עו”ד חרדים עתרו לבג”ץ: לתת צו נגד ‘גזירת המעונות’ – וזו הסיבה

עורכי הדין אוריאל שטרן, שמואל מקלב ויונתן פלדמן הגישו עתירה לבג"ץ למתן צו על תנאי וצו ביניים נגד 'גזרת המעונות' של ליברמן • טוענים: אפליה בין לומדי לימודים תורניים ללומדי מקצועות אקדמיים, שאין ביקוש בשוק העבודה • תוקפים את סד הזמנים בהם התקבלה ההחלטה
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ט"ו אלול התשפ"א / 23.08.2021 14:11

‘גזרת המעונות’ של ליברמן: לאחר שהממונה על זרוע העבודה במשרד הכלכלה חתם על ביטול סבסוד מעונות היום לילדי אברכים הלומדים בכוללים, הוגשה הבוקר (שני) עתירה לבג”ץ.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

עם פרסום התבחינים להשתתפות המדינה במימון סבסוד מעונות היום מתברר, כי החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן למנוע מילדי אברכי הכוללים סבסוד במעונות על אף ונשותיהם עובדות במשרה מלאה – יושמה במלואה.

כתב חרדים 10 מציין, כי הבוקר הגישו עורכי הדין אוריאל שטרן, שמואל מקלב ויונתן פלדמן עתירה לבג”ץ למתן צו על תנאי וצו ביניים.

עורכי הדין מציינים, בין היתר, בעתירתם את האפליה בין לומדי לימודים תורניים,  לימודי דיינות ורבנות – ללומדי מקצועות אקדמיים, להם אין ביקוש בשוק העבודה.

כמו כן הם מציינים את חוסר הסמכויות, וסד הזמנים בהם התקבלה ההחלטה.

הם מזכירים, בין היתר, כי ניסיון שכבר נעשה בשנת 2014 לבטל סבסוד מעונות יום לילדים החרדים, מתוך רצון להוציא את האברכים לשוק התעסוקה – לא צלח.

בעתירה מופיע ראיון שהעניקה היועמ”שית של ‘המועצה לשלום הילד’ לאתר חרדים 10.

עו”ד אוריאל שטרן ושמואל מקלב אומרים: “אנו מצפים מבג”ץ להיעתר לבקשה ולעשות את הצו למוחלט בשל הפגיעה הקשה והמכוונת בילדים ובנשות האברכים דווקא כעת בעת מגפת הקורונה, ובשל הפגיעה בתכלית החוק – ובמיוחד משום שכעת היחידה המשפחתית באוכלוסיה החרדית עומדת ביעדי התעסוקה שנקבעו על ידי הממשלה לשנת 2020, בעוד ששינויי מבחני התמיכה יורידו את אחוז התעסוקה אצל הנשים ולא יעלו אצל הגברים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה הראיון עם היועמשית? איפה הטענות של אפליה?
    23/08/2021 18:34
    דני
  1. איפ

  2. תותחים !!!!!
    23/08/2021 20:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. כל הכבוד לכם !!!!!