואי חמורות לאחר הידבקות בנגיף הקורונה – בקרב לא מחוסנים.

באשר לתופעות הלוואי שנקשרה לחיסון – דלקת שריר הלב: נצפו 2.7 מקרים עודפים לכל 100,000 אנשים מחוסנים לעומת 11 מקרים עודפים לכל 100,000 אנשים שנדבקו בנגיף הקורונה ולא היו מחוסנים.

אולם, תופעות לוואי כגון דלקת קרום הלב, הפרעות קצב, התקפי לב, שבץ, תסחיף ריאתי, קרישים בוורידים העמוקים ופגיעה חריפה בכליות נצפו בשיעור גבוה יותר באנשים אשר נדבקו בקורונה, אך לא נמצאו מוגברות לאחר חיסון.

פרופ’ בן רייס, מנהל ה-Predictive Medicine Group בבית החולים לילדים של בוסטון ובית הספר לרפואה של הרווארד, אמר: “עד כה אחד המניעים העיקריים של הססנות להתחסן היה חוסר מידע בנוגע לתופעות לוואי אפשריות של החיסון. מחקר יסודי זה מספק מידע אמין על בטיחות החיסונים, ואנו מקווים שיעזור לאלה שטרם החליטו לגבי החיסון”.

הוא הוסיף: “מי שהיסס עד כה להתחסן בשל חששות מתופעות לוואי נדירות – כגון דלקת שריר הלב – צריך להיות מודע לכך שהסיכון לאותה תופעת לוואי – דלקת שריר הלב – גבוה יותר בקרב אנשים לא מחוסנים שנדבקים בנגיף הקורונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות