ניצחון לאיש ‘הפלג’: טריגר זוכה בפרשת ההטרדות של ‘הפלס’

אברהם טריגר זוכה מהאישום שהוגש נגדו על הטרדת בכירים במשק שפרסמו ב'יתד': "התביעה ביקשה לתפוס מרובה - ולא תפסה" • השופט הטיח ביקורת במשטרה על המעצר: "אין צורך בארטילריה כה כבדה לשם טיווחו של טריגר דנא" • על הפרשה: "התמונה שנחשפה אינה מחמיאה לאיש"
חיים טוויל
י"ז אלול התשפ"א / 25.08.2021 15:34

אברהם טריגר, איש ה’פלג הירושלמי’ זוכה היום (רביעי) לחלוטין מכתב האישום שהוגש נגדו בפרשת ההטרדות של עיתון ‘הפלס’.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

טריגר נעצר לפני 6 וחצי שנים יחד עם 20 פעילים של ‘הפלג הירושלמי’ במבצע לילי של המשטרה. עוד באותו יום שוחררו מרבית העצורים לאחר חקירה. טריגר נשאר במעצר יומיים נוספים, ולאחר מכן שוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית.

נגד טריגר הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של קשירת קשר לביצוע עוון, ושידול להטרדה באמצעות מתקן בזק. כתב האישום כלל לא פחות מ-14 אישומים שונים, המפרטים הטרדות שונות כלפי מתלוננים שונים.

על פי כתב האישום, תחת טריגר פעלו עשרות פעילים, שנהגו להתקשר בימים ובלילות ולהטריד בכירים במשק וראשי משרדי פרסום שפרסמו קמפיינים של פירסום בעיתון ‘יתד נאמן’.

במסגרת המשפט העידו 33 עדים, אותם ניתן לחלק לשלוש קבוצות: המוטרדים (המתלוננים), המתקשרים (או המטרידים) ושוטרים.

השופט שמאי בקר, שופט בית משפט השלום בתל אביב, כתב בפסק הדין: “אני מורה על זיכויו של הנאשם מכל המיוחס לו בכתב האישום”.

בפסק הדין הטיח השופט ביקורת רבה במשטרה על המעצרים שביצעה באישון לילה, למרות החשש מהתפרעויות מצד אנשי ‘הפלג הירושלמי’.

השופט כתב: “ראוי כי המשטרה תפגין התחשבות מתאימה, בבואה לבצע מעצרים מסוג זה, תוך הפעלת שיקול דעת, יצירתיות וקור רוח, על מנת שלא יחזרו על עצמם מראות כגון דא, ביחס לעצור מסוג זה. אדגיש שוב, אין המדובר במחבל או מפגע, אלא בברנש שנחשד כי שידל אחרים להתקשר ולהטריד פלונים; מבלי להקל ראש בעבירות אלה (ואני אומר זאת ללא שמץ של ציניות, שכן כמה מהמוטרדים כמעט והתייפחו על דוכן העדים, כשתינו צרותיהם בפני בית המשפט) – אין צורך בארטילריה כה כבדה לשם טיווחו של טריגר דנא”.

השופט הוסיף “כמה מילים בשולי הדברים והזיכוי”:

“כל הקורא את הכרעת הדין הארוכה, בוודאי יתרשם כי זיכוי זה אינו מהמהדהדים שבזיכויים, או כזה שהסנגור נחפז מהר למשרדו, כדי להזדרז ולהכין בקשה לפיצוי בגין העוול הנורא שנגרם למרשו. הרי טריגר הודה, אף התגאה, בייזום ובניהול מאבק אידאולוגי-טלפוני אל מול הנמסיס שלו, יתד נאמן, באמצעות הפעלת לחץ על צדדים שלישיים המפרסמים שם, אולם באותה הנשימה טען, כי לא שידל איש להטריד את פלוני או אלמוני.

“במשפט הפלילי, על דיני ראיותיו ונטליו – צלחה דרכו של טריגר, ואולי כך גם לנוכח העובדה שהתביעה ביקשה לתפוס מרובה (הרבה אישומים) – ולא תפסה, כמפורט באריכות (בלית ברירה), ביחס לכל האישומים בני כתב האישום.

“אולי בבית דין של מעלה, שם אין מפשפשים בקלאסרים ומדקדקים בפלטי שיחות, כך על פי השמועה, יכולה היתה התוצאה להיות אחרת.

“רוצה לומר, שהתמונה שנחשפה בפני בית המשפט, בקשר לתעשיית ה”שכנועים” וההצקות שהיתה מנת חלקם של אנשים תמימים ואומללים, על לא עוול בכפם, מחד גיסא, וכלי הזין שבידי הנצים, קווי מאבק וצינתוקים, וצינתוקים שכנגד לעייפה, מאידך גיסא, אינה מחמיאה לאיש, ועל כן אומר, בדרך שהתרתה המשנה – חכמים, היזהרו בדבריכם (ובצינתוקיכם) – שלא יימצא שם שמיים מתחלל על ידכם (מסכת אבות, א יא)”.

לפרקליטות ניתנה זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב תוך 45 ימים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מבין מה המהומה שיפרסמו שם
    26/08/2021 00:34
    שי
  1. לא מבין למה מראש האוסם ותנובה לא פירסמו שם?

  2. נדיר מאוד כזה דבר
    26/08/2021 00:35
    משפטן
  3. זוכה מכל ה14 כתבי אישום!!!