גורם ישראלי בכיר: יעד החיסול היה מוחמד דף; אשתו ובנו נהרגו

חיל האוויר הפציץ את הבית בו שהה מוחמד דף ב-5 טילים חודרי בונקרים • אשתו ובנו נהרגו בהפצצה • מוסא אבו מרזוק: "ישראל הפרה את הפסקת האש בשביל לחסל את דף" • חמאס: "הירי חודש לאחר מעשה טבח שבוצע בבית משפחת בכיר בחמאס, המחיר צפוי להיות כבד מאוד. ישראל פתחה את הגיהנום"
אליעזר היון
כ"ד אב התשע"ד / 20.08.2014 00:57

 ישראל ניסתה לחסל הלילה את ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, הארכי-מחבל ששרד בעבר ארבעה ניסיונות חיסול, בתקיפת בית בשכונת שייח רדואן בעזה. אישתו ובנו של דף נהרגו. בשעות הצהריים נקברו השנים ברצועת עזה. 

גורם מדיני ישראלי אישר הבוקר,  כי ישראל ניסתה להתנקש  בדף. הגורם התייחס לכך שחמאס נמנע מלפרט את מצבו של דף בשעה זו, ודיווח על מותן של אשתו ובתו של דף, לצד הדיווח על מותו של אדם נוסף שאת זהותו חמאס סירב לפרסם.

עוד הוסיף הגורם, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להמשיך בתקיפות ברחבי הרצועה.

הלילה הודיע סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, על ניסיון ההתנקשות ואמר: “ישראל הפרה את הפסקת האש בשביל לחסל את דף, אבל אזרחינו נהרגו”.

נוסח ההודעה עמום וקשה להבין ממנו האם דף יצא בלא פגע או שנפגע.

חמאס טענו הבוקר כי צה”ל שגר 5 טילי חודרי בונקרים לעבר בית משפחת דאלו.

בהודעה של חמאס נמסר, כי הירי הכבד לעבר ישראל בוצע לאחר “מעשה טבח שבוצע במשפחת בכיר בחמאס, משפחת דאלו”.

לפי דיווחים של הפלסטינים, בין 10 ל-12 מבני המשפחה נהרגו בתקיפה. לדברי ארגון הטרור, “ישראל פתחה את שערי הגיהנום לאחר הפעולה וכי המחיר צפוי להיות כבד מאוד”.

במבצע ‘עמוד ענן’ ניסתה ישראל לחסל את אחד מבני המשפחה ששימש בתפקיד בכיר במערך הרקטות, אך החיסול נכשל.

מוחמד דף, בן 49, נולד במחנה הפליטים חאן יונס שברצועת עזה.  ב-1989  נעצר לראשונה בידי ישראל ונידון למאסר של שנה וחצי. עם שחרורו ב-1991 הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס. את דרכו בארגון הטרור החל כתלמיד של  “המהנדס” יחיא עיאש  ב-1993 מונה לראש הזרוע הצבאית בעזה. מאז 2002 משמש כמפקד הזרוע הצבאית כולה

לאורך כל שעות הערב נורו מטחים כבדים לעבר מטרות רבות בישראל. גדודי אל קסאם הודיעו כי שיגרו רקטות מסוג M-75 ופאג’ר 5 לעבר גוש דן והשפלה, וגם רקטה מסוג J-80 ששוגרה לעבר נמל התעופה בן גוריון.

בנוסף טען חמאס כי ירו לעבר באר שבע 5 טילי גראד, 10 טילים לקריית מלאכי, רקטות קסאם לנתיבות – וגם רקטה לעבר מרחב העיר ירושלים.

בתחילה היו אלה ארגונים קטנים ברצועה שלקחו אחריות על הירי לעבר ישראל, ובהמשך חמאס הצטרף ולקח אחריות על שיגור הרקטות לכל האזורים. על פי הארגון, הירי בוצע כתגובה ל”תוקפנות הישראלית” והם ימשיכו בו ככל הנדרש.

ראש המשלחת הפלסטינית למו”מ, עזאם אל-אחמד, אמר הלילה בעקבות התחדשות הלחימה, כי ישראל היא האשמה. “התהדיה נהרסה לפני כמה שעות בגלל עזיבת המשלחת הישראלית”, אמר בהצהרה מקהיר. “מה שמעיד על כך שנתניהו הודיע להם לעזוב”.

לדבריו, “ישראל הכריזה על קריסת המו”מ, אולם אנחנו עדיין מדברים עם המתווך המצרי”.

דובר ראש הממשלה והיועץ לעיתונות הזרה, מרק רגב, דחה הלילה את טענת הפלסטינים, לפיה ישראל אחראית לפיצוץ המו”מ. “ירי הרקטות מרצועת עזה הפך את המשך השיחות לבלתי אפשרי”, אמר.

לדבריו, “המגעים התבססו על הפסקה מוחלטת של כל פעולות התקיפה, ולכן כאשר רקטות משוגרות מרצועת עזה, לא רק שזה מהווה הפרה ברורה של הפסקת האש, זה גם מחרב את הנחת היסוד שעליה התבססו השיחות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות