אולטימטום בישיבה: לא התחסנת עד יום ראשון? נסלק אותך הביתה

ראשי ישיבת 'בית שמעיה' בבני ברק חייבו את כלל תלמידי הישיבה להתחסן תלמיד לחרדים 10: "לא רציתי להתחסן, ההורים שלי נגד החיסונים. אבל ראש הישיבה אמר. מה יכולתי לעשות?" • בארחות תורה יש עשרות בחורים, חלקם עם תסמינים, שמסרבים להיבדק או להתחסן
ישראל יוספי
י"ט אלול התשפ"א / 27.08.2021 01:15

ראשי ישיבת ‘בית שמעיה’ בבני ברק  חייבו את כלל תלמידי הישיבה להתחסן עד יום ראשון הקרוב – תוך אזהרה כי מי שלא יתחסן עד אז, ימצא עצמו מחוץ לכותלי הישיבה.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

בשיחה עם מ’ א’, בחור הלומד בישיבה, הוא אומר לחרדים 10: “יצאה הודעה – מי שלא מתחסן עד יום ראשון מסולק מהישיבה בלי דיבורים. יש בחורים שמתנגדים, אז יש להם הזדמנות עד יום ראשון. אני התחסנתי שבוע שעבר. מי שמתנגד – ביום ראשון יעיפו אותו מהישיבה.

״היה בחור בישיבה שההורים וסבא שלו התנגדו לחיסוניםן כל המשפחה שלו לא מתחסנים. אבל לא הייתה לו ברירה, הלך להתחסן נגד רצון ההורים שלו”.

יוסף כהן התחסן בעקבות בקשת ראש הישיבה. בשיחה עם חרדים 10 הוא אומר: “לא רציתי להתחסן, ההורים שלי נגד החיסונים. עשיתי בדיקה סרולוגית ולא היו לי נוגדנים, הרב בישיבה אמר לי: אין ברירה, אתה חייב להתחסן. מה יכולתי לעשות? עשיתי. מה שהראש ישיבה מבקש אני עושה – בגלל שכיבדתי אותו.

״אני לא אוהב את זה, בחורים לא אוהבים שמחייבים אותם לעשות דברים, אבל מצד שני בחורים לא רוצים לעזוב את הישיבה, אז הם עושים בדיקה סרולוגית, עושים הכל כדי לא להתחסן… מנסים כל אפשרות. בחור היום שילם 300 שקל על בדיקה סרולוגית כדי לא להתחסן”.

בישיבת ארחות תורה בבני ברק, יש ארבעה בחורים שאובחנו כחולים בנגיף. גם רעייתו של אחד מראשי הישיבה, אובחנה כחיובית לנגיף.

אלא שבישיבה ישנם בחורים רבים שלא התחסנו ולא רוצים לבצע בדיקות או להתחסן. “רבני הישיבה יצאו בקריאה לכל בני הישיבה לצאת להתחסן”, מספר אחד התלמידים. “רוב תלמידי הישיבה כבר עברו קורונה, ואלו שעדיין לא עברו – מסרבים להתחסן ולא רוצים לעשות בדיקות, כי אם הם ייצאו חיוביים, הם  יצטרכו לצאת מהישיבה הביתה”.

לדבריו,  יש כמה עשרות בחורים עם תסמינים שמסתובבים בישיבה ומסכנים את כולם. “הם בסגנון של מכחישי קורונה”, הוא אומר. “ולכן הם מרגישים ‘חשובים’, שהם מסתובבים אם תסמינים ולא הולכים להיבדק או להתחסן”.

בישיבת קרית מלך בבני ברק, לאחר שמשגיח ומשיב, כמו גם כמה בחורים בישיבה, נדבקו בנגיף – יצא ראש הישיבה הגאון רבי יעקב קרפ בהוראה כללית לכל בני הישיבה: מי שעדיין יש באפשרותו לקבל אחת ממנות החיסון – שילך לקבל מיד.

נזכיר, כי בניגוד לגלים הקודמים, אין כעת מתווה מיוחד לעולם הישיבות. המשמעות: בחור שנדבק בנגיף, אמור להתפנות לביתו – שם לא תמיד יש אפשרות שלא להדביק את יתר בני הבית.

 

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראש ישיבה
    28/08/2021 21:05
    משה
  1. זהממש לא בזדר אסור להחריה על חיסונים

  2. רבנים לא מבינים בחיסונים
    29/08/2021 13:54
    אלי
  3. אסור להם להתערב גם הלכתית

  4. אילוץ להתחסן
    29/08/2021 17:16
    חנה
  5. לידיעת כבוד הרב , אדם שחלה הוא בעל חיסון טבעי ולצעירים המחלה , עקרונית , לא מסוכנת אז אולי עדיף לחלות ולהתחסן טבעי ?

  6. חרדים נגד הציויינים ופתאום הולכים עם החיסול
    29/08/2021 19:48
    שרון
  7. עד עכשיו לא האמנתם בשלטון, בהנהגה שאינה בגדר התורה, למה דווקא עכשיו נסחפתם כך?