ד”ר אלרעי פרייס: הערים החרדיות הפכו לאדומות – בגלל הלימודים

חרדים 10
|
י"ח אלול התשפ"א / 25.08.2021 22:12
בעקבות התפרצות הקורונה בערים והשכונות החרדיות: הממונה על בריאות הציבור מזהירה כי כל עלול להתרחש במגזר הכללי • עימות בין משרד החינוך לבריאות: האם ניתן למנוע כניסת תלמידים שלא נבדקו לבתי הספר?

הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי פרייס, אמרה היום (רביעי) כי קיים קשר ישיר בין העלייה בתחלואה במגזר החרדי לבין פתיחת מערכת החינוך במגזר – כבר לפני יותר משבועיים.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

כך למשל זינקה התחלואה בערים בני ברק, מודיעין עלית, אלעד  וטבריה – לאחר פתיחת מוסדות החינוך החרדיים.

לפי דיווח בחדשות 13, החשש כעת במשרד הבריאות הוא – שפתיחת מערכת החינוך הכללית ב-1 בספטמבר תגרום לעלייה ממשית בתחלואה בקרב כלל הציבור.

‏יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני הגיב על דבריה של ד”ר שרון אלרעי-פרייס: “מדובר בהפקרות כלפי תלמידי החינוך החרדי. הפקירו את הילדים החרדיים ולכן יש עליה במספר המאומתים”.

היום פורסמה רשימת היישובים האדומים המעודכנת – הרשימה שלפיה ייקבע באילו יישובים ילמדו מרחוק – אלא אם בכיתה יש אחוז מחוסנים גבוה. בין הישובים: אלעד, בני ברק, מודיעין עלית, רכסים, כפר חב”ד, טבריה, נתיבות, בית שמש ועוד.

בתוך כך, מחלוקת התעוררה היום בין משרדי הבריאות והחינוך סביב סוגיית הכנסת תלמידים שלא ייבדקו לתוך בתי הספר.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי ההחלטה אם להכניס תלמיד לבית ספר ללא בדיקת קורונה שלילית – היא בידי מוסדות החינוך ומנהלי בתי הספר.

במשרד החינוך, לעומת זאת, אמרו שההחלטה איננה בסמכות המנהלים, הצוות החינוכי והמשרד.

ממכתב שנשלח היום ממשרד המשפטים בנושא עולה כי מדובר בשאלה של מדיניות וכי אין מניעה משפטית למנוע את כניסתם של תלמידים שלא נבדקו לבתי הספר.