מבחיל: רגל של חזיר הונחה בפתח בית חב”ד בראשון לציון

אירוע אנטישמי מזעזע: רגל של חזיר הונחה אמש בפתח בית חב"ד בשכונת אברמוביץ בראשון לציון • הרב חיים ריבקין: "השבוע היתה בשכונה הכנסת ספר תורה. יתכן שמדובר ב'ממורמר' בודד שהפעילות ברחובה של עיר הפכה לצנינים בעיניו" • הבוקר השליח בחר להגיב בדרך מקורית
ישראל יוספי
י"ב אלול התשפ"א / 20.08.2021 13:15

הרב חיים ריבקין, אחד משליחי חב”ד בראשון לציון, צעד אמש בסביבות השעה 20:00 עם מספר ממקורביו  לשיעור קבוע שמתקיים בבית חב”ד אברמוביץ ומשולש ז’בוטניסקי ברחוב האחים זייגר בעיר.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

אלא שהפעם ציפתה להם ‘הפתעה’ מזעזעת: רגל חזיר הונחה בפתח בית הכנסת של בית חב”ד.

הרב חיים ריבקין, אב לשבעה ילדים, מנהל את בית חב״ד בשכונה מזה כ-10 שנים.

בשיחה מיוחדת עם חרדים 10, הוא מספר על המחזה המזעזע: “יש לנו בית חב״ד מאד פעיל בשכונה. כשהגענו אתמול לשיעור קבוע שמתנהל, ראינו את הדבר הזה. אין לנו מושג מה עשה את זה. רוב תושבי השכונה אוהבים ושותפים לפעילות שלנו. כנראה עשה זאת אדם ממורמר אחד, שהחליט לעשות מעשה מזעזע”.

הרב ריבקין מבהיר: “אנחנו בית חב״ד והשיטה של הרבי הייתה שבאים להוסיף באור. באנו לשכונה הזאת להוסיף באור, חושך לא מגרשים במקלות אלא על ידי תוספת אור. קצת כאב לי לראות שאנחנו בארץ ישראל נאלצים לראות דבר כזה. זה מעשים שזכורים מחו״ל.

״כואב לראות – זה כאב, לא פחד –  שפה בארץ הקודש יעשו פעולה כזאת. הדרך לטפל בכאב? בחרנו להוסיף במשהו שיאיר את הלבבות – וינקה את זה.

‘מבצע שופר’ זה משהו שהרבי מאוד חיבב, ולכן החלטנו שאם כל שנה אני היחיד שיוצא עם עוד כמה שליחים לתקוע בשופר, אז השנה כל הקהילה נרתמת. השנה גם באי בית חב״ד ייקחו חלק במבצע שופר. עשינו להם קורס מזורז שיביא אור לתושבי בשכונה.

מי עשה את זה?

״יש מדי פעם אנשים, אני לא יודע מה המניעים שלהם, שמציקים.  לא משהו שפוגע בנו. הלשנות, לבוא ולצעוק ולהשתולל, כל פעם שיש כאלה מקרים השכונה מזדעזעת.

״החזיר זה לא שמישהו בא להתווכח איתך. זאת פעולה שאם לא נעצור אותה עכשיו, אז זה אדם שמתנהג בצורה כזאת שמחר הוא יכול לעלות מדרגה ולעשות נזקים ודברים נוספים”.

מדוע עדיין לא הגשת תלונה?

״אנחנו עסוקים, אין זמן, אנחנו באלול. המלך בשדה… ואנחנו תפקידנו, בתור שליחי חב״ד, להוסיף אור”.

צילום: משה שם טוב, חבר קהילת בית חב”ד

חשבתם מי יכול לעשות דבר שכזה?

“אין לנו שום מושג ידו של מי היתה במעל, אנחנו פועלים ועוסקים רק בדבר אחד, להרבות באהבת ישראל. השבוע היתה בשכונה הכנסת ספר תורה, ומאוד יתכן שמדובר ב’ממורמר’ אחד שהפעילות ברחובה של עיר הפכה לצנינים בעיניו. אנחנו נמשיך להוסיף באור”.

נציין כי בימים הקרובים מתכוון הרב ריבקין להגיש תלונה במשטרת ראשון לציון.

הבוקר, כאמור,  הוא בחר להגיב בדרך מקורית: הזמין את חברי הקהילה לקורס שופר מזורז, כדי להפוך אותם ל’שגרירים’ שיוכלו לזכות את המוני התושבים בשאר ימי חודש אלול, ובימי ראש השנה, בשמיעת קול השופר.

צפו:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רגל החזיר בחבד
    20/08/2021 16:27
    אבי
  1. עם מישהו חושב שיכול להפחיד את הרב ריביקין.כנראה שלא יודע עם מי יש לו עסק.האיש חזק.חובש קרבי בגולני.עושה מילואים עד היום.עדיף שמי שעשה את זה שיברח רחוק.שבת שלום