הח”כ למבקר המדינה: ‘בדוק דחוף מחדלי הקורונה של ממשלת בנט’

ח"כ אבי מעוז פנה למבקר המדינה בדרישה לפתוח בבדיקה בגין מחדלי הקורונה של ממשלת בנט • במכתב פרט מעוז את שלל המחדלים של הממשלה - וקובע:  ישנו חשש שישנם מחדלים נוספים • צעד ראשון לפני דרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית על מחדלי הקורונה של בנט
אריה ריבקינד
ט' אלול התשפ"א / 17.08.2021 20:44

יו”ר מפלגת נעם, חבר סיעת הציונות הדתית, ח”כ אבי מעוז פנה היום (שלישי) למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בדרישה לפתוח בבדיקה דחופה של המחדלים וקבלת ההחלטות של ממשלת בנט בנושא הקורונה – ולגבש המלצות בעניין.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

הח”כ ביקש עוד, כי המבקר יגיש את ההמלצות לוועדה לביקורת המדינה כשתוקם – וזאת לצורך דיון.

המהלך של ח”כ מעוז, מגיע כהכנה לדיון בוועדה לביקורת המדינה, בה ידרשו חברי האופוזיציה להקים ועדת חקירה ממלכתית בגין מחדלי ממשלת בנט בנושאי הקורונה.

“מדובר במחדל רחב ממדים בניהול וקבלת החלטות בכל הקשור במגפת הקורונה, מחדל שכבר עלה ועולה בחיי אדם, ולפי המסתמן תוצאותיו החמורות עוד לפנינו”, פתח ח”כ מעוז, וציין כי הפניה מגיעה מתוך חשש גם לעתיד: “היקף המחדלים דורש בדיקה וחקירה על מנת לוודא שאין עוד מחדלים בדרך. אשר ההשלכות שלהם עלולת להיות הרסניות”.

לדברי מעוז, “הערכות של גורמי המקצוע, כפי שפורסם, הן כי בעוד כשבועיים יהיו למעלה מ-17,000 חולים מאומתים מידי יום. נראה שרה”מ נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד מודעים למצב החמור, אך בוחרים ל’הכיל’ את המצב ולהרים ידיים בעוד אנשים מתים מדי יום”.

מעוז מנה ראשונה את מחדל נתב”ג: “עם התפרצות הגל הרביעי של המגפה נמנעה הממשלה מלהטיל מגבלות משמעותיות על היציאה והכניסה ממדינת ישראל. פניות אישיות שלי באופן ישיר ומעל כל במה אפשרית וכן פניות של חבריי בנושא לא נענו, ונתב”ג נשאר פתוח בניגוד לגלים קודמים, דבר שהוביל ומוביל להתפרצות המחודשת ולכניסת וריאנטים חדשים, מה שגרם לעלייה הגדולה בכמות המאומתים, החולים הקשים והנפטרים”.

מעוז המשיך ופרט מחדלים נוספים. על אספקת החיסונים הלא סדירה כתב: “לא ננקטו הצעדים המתאימים להבטחת רציפות אספקת החיסונים, באופן שימנע מצב בו מלאי החיסונים איננו מספיק לצרכים שנוצרו בעקבות ההתפרצות המחודשת, ועל פי הדיווחים לא בכל מקום ישנה אספקה מסודרת של החיסון השלישי. והדבר גורם לביטולי תורים ולוויתור על התחסנות.”

יו”ר נעם התייחס גם לבעיות במערכת החינוך הכללית והחרדית: “מוסדות החינוך בחלק מהחברה החרדית החלו את שנת הלימודים, ופתיחת שנת הלימודים בחינוך הכללי הולכת וקרבה, ובכל זאת, טרם גובש ויושם מתווה ברור להורים ולצוות החינוכי שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה ובבטחה, למרות שמערכת החינוך היא, כידוע, מוקד מרכזי של הדבקה. פורסם כי גם עבור פיילוט בדיקות סרולוגיות שהחלו בחלק מהערים הנ”ל לא אושר עדיין התקציב והמשך הפעילות עומד בסימן שאלה”.

עוד טען הח”כ בפנייה, כי שרי הממשלה מערימים קשיים בהתמודדות עם המשבר: “בנוסף, שרת החינוך הנוכחית מערימה קשיים של ממש על אפשרות חיסון התלמידים בבתי הספר, מהלך שיכול להיות מכריע בהדברת ההתפרצות המחודשת.

“שר האוצר, שאחראי על תקצוב שוטף של מערכת הבריאות והחיסונים, ושל הפיצויים לבעלי העסקים שנפגעו, הודיע שלא הופיע ולא יופיע בקבינט הקורונה למרות חברותו בקבינט. גם שר החוץ, שהינו רה”מ חליפי, הודה כי בעבר לא מצא לנכון להשתתף בקבינט הקורונה למרות חברתו בו, והצורך שלו להכיר את הנתונים. שר הבריאות, מר ניצן הורביץ, שאחראי על כלל מערכת הבריאות העומדת בחזית המאבק במגיפה, התגלה בריאיון כמי שאינו בקי כלל במספרי החולים והמצב הקיים בשטח”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

גם מבצע ‘מגן אבות’ לדברי מעוז התגלה ככישלון: “התפרצות מיוחדת של המגפה נרשמה בבתי האבות, זאת למרות שהדבר היה צפוי, וניתן היה להיערך לכך בהתאם.”

