ארגון מגדלי הדגים: “לא צפוי מחסור בדג ישראלי טרי בחגי תשרי”

על רקע החשש מסגר נוסף בחגי תשרי - ולאור טענות רשתות השיווק על עליית מחירים ומחסור בדגים מיובאים קפואים, מדגישים מגדלי הדגים: "לא מדובר בעלייה גורפת של מחירי הדגים אלא בעליית מחירים של דגים קפואים מיובאים בלבד" • "נערכים לספק את כל צפי הביקוש לדג ישראלי טרי בחגי תשרי"
חרדים 10
י' אלול התשפ"א / 18.08.2021 16:54

למרות התפשטות הקורונה, המשבר הכלכלי ואי הוודאות באשר להחלת סגר או מגבלות תנועה שימנעו את האפשרות לחגוג גם השנה את חגי תשרי בהרכב משפחתי מורחב, מנתוני ארגון מגדלי הדגים בישראל עולה כי הביקוש לדגי הבריכות הטריים בישראל נשאר יציב גם בעונת החגים הקרובה.

בארגון מציינים כי זו השנה השנייה ברציפות שבה, למרות משבר הקורונה, גזירות הסגר ומגבלות ההתקהלות, נשמר ביקוש יציב לדגי בריכות טריים מייצור מקומי: “הצרכן הישראלי שומר אמונים לדג הישראלי וגם השנה, למרות התפשטות הקורונה והחשש מסגר נוסף, נשמרת יציבות הביקוש לדגי הבריכות הישראלים בחגים”.

לאור טענת רשתות השיווק כי מחירי הדגים המיובאים צפויים לעלות בלמעלה מ-20 אחוזים בשל מחסור – מדגישים בארגון מגדלי הדגים: “לא מדובר בעלייה גורפת של מחירי הדגים אלא בעליית מחירים של דגים קפואים מיובאים בלבד, ביניהם האמנון הקפוא מסין, שהמכס על יבוא שלו ירד ב- 2016, וכעת מחירו מזנק בכ-25%”.

צפי הצריכה לתקופת חגי תשרי תשפ”ב עומד על כ-1,600 טונות של דג ישראלי טרי ובכלל זה קרפיון, אמנון, בורי, באס ודגים נוספים.

בין היתר צפויים לעלות על שולחן החג של הישראלים השנה כ-600 טון דגי קרפיון, 500 טון אמנונים, 200 טון בורי וכן 300 טון דגי איכות נוספים, ביניהם באס, לברק, ברמונדי, דניס, פורל, אדמונית ועוד.

אלי שריר, מנכ”ל ארגון מגדלי הדגים: “רשתות השיווק, שחלקן גם יבואניות, מעלות את מחירי הדגים המיובאים ולצערנו, הציבור בישראל חש כעת על בשרו את מה שהתרענו עליו לפני חמש שנים – הפחתת המכסים ללא טיפול בריכוזיות במשק ובפערי התיווך, לא באמת מביאה בטווח הארוך לירידת מחירים.

אלי שריר. צילום: אודו ג’נסן

“על רקע השיח על מחסור צפוי ועליית מחירים של דגי היבוא בחגים, מגדלי הדגים בישראל נערכים לספק את כל צפי הביקוש לדג ישראלי טרי בחגי תשרי ולהבטיח אספקה רציפה ומענה לצריכה הגבוהה בחגים ולכן גם השנה לא צפוי מחסור בדגי איכות טריים מייצור מקומי”.

בארגון מגדלי הדגים קוראים לציבור להיערך לאפשרות של הטלת סגר נוסף במהלך החגים, ולהצטייד מבעוד מועד בדגים טריים לחג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות