האיום: הפרת הצו תימשך? אחליט על מאסרו של הרב שמואל מרקוביץ

אחרי שהפרו צו בית המשפט על החלוקה בהיכל בית המדרש של ישיבת פוניבז': הגר"ש מרקוביץ ועמותת 'מסורת התורה בני ברק' ישלמו למדינה קנס של 50 אלף שקל • אם הצו יופר בעתיד הגר"ש מרקוביץ ופלג 'המחבלים' יחויבו בסכום של 10 אלף שקל כל אחד - עבור כל יום בו יופר הצו
חרדים 10
ט"ו אלול התשפ"א / 22.08.2021 22:09

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי הגאון רבי שמואל מרקוביץ, ראש ישיבת פוניבז’ של פלג ‘המחבלים’, הפר במודע צו של בית המשפט על חלוקה שוויונית בהיכל בית המדרש עם פלג ‘השונאים’.

לפי דיווח של אבישי גרינצייג ב’גלובס’, השופטת רחל ערקובי כתבה בהחלטתה כי הרב מרקוביץ ועמותת ‘מסורת התורה בני ברק’ ישלמו קנס בסך 50 אלף שקל, שיבטיח את אכיפת הצו ואת אי-הפרתו מכאן ואילך.

השופטת ערקובי הזהירה, כי אם הפרת הצו תימשך, יש בכוונתה להורות על מאסרו של הגר”ש מרקוביץ לצורך אכיפת הצו.

השופטת קבעה עוד, כי אם יופר בעתיד צו המניעה הזמני, הגר”ש מרקוביץ ו’מסורת התורה’ יחויבו בסכום של 10 אלף שקל כל אחד – עבור כל יום בו יופר הצו.

ההחלטה של השופטת התקבלה לאחר שבחודש מאי הגיש פלג ‘השונאים’, בראשו עומד נשיא הישיבה הרב אליעזר כהנמן, בקשה למתן צו שימנע מגיסו הגר”ש מרקוביץ או מי מטעמו “לחסום את כניסת המבקשים או למנוע מהם שימוש בהיכל הישיבה ובחדר באוכל שבמקרקעין… באופן התואם – מבחינה מספרית – לסטטוס קוו שנוצר במקרקעין ערב פרוץ מגפת הקורונה”.

השופטת ערקובי העניקה אז צו ארעי, לפיו “האולם בהיכל הישיבה יחולק לשני חלקים בהתאם לדרישת המשטרה – 300 מקומות ישיבה יוקצו למבקשים (-פלג ‘השונאים’), 300 מקומות ישיבה יוקצו למשיבים (-פלג ‘המחבלים’).

שבוע לאחר מכן הגיש הגר”א כהנמן בקשה לצו מניעה זמני, משום שלאחר חלוקת היכל בית המדרש בנו ‘המחבלים’ שתי ‘גלריות’ חדשות מעל ראשיהם של תלמידי ‘השונאים’ – ואף החלו מטרידים אותם.

ערקובי קיבלה את הבקשה ואסרה אף להשתמש בגלריה.

אלא שאז התפתחה סאגה חדשה.

לפי הדיווח ב’גלובס’, הגר”ש מרקוביץ ו’המחבלים’ הודיעו כי הם מקבלים את הצעת בית המשפט להסדר זמני. אלא שלטענת הרב כהנמן ו’השונאים’, באותו יום ממש בו הודיעו ‘המחבלים’ על הסכמתם, המשיכו תלמידיהם להטריד ולנקוט פעולות אלימות כלפי ‘השונאים’.

בבקשת ביזיון בית המשפט שהגישו, העלו הרב כהנמן ו’השונאים’ טענות רבות נגד הרב מרקוביץ ו’המחבלים’.

השופטת ערקובי, כך נראה מהפסק שכתבה מאסה בהיתממות בה נקטו ‘המחבלים’: “קשה עד מאוד לקבל את הטענה כי למשיבים אין השפעה על פעולות התלמידים שלהם…”, כתבה בין היתר. “אני קובעת חד-שמעית כי המשיבים הם שביצעו את המעשים המתוארים, הם שהוסיפו את הלוחות לצורך הגדלת מקומות הישיבה, ואני דוחה את הגרסה העובדתית שלא נמצאו לה תימוכין, והיא מעורפלת, על איזה תלמיד עלום, שלא ידוע מי ולא ידוע מתי, שבחר להוסיף לוחות בשל מצוקת מקום, בלי להגיד למנהלי הישיבה ועל דעת עצמו. מי הוא אותו בחור ישיבה שמחליט על דעת עצמו להפר את צו המניעה שניתן בהסכמת המשיבים ופועל במחשכים תוך הסתרת פעולותיו מרבו? ברור שמדובר בגרסה מופרכת, אותה אני דוחה”.

לאור זאת נפסק, כאמור כי על הגר”ש מרקוביץ וישיבתו לשלם 50 אלף שקל כקנס לאוצר המדינה, וכי אם ימשיכו להפר את צו המניעה הזמני, כל אחד מהם יחוייב בסכום של 10 אלף שקל, בגין כל יום בו יופר הצו – ואף ייתכן כי לא יהיה מנוס מהוצאת צו מאסר לצורך אכיפת הצו.

את הרב אליעזר כהנמן וישיבתו ייצג עו”ד אהוד ארצי. את הרב שמואל מרקוביץ וישיבתו ייצג עו”ד צבי אגמון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות