‘לא שוכח שהוא אויב’. ‘נבל. שיבח רוצחים’: הימין על מות הח”כ מרע”מ

אריה ריבקינד
|
י"ז אלול התשפ"א / 25.08.2021 14:47
ערוץ 20 חולל סערה כשציטט “באבוד רשעים רנה” בידיעה על מותו של אלחרומי – והתנצל • בן גביר: “הוא השתתף בערבי תמיכה בשהידים – צבועים נמאסתם” • עורך ‘כפר חב”ד’: “חברי ממשלת בנט פרסמו הודעות אבל מרגשות ומלאות צער על מותו של הנבל. זו הממשלה השפלה ביותר”

מותו של חבר הכנסת סעיד אלחרומי, שמת הלילה (רביעי) לאחר שלקה בדום לב, היכה גלים במערכת הפוליטית.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

ערוץ 20 פרסם הבוקר באתר שלו את הידיעה על מותו של הח”כ, שהיה יו”ר ועדת הפנים של הכנסת, אך כינה אותו “תומך הטרור מסיעת רע”מ” – ובתחילת הכתבה, אף הביעו שמחה על לכתו: “באבוד רשעים רינה”, בציטוט של הפסוק מ’משלי’.

הדבר עורר סערה ברשתות החברתיות, כשאנשי תקשורת ופוליטיקאים מגנים את ההתבטאות.

יו”ר סיעת רע”מ, תקף את כתבי הערוץ: “פשיסטים”.

אחד מאנשי התקשורת צייץ: “פעם אחר פעם כתבים וטאלנטים של ערוץ 20 באמירות גזעניות, הבעת שמחה על מות לא יהודים או ספירת מתים יהודים בלבד. לא מפתיע שעובד בערוץ הזה חושב שלגיטימי לצייץ שמחה גלויה על מותו של חבר כנסת”.

בערוץ התנצלו ומחקו את הידיעה: “מבקשים להבהיר כי הידיעה שהוצאה היום בעניין מותו המצער של חבר הכנסת סעיד אלחרומי הייתה על דעתו של הכתב ושלו בלבד, והערוץ מסתייג נחרצות מהאמור בה. ערוץ 20 מביע צער על מותו של ח״כ אלחרומי ושולח את תנחומיו למשפחתו וקרוביו”.

יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר, צייץ הבוקר:  “הצביעות במיטבה – כל חברי הקואליציה שעד עכשיו לא מצאו זמן להוציא מילה על לוחם צה”ל שנפצע אנוש בשבת, מגיבים הבוקר במהירות על מותו של אלחרומי”.

בצהריים הבהיר בן גביר את הציוץ שפרסם: “לא חגגתי הבוקר את מותו של ח”כ אלחרומי, אך לרגע לא שוכח שמדובר באויב של מדינת ישראל וחיילי צה”ל”.

הוא הוסיף, “אני עומד לגמרי מאחורי הציוץ שלי שיוצא נגד פוליטיקאים צבועים שממהרים לספוד לאלחרומי, אבל לא איחלו מילה וחצי מילה לחייל צה”ל גיבור שמאושפז בבית חולים ונלחם על חייו מאש של אותם מחבלים שאלחרומי מגונן עליהם”.

בן גביר הדגיש: “אלחרומי נתן לגיטימציה לפגיעה בחיילים, השתתף בערבי תמיכה בשהידים, תמך בברגותי וביקש להרוס את הנגב – צבועים נמאסתם”.

תנועת אם תרצו הגיבה בטוויטר: “בתוך הניסיונות להסתיר את העובדות, נזכיר באופן ברור: חבר הכנסת אלחרומי האדיר את רוצחי טבח תרפ”ט וקרא להם קדושים, הביע הזדהות עם הרוצח המתועב מרואן ברגותי והשתתף ממש לאחרונה בעצרת הזדהות עם עצורים ערבים שביצעו לינץ’ ביהודים בעכו ובלוד”.

עורך עיתון כפר חב”ד צייץ:

“1. חלק מבני משפחתי נרצחו בפרעות תרפ”ט בחברון.

2. סעיד אלחרומי, פעמים רבות, הילל ושיבח את הרוצחים שביצעו את הטבח.

3. חברי ממשלת בנט פרסמו הודעות אבל מרגשות ומלאות צער על מותו של הנבל.

4. זו הממשלה השפלה ביותר בתולדות המדינה”.