מקלב זעק: קנס לגבאים שלא יעמדו בתנאי התו הירוק? התנכלות! • צפו

ח"כ אורי מקלב קרא לחברי ועדת החוקה שלא לאשר את הסעיף: בית כנסת הוא מקום ציבורי הפתוח לרווחת הציבור, זו התנכלות בדווקא - והחמרה שלא ראויה למדינה יהודית"
אריה ריבקינד
י' אלול התשפ"א / 18.08.2021 19:41

סנקציה נוספת על בתי הכנסת: המשטרה תוכל להטיל קנסות על גבאי בתי הכנסת שלא יעמדו בכללי ה’תו הירוק’.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

במהלך הדיון בוועדת החוקה של הכנסת לאישור הגבלות ‘התו הירוק’, נוסף ברגע האחרון סעיף נוסף המאפשר למשטרה להטיל קנסות כנגד גבאים המפעילים את בתי הכנסת.

ח”כ אורי מקלב תקף את כוונת חברי הכנסת לאשר את הסנקציה: “בהבלעה התקבלה פה החלטה המחמירה על מקומות התפילה, לא רק שהורידו והגבילו את כמות המתפללים בבתי הכנסת, אלא מבקשים כעת להטיל סנקציות על המפעיל של בית הכנסת – הגבאי”.

מקלב הוסיף: “במשרד המשפטים הביאו את החוק ללא הסנקציה הדרקונית הזו, כי הם יודעים שלא ניתן להטיל סנקציה על המפעיל של בית הכנסת.

“אולי, לצערנו, יו”ר ועדת החוקה מכיר בתי כנסת מסוג אחר, אבל לבתי הכנסת שלנו, אין להם מפעיל. זה מקום ציבורי שנועד לרווחת הציבור. אין מי שמפעיל את המקום אלא זה מקום שפתוח תדיר לרשות הציבור”.

הח”כ הדגיש: “זו התנכלות והחמרה בדווקא. זו החמרה שלא ראויה למדינה יהודית. בסמכות הוועדה שלא לקבל את הסעיף הזה – ואני מבקש ממכם שלא לאשר אותו”.

ההצעה אושר לבסוף ברוב של שלושה נגד אחד – מקלב עצמו.  יתר חברי האופוזיציה לא הגיעו לדיון.  המשמעות:  קנס של 5,000 שקלים לעמותה שמפעילה את בית הכנסת.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות