‘שרון זלזל, כינה אותו פאניקער, אבל נתניהו צדק’: הפרשן נזכר

"''אריאל שרון זילזל כי בראש המתריעים היה אחד, בנימין נתניהו": איש התקשורת יואב קרקובסקי, ראש התחום הפוליטי בתאגיד השידור 'כאן', מעלה זיכרונות 16 שנים מאז תחילת תוכנית ההתנתקות
חרדים 10
י' אלול התשפ"א / 17.08.2021 22:17

איש התקשורת יואב קרקובסקי, ראש התחום הפוליטי בתאגיד השידור ‘כאן’, כתב הערב (שלישי), בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו , על סיקור תוכנית ההתנתקות מרצועת עזה ובאזהרה שהשמיע אז בנימין נתניהו.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

16 שנים חלפו מאז תחילת תוכנית ההתנתקות שהוביל אריאל שרון. סיקרתי אותה – וכמו אצל רבים היא נצרבה כזיכרון מכונן.

סיקרתי גם את המאבק הפוליטי שקדם לה. אז מתנגדי התוכנית הזהירו: עזה תיכבש בידי חמאס, אירן תסייע להם בחימוש. טילים יירו מעזה אל יישובי הדרום תחילה ועד לתל אביב.

אריאל שרון זלזל, כי בראש המתריעים היה אחד, בנימין נתניהו. שרון כינה אותו פאניקער, מלשון פאניקה. הוא האשים אותו בהבהלת הציבור ממניעים פוליטיים.

זכור לי במיוחד ‘נאום השקט’. נאום שנשא אריאל שרון בפתח מפגש עם פעילי ליכוד במצודת זאב, באחד מימי החמישי האחרונים בחורף 2005.

הוא אמר: ״האירנים עם הסורים והחיזבאללה יפגיזו מצפון – החמאס ישתלט על עזה מדרום – צוללות ממערב, מזלטים – מנהרות מתחת. הכל מסביבי מבעבע – אני אומר קצת שקט. קצת שקט״.

למרבה הטרגדיה הכל קרה.

ינואר 2006 החמאס השתלט על עזה. קיץ 2006 מלחמת לבנון השניה מול חיזבאללה. ירי הקאסמים הוחלף בטילי גראד על ישובי הדרום, המרכז, תל אביב וירושלים.
מנהרות חודרות נחפרו מרצועת כזה לתוככי שטחי ישראל, חיזבאללה וחמאס הצטיידו בנשק מתקדם, כולל מטוסים ללא טייס.

כן, הכל מבעבע אריק. הכל.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

לא בטוח שכל זה לא היה מתרחש גם אילולא בוצעה תוכנית ההתנתקות והיציאה החד צדדית ללא הסכם, אבל ברור כשמש שיציאה בהסכם מול הרשות הפלסטינית – מהלך לו התנגד שרון בתוקף בכדי להשפיל את אבו מאזן, יתכן שעזה לא היתה נופלת בידי חמאס.

נתניהו הזהיר, נתניהו תמך והצביע בעד, אבל נתניהו צדק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות