הגאב”ד מתנער מפרויליך: מוחה על הזלזול ברבי מתולדות אהרן

משב"ק גאב"ד העדה פרסם מחאה: "עצם הופעת הרב פרויליך בפני הוועדה לא היה בשליחותו ובהתייעצות עם מרן שליט"א, ואינו מייצג דעתו. כואב מאוד על הדברים החמורים שנאמרו ומוחה נמרצות" • שמואל חיים פפנהיים תוקף בחרדים 10: "פרויליך נכנס לשם רק בכדי לפגוע בתולדות אהרון"
ישראל יוספי
י"ז אלול התשפ"א / 24.08.2021 23:11

הרב אברהם ישראל פרויליך, חבר ‘ועדת החמישה’ של ציון הרשב”י, העיד היום (שלישי) בוועדת החקירה הממלכתית ל’אסון מירון’, הביע זלזול באדמו”ר מתולדות אהרן – והשתלח בחצרו: “הטריבונות של תולדות אהרן הן ‘אם כל חטאת’”.

“האדמו”רים משחקים עם הצמר גפן שעה ויותר בערב ההדלקה”, אמר בעדותו בפני חברי הוועדה. “זה מושך את האנשים. זה מביא עוד ועוד אנשים למקום. פעם לא היו שם הצגות של אדמו”רים. בכל שנה כמעט קורה אסון. לא היה אפשר להעביר סיכה. בשביל מה כל זה? זה בחיים לא היה. מה זה המשחק הזה עם הצמר גפן? מה זה ההצגות האלו?

“חייבים לעצור את כל ההדלקות מלבד הדלקה אחת מסורתית. שהאדמו”ר יישב בחדר ויתבודד, וידבר עם המלאכים – ואחרי זה שייצא, יצית גפרור ב-2 דקות”.

העדות של הרב פרויליך עוררה, כצפוי, סערה בחצר ‘תולדות אהרן’.

נאמן ביתו של גאב”ד העדה החרדית, הגרי”ט וייס, התנער הערב מהרב פרויליך והכחיש כי נשלח כנציגם או לדבר בשמם – בניגוד למה שהצהיר היום חבר ‘ועדת החמישה’ בפני חברי ועדת החקירה.

במכתב שפרסם הרב עמרם שפירא, המשב”ק של הגאב”ד, תחת הכותרת ‘הודעה ומחאה’ נאמר:

“נתבקשתי על ידי רבינו הגדול מרן שליט”א,  להודיע שעצם הופעת הרב פרויליך שיחי’ בפני הוועדה לא היה בשליחותו ובהתייעצות עם מרן שליט”א, ואינו מייצג את דעתו.

“ובוודאי הדברים הפוגעים בגדולי ישראל ובמנהגי ישראל שנאמרו על ידי הוא למורת רוחו של מרן שליט”א, וכואב מאוד על הדברים החמורים שנאמרו על ידו ומוחה נמרצות על בזיון התורה. והאמת והשלום אהבו”.

שמואל חיים פפנהיים, חסיד תולדות אהרן ועורך עיתון ‘העדה׳ לשעבר, אומר בשיחה עם חרדים 10, על הרב פרויליך: “מה אפשר להגיד? אין מה לצפות מאדם כזה. הוא נכנס ל’וועדת החמישה’ בניגוד לדעת הרבנים,  התבקש להתפטר והוא מצפצף עליהם”.

פפניהיים תקף את האיש שעלב באדמו”ר ובחצר: “הוא בן אדם דו-פרצופי.  מצד אחד מחזיק את עצמו כקנאי, סיקריק יותר מכולם – ומצד שני הוא יכול לעשות כל מה שבא לו… מצד אחד קורא לעצמו קנאי, אבל חלק מהילדים שלו למדו בבתי ספר שמנוגדים בתכלית להשקפה של ‘העדה החרדית’. הוא בן אדם אינטרסנט”.

״לא מעניין מה אמר”, המשיך פפנהיים. “הוא אדם שאין לו לגיטימיות להיות שם, חוץ מקבוצת אנרכיסטים שתומכת בו. הוא השתרבב בתוך הוועדה ולא מוכן לעזוב את זה, למרות שבית דין אמר לו לעזוב.

“אין לו לגיטימציה לדבר בשם אף אחד בעולם, רק בשם עצמו ועוד כמה אנשים מנוערים. אני לא רוצה ללכת רכיל על דברים שעשה בתוך ‘ועדת החמישה’.

“הוא זעק נגד תולדות אהרון, הוא נכנס לשם רק בכדי לפגוע בתולדות אהרון, רק בכדי להפריע. זה התפקיד שלו. אם הישועה שלו תבוא דרך ועדת החקירה הממלכתית – הרי זה כל מה שהוא היה צריך. זה התפקיד שלו. זה מה שרצה ורוצה”.

גורמים בחצר תולדות אהרן אומרים לחרדים 10, כי הם לא מתחשבים בדבריו. “מכירים את האוייב. הוא אויב גלוי. הוא לא הסתיר את העוינות שלו ולו לרגע אחד”, הם אומרים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הב פורליך
    25/08/2021 00:01
    דוד
  1. האמת שהוא צודק לגבי. הצמר גפן. אבל. באם הוא חבר של דוד שמידל. אסור לעמוד ב ג אמות שלו בא לא ניכחש לאסון. המקום לא יכול לאכלס. כל כך הרבה אנשים. אריה דרעי הכלב עושה קופה על דם. של אנשים. לפני שנתיים משרד הפנים שילם 230 אלף שח על. התיזמורת. האם זה הוגן לשלם. סכום כזה עבור תיזמורת. ביפרט שהכניסה למירון. היו מוגבל לאלף איש. יש כאן שפיכות דמים לכל אורך הדרך. חבל שה45 אנשים. שילמו בחייהם ביגלל. הרשעים

  2. מחכה לראות האם "העידה החרדית" תבוא בפני הועדה. מענין מאד!!!!!
    25/08/2021 10:48
    מענין
  3. מחכה לראות האם “העידה החרדית” תבוא בפני הועדה. מענין מאד!!!!!