מכה ל’איחוד הצלה’ • חברי ועדת הרבנים התפטרו: “שינה את צביונו”

הדיינים הגאון רבי  יהודה סילמן והגאון רבי שריאל רוזנברג התפטרו מועדת הרבנים של ארגון 'איחוד הצלה': "עדים  בשנים האחרונות למגמה של שינוי העוברת על הארגון, למורת רוחנו" • בית ההוראה זכרון מאיר, הסמכות הרבנית של הארגון המתחרה: "אסור להתנדב באיחוד הצלה"
יוסף גרינבוים
ט"ו אלול התשפ"א / 23.08.2021 14:00

מכה קשה ל’איחוד הצלה’: הדיינים הגאון רבי  יהודה סילמן והגאון רבי שריאל רוזנברג התפטרו מועדת הרבנים של ארגון ‘איחוד הצלה’ בטענה ש”שינה את צביונו”.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

במכתב ששיגרו אל הנהלת איחוד הצלה נאמר: “אנו עדים  בשנים האחרונות למגמה של שינוי העוברת על הארגון, למורת רוחנו. כשהוקם הארגון, היה מדובר בארגון חרדי לכל דבר, האמון על הקוד ההתנהגותי של הציבור החרדי, ולכן התבקשנו על ידי רבותינו זצ”ל להיות הסמכות הרוחנית של הארגון.

“אולם כעת הארגון שינה צביונו, המתנהל על בסיס ערכים שונים, שאינם עולים בקנה אחד עם השקפתנו”.

“לפיכך”, כותבים הרבנים, “אנו רואים עצמנו פטורים מהאחריות להתנהלותכם, ואנו מודיעים בזאת על התפטרותנו מחברות בוועדת הרבנים”.

גם בית ההוראה של ‘זכרון מאיר’, שהעומד בראשו  – הרב וואזנר – הוא גם נשיא הארגון המתחרה ‘הצלה גוש דן’, הוציא פסק האוסר להתנדב בארגון ‘איחוד הצלה’.

ב’איחוד הצלה’ מגיבים לחרדים 10, כי בארגון ישנם מעל 6,000 מתנדבים מכלל חלקי הציבור במדינת ישראל “המקבלים את המעטפת המלאה לצורך פעילותם תוך התאמה לפי דתו מצפונו ואורח חייו של כל מתנדב.

“כך גם מתנדבי הארגון מהחברה החרדית אשר הינם חלק בלתי נפרד מאז הקמת איחוד הצלה ופועלים בנושאים ההלכתיים על פי הוראות הרבנים וההלכה.

“צר לנו כי גורמים אינטרסנטים המעוניינים לפגוע בקמפיין לגיוס ציוד מציל חיים למען איחוד הצלה המתקיים בימים אלו עושים כל שביכולתם לפגוע בפעילותם של אלפי מתנדבי הארגון משיקולים זרים אשר בינם לבין הצלת חיים אין דבר”.

הרבנים שהיו חברי ועדת הרבנים של  הארגון הם גורמים אינטרסנטים הפוגעים בקמפיין? שאלנו את אחד מדוברי הארגון.

“לא. ממש לא. חס ושלום. אנו לא מדברים על רבנים. יש גורמים שמחממים את הנושא ועליהם מדובר”.

הרבנים הם אלה שכתבו את המכתבים. שאלתי אם יש תגובה על המכתבים שלהם. 

“על המכתבים עצמם אין תגובה”, השיב.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בעלי מתנדב באיחוד הצלה, מוסר נפשו בזמנים לא זמנים
    23/08/2021 16:11
    רות
  1. להצלת נפשות פשוטו כמשמעו.
    מצד שני , לפעמים יש ערבי גיבוש כהוקרה למתנדבים,
    אולם הם נעשים בעירבוב מוחלט בין נשים לגברים, יושבים יחדיו בצורה שאינה מתאימה כלל לציבור החרדי. בגלל שהנושא כל כך צורם לי- אנחנו נמנעים להגיע לערבים אלו,
    כדאי להם לשנות זאת!!!

  2. גועל נפש
    23/08/2021 21:09
    מדא
  3. הרבנים לא מותאמים לציבור 2021

  4. סוף סוף התעוררו... שנים של פרוק משפחות בגללם.
    23/08/2021 23:40
    יוסף
  5. הרס וחורבן הבית.

  6. צודקים! יש שם מתנדבים שהשם ישמור! זה כבר מזמן לא ארגון חרדי יש שם מתנדב שהוא חזר בשאלה עם שיער סגול על הראש מעלה סרטנים בערב שהוא ה... ללא בגדים כשרק בגד קטן מסתיר את חלציו ולאחר מכן מעלה סרטנים עם איחוד הצלה. ולאחרונה ראיתי אותם בהופעות של זמרים חילונים ביחד בנים ובנות נוגעים אחד בשני וראיתי בנות שנהגות על אופנעים
    24/08/2021 06:35
    יוני
  7. צודקים! יש שם מתנדבים שהשם ישמור! זה כבר מזמן לא ארגון חרדי יש שם מתנדב שהוא חזר בשאלה עם שיער סגול על הראש מעלה סרטנים בערב שהוא ה… ללא בגדים כשרק בגד קטן מסתיר את חלציו ולאחר מכן מעלה סרטנים עם איחוד הצלה. ולאחרונה ראיתי אותם בהופעות של זמרים חילונים ביחד בנים ובנות נוגעים אחד בשני וראיתי בנות שנהגות על אופנעים

  8. עצוב מאוד המצב כיום של הארגון
    24/08/2021 09:51
    יחיאל
  9. מאז שהיו”ר הקודם הרב זאב קשש עזב את הארגון, המצב שם הידרדר מאוד מבחינה רוחנית, וזה נהפך לארגון לאומי וחילוני לכל דבר ללא שום הבדל ביניהם למד”א. חבל מאוד!!

  10. נו באמת
    24/08/2021 15:31
    נחמן
  11. חחחחחחחחחחחחחחחח

  12. אין על איחוד
    25/08/2021 19:08
    זלמי
  13. שטיות תמיד תטובים מנסים להפיל עדיף במדא לא מבין שמה יש חגיגות של בנות ובנים יחד..

    • אהרן   09/09/2021 22:22

      עוד איזה משוגע שלא יודע כלום מהחחים שלו