בנוסף, התייחס ‏מעוז לדיווחים על הסכמים בין הממשלה לבתי החולים: “נחשף בתקשורת על הסכם הבנות סודי (לכאורה) בין הממשלה ומשרד הבריאות לבין מנהלי בתי החולים, על הסכמתם שלא לדווח, להתריע או להתראיין על אי ספיקה של בתי החולים לטיפול בחולי קורונה, בתמורה לתקנים ותקציב.”

מעוז דרש: “אני קורא לך לפתוח בבדיקה דחופה של המחדלים וקבלת ההחלטות על ידי הגורמים הרלוונטיים השונים ולגבש המלצות בהקדם בכדי שנוכל לדרוש דיון בוועדה לביקורת המדינה על הממצאים כנדרש.”

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקרים זה נהפך לאופנה
    24/08/2021 16:15
    איש
  1. מעוז כמה צביעות .המבקר לא מבקר הוא מינוי של ביבי. בואו נקים ועדת חקירה מהיום הראשון ,בו נקים ועדת חקירה איך הלכו לעולמם 6500 מהקורונה,כמה שקרים אדם עם כיפה אומר היום לפני יום מכיפור..אני מציע לך לבדוק טוב כמה בנו ישובים ביו”ש בתקופה של השמאל וכמה ביבי.

    • יאיר   19/09/2021 11:38

      כמה אתה טמבל

  2. מבקר המדינה
    19/09/2021 11:37
    יאיר
  3. המבקר לא ימהר לבדוק כי זה לא ביבי ימשוך זמן עד יחלוף זעם החליט לצד מי הוא

  4. השקרים שממונים
    19/09/2021 17:25
    אברהם
  5. היום קראתי כתבה ואלפי בוטים שיקרו וקיללו את שיקלי וכינו אותו בוגד וגנב וזאת בשעה שהוא היחידי שלא הצטרף לשודדים והחומסים ומקבלי השוחד בעבור קולם והוא היחידי שלא מכר את קולו ןהנה מערכת ההסתה גם כאן עובדת ובשעה שמתים המונים אנו רואים מגיבי שקר

  6. קורנה
    06/10/2021 15:37
    א. ע
  7. אבי מעוז צריך לבדוק את המחדלים של ממשלת הזדון של ביבי שהייתה יחתכן גזען מי שהכניס אותך לכנסת בטעות הכניסו אותך

  8. נינה
    19/10/2021 09:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. לכל המתלוננים האומללים אסופת גזענים מעוררי גועל …אתם יכולים להתלונן ולילל אף חקירה ו/ בדיקה לא תבוצע כי אין מה לבדוק…תמצאו לכם תעסוקה כי אתם מיותרים ולא רלוונטיים …סתם כלומניקים שמנופפים בידיים והרגליים ..לייצנים!!

  10. פניה למבקר המדינה
    27/10/2021 07:56
    אחד מכאן
  11. ח”כ מעוז לא מצא לנכון למשוך את הפניה ? הרי הגל הרביעי דועך ועולם החל לחזור למנהג. רק “הציונות” הדתית החרד”לית ממשיכה לטנף

  12. אך יחסנו ילדים בני חמש ומטה אם לא תהיה מגפה
    14/11/2021 08:21
    רות
  13. המגפה הזאת מובילה את העדר מתוך זריעת אימה והגבלות . אבל פותחים גבולות כדי שווריינט יוכל להשתחל פנימה ויהיה אפשר להמשיך במשימה …
    ישראל מזמן כבר מעבדה עולמית ניסיון על בני אדם בלי לדעת מה ההשפעה על הדורות הבאים .

  14. כל הכבוד לחבר מעוז מסכימיםמטתו
    16/11/2021 07:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  15. כל הכבוד לחבר מעוז בהחלט מסכימים טצו. מנשחה גרוע שמזלזלים בקורונה – לצערנו זה לא נכמר ומזלזלים בחיי אדם! זה לא נכמר ולצערנו הגל החמישי עוד לפנינו! כבר התייל במדינות אחרות, חיסון או לא בצורה שממיכים כאילו הכל נכמר – לא. טנשים ממשיכים לנסוע כאילו הכל בסדר – לא אבותי לא. עודים תעניות כבר לחודש אפריל לפסח היום לא יודעים מה מביא יום המיר. הגרוע מכולם סאת גב״ שאשא שעוד לאהבינהשמקור הראשון מגיע מהילדים. והמסרבים לרבל חיסון. דיוף מריך להחליף אותה כפר בתפריד הקודם נכדלה בגדול. מאוד מאוד עצוב – מעוז צודק זה עוד לא נגמר!